Zašto su hibridi neefikasniji i više troše nego što to proizvođači tvrde?

Zvanične pretpostavke u pogledu svakodnevne vožnje po pitanju pređene distance i punjenja baterija bile su previše optimistične...

Komentari

  • OniDE

    Moja E klasa hibrid dizel iz 2014 sa 204 ps troši 6,5l na 100km i nije neka razlika od samog dizela oko 2litra manje

  • Sd

    Gas je zakon.

  • Elektro-vozač

    Hibridi kombinuju i najbolje ali i najgore iz oba sveta a preko toga ni jedan taj "svet" ne može da bude bez kompromisa a mora da tegli i ovaj drugi. Fosilci su fosili, hibridi su bili zanimljiva ideja ali promašaj. Vodonik je skup, opasan, neefikasan i takođe prljaviji od električnih. Sve navedene tehnologije zahtevaju više održavanja, manju praktičnost i lošiju vožnju sa većim troškovima od čisto baterijskih električnih i nemaju ni na papiru / teorijske šanse da ovo preokrenu - zakoni fizike ne dozvoljavaju. Uz to, vlasnici foailaca moraju da se maltretiraju i čekaju vucarajući se po pumpama i servisima i da za to maltretiranje dodatno plate, kao da se već nisu naplatili lošom vožnjom (kada jednom probate savremeni električni to vam postane kristalno jasno).

    • Jovan

      @Elektro-vozač

      Koja je poenta da se javljate u svakoj temi gde se pominju elektro vozila? To je vas izbor ljudi ovde nemaju hranu da kupe a ne neki elektro automobil, jedva popravljaju i golfa 2...

    • Roki

      @Elektro-vozač

      LAŽEŠ!

    • Battery master

      @Elektro-vozač

      Tu je, tu je... Radost, radost!!!!

    • Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Jovan: Ja ne pokušavam da rešim sve probleme ovoga sveta ali, između ostalog, taj isti narod bi, ukupno, mogao da manje troši a više zaradi sa električnim. Dalje od toga tu sam da obezbedim i pogled nekog sa iskustvom umesto da se čuju samo ovi koji su bučni koliko i fosilni motori a o toj temi ne znaju dalje od svojih nagađanja.

    • OnTeslaAuto

      @Elektro-vozač

      Auu koliko neistina.. ali važno da si komentarisao

    • Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @OnTeslaAuto: Pa neko mora da na sve te neistine ukaže. Nađi i ti koju.

  • Map

    Kakvi hibridi,cisti promasaj i glupost

    • karburator

      @Map

      Evo izveštaja iz prve ruke: Sa svojom Toyotom Prius plug-in pre par dana sam bio u RS. Pred polazak sam napunio benzina "do čepa". Prešao sam veći deo puta na benzin i manji na struju. U Bijeljini sam opet usuo benzina "do čepa". Kada sam podelio usutu količinu benzina sa pređenim putem na benzin dobio sam prosečnu potrošnju od 3,8 l/100 km. Što se struje tiče... troškovi pređenog km na struju su oko 10 puta manji od troškova pređenog puta na benzin, ukoliko se koristi skuplja dnevna tarifa. Noćna tarifa struje je 4 puta jeftinija.

    • Elektro-vozač

      @Map

      @karburator: Slažem se da ti podaci o potrošnji mogu biti tačni. Mislim da si malo preterao sa smanjivanjem cene vožnje na struju, doduše. Možda si zaboravio poreze, akcize i slično. Ne želim da se stvore nerealna očekivanja. Cena struje, sa svim nametima, može oko 4 dinara za kWh (noćna tarifa). Za 100 km električni troše 13-20 kWh po deklaraciji. Moj životni prosek sa žustrom vožnjom i kanadskim zimama je 22 kWh. Neka bude 25 kWh radi lakšeg proračuna i verovanja. 4 dinara po kWh × 25 kWh/100 km = 100 din/100 km = 1 dinar/km. Gorivo, u tvom slučaju 3,8 L/100 km = oko 570 dinara, odnosno 5,7 din po km. Benzinci koji troše 6,7 litara na 100km su tačno 10 (deset) puta skuplji za vožnju od najneekonomičnijih električnih, i to ne uračunava održavanje (ulje, kočnice, filteri, ...). Sa nekim foailcima samo na ulje ode onoliko koliko ukupno treba električnim za struju, a održavanja kao što ga ima kod fosilaca .... nema.

    • karburator

      @Map

      Sa punjenjem baterije od oko 1h i 15 min, snagom od oko 2,2 kW, potrošnja struje očitana na kućnom brojilu el. energije je 2,75 kWh. S tom energijom prelazim oko 25 km samo na struju, +/- 20%, zavisno od trase, mase vozila, brzine vozila i od ''težine noge i energičnosti noge'' na pedali gasa. Ovo dalje znači da Prius troši svega oko 11 kWh el. energije na pređenih 100 km ((100/25)x2,75=11). Ovo je veoma niska potrošnja. Za nju su zaslužni konstruktori vozila. Primenjivali su sve moguće štosove: veoma nizak koef. otpora vazduha (veoma aerodinamički oblik vozila), točkovi malog prečnika 15'', rekuperacija energije sa vrhunskom efikasnošću...). 1 kWh u dnevnoj potrošnji košta oko 7 din, pa 100 km elektro vožnje košta 77 din. Radeći samo na benzin (150 din/litru) Prius troši u sličnim uslovima oko 6 l/100 km, što bi koštalo oko 900 din. Ovo znači da je vožnja samo na struju (doduše uz nju za Prius uvek ide i po malo benzina) oko 10 puta jeftinija od vožnje samo na benzin. Ali... Ukoliko se koristi samo noćno punjenje, sa 4,00 puta nižom cenom struje, vožnja na struju je neverovatnih 40 puta jeftinija od vožnje na benzin. 40 puta !!!!!!

    • Elektro-vozač

      @Map

      @karburator: Razumem šta pričaš ali Priusova vožnja na struju ne podrazumeva ceo opseg opterećenja i ne moze da odradi čelu vožnju na struju. Pa i "veliki i teški" Model S "troši" manje od 10 kWh na 100 km ako voziš 40 km/h, ali budimo realni.

  • Cika Velja

    Cuj sad to...ne znaju da koriste hibridno vozilo??? Pa ne cudi me,jer ne znaju ni kad su im vrata otvorena dok nesto ne pocne da pisti???

  • Iki

    Kakav je to hibrid kada mi trosi od 6 do 7 litara benzina, a fabrika kaze 4,5!

    • SRBIN

      @Iki

      Ja pitao taxistu nemca koliko mu TOYOTA PRIUS + trosi po gradu..Covek mi kaze, 4-5 litara, vise ni kapi benzina ne trosi...Pokazao mi je na bordu daje 4,3 l/100km..E sad, covek niti me zna niti prodaje auto da bi hvalio...Verujem mu 100%..

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima