• 12

Ruski putevi će za 10 godina biti krcati električnim automobilima, gradi se i 27.000 punjača

Prvi korak ka ostvarenju ovih planova biće finansijske olakšice za kupovinu elektičnih automobila

  • 12
Zetta, ruski električni automobila

Zetta / Foto: Zetta / Promo

Rusija je upravo usvojila koncept razvoja i proizvodnje elektičnih vozila za narednih 10 godina, koji se odnosi na sve kategorije vozila, od automobila, autobusa i kamiona, pa sve do velikih traktora.

Usvojeni dokumet postavlja osnovne zadatke razvoja kompletnog sektora električnog transporta, od subvencionisanja prodaje vozila, pa do razvoja neophodne prateće infrastrukture.

- Vlada je odobrila koncept razvoja proizvodnje i upotrebe prevoznih sredstava na električni pogon za sledećih 10 godina. Neophodan deo toga je i razvoj prateće infrastrukture, pre svega mreže običnih i brzih punjača. To podrazumeva i stvaranje industrije za proizvodnju velikih pogonskih baterija i svih pratećih elemenata - izjavio je ruski premijer Mihail Mišustin.

Prvi korak ka ostvarenju ovih planova biće finansijske olakšice za kupovinu elektičnih automobila, koja je već odoborilo rusko Ministarstvo ekonomskog razvoja. Program će prvo početi da se primanjuje na vozila koja će se samo sklapati u Rusiji i koja će pokretati uvozne baterije. Kako se postepeno bude osvajala proizvodnja baterija i ostalih komponenti, subvencije će se proširivati.

Prema planu, u Rusiji će do 2024. biti instalirano 2.900 punjača za elektirčna vozila, dok će taj broj do 2030. biti povećan na 27.000.

Inače, od kada je pre nekoliko godina počelo ukidanje trolejbuskih linija u Moskvi, one su postepeno zamenjivane elektirčnim autobusima. Danas na ulicama ruske prestonice više nema trolejbusa, ali se njima kreće čak 700 električnih autobusa marke Kamaz, čiji će se broj i dalje povećavati.

Aurus Senat sa pogonom na vodonik

Aurus Senat sa pogonom na vodonik / Printscreen: Twitter/@MotorRu

Osim električnih automobila, u Rusiji će se raditi i na razvoju pogona na vodonik, odnosno gorivne ćelije. Prvi korak u tom smeru već načinjen, budući da je pre nekoliko meseci Nacionalni automobilski institut NAMI predstavio prototip svoje luksuzne limuzinu Aurus u verziji sa pogonom na vodonik (fotografija iznad).

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Roki

    Kao sto rekoh, lazes. Koji to fosilni trosi 15-30% vise? Pa ti izgleda da znas samo za varburga al ni on nije toliko trosio vise... Moj moderni dizel i leti i zimi 5l ne prelazi osim ako bas preteram i vozim preko ogranicenja onda prosek moze do 6l al nista vise od toga! Stalno pises kako su ev jeftinija sto nije istina, ako uzmemo novi fosilni od 20 hiljada evra i koristimo ga 5-6 godina dođe svakako jeftiniji nego naprimer model 3 s tim da nakon 5-6 godina ako dobro ne pazis baterije su za zamenu i ev gubi na vrednosti vise nego fosilni, i inace sto je automobil skuplji vise gubi vrednost osim ako nije neki Ferrari ili slicno sto uvek zadrzava visoku cenu kroz godine...

    2
    0

    Podelite komentar

  • Dik

    ... jesu zadnji ali nikad nije kasno da razmišljaju da počnu!

    0
    0

    Podelite komentar

  • Roki

    El vozac lazov!!!

    5
    0

    Podelite komentar

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima