• 6

Evo kako bilo ko može da napravi sajt u 7 koraka

Website kompanije danas se tretira gotovo kao lična karta. Ukoliko ne postojite na globalnoj internet mreži, to se računa kao da ne postojite uopšte

  • 6

Ne samo da vaši potencijalni klijenti neće biti u mogućnosti da saznaju nešto više o vama već nećete moći da iskoristite ni mnoge druge benefite koji bi vam bili neophodni za plasiranje kampanja ili sticanje novih korisnika.

Upravo iz tog razloga kompanije ulažu mnogo novca u kreiranje novih stranica na webu kako bi pojačale svoje prisustvo i na taj način unapredile svoje marketinške rezultate. Naravno, ukoliko tek počinjete, razumljivo je da nemate baš sva raspoloživa sredstva da napravite sajt svetskog ranga, ali možete početi od osnova i odatle graditi dalje svoju komunikaciju sa ciljnom grupom. Ukoliko ispratite ove korake, moći ćete sami da dođete do sjajnih rezultata.

Izaberite CMS

CMS, odnosno Content Management System predstavlja platformu na kojoj ćete graditi svoj sajt. Ovo je alat koji vam omogućava da jednostavno upravljate sadržajima, funkcionalnostima i dodacima – na ovaj način, čak i da nemate nikakvo iskustvo, možete doći do sjajnih rezultata. Neki od najpopularnijih su WordPress, Wix, SquareSpac, ali svakako ima i mnogo drugih koji vam mogu pomoći u procesu. Isprobajte ih sve pre nego što donesete odluku o tome koji je najznačajniji i koji može biti od najveće koristi za vas i za to što želite da postignete.

Izaberite ime i hosting

Logično se nameće da će, ukoliko već imate kompaniju ili brend, i sajt nositi isti naziv, sa određenim nastavkom, poput .com. Ukoliko to nije slučaj, razmislite i o mogućim postojećim nastavcima koji se mogu dobro uklopiti uz naziv vašeg proizvoda ili firme. Takođe, biće vam neophodan i hosting, odnosno određeni prostor na kom ćete čuvati svoj sajt i podatke.

Web dizajner, grafički dizajner, programer, kompjuter

Foto: pixabay.com

Izaberite temu

Ovde se nameću dva načina na koje možete razvijati svoj sajt, odnosno dve vrste procesa koje možete izabrati. Prvi je dosta komplikovaniji, ali isto tako ima veliki broj prednosti, a to je dizajn „od nule”. To znači da morate imati na raspolaganju web dizajnera koji će osmisliti i kreirati ceo tok vaše prezentacije tako da bude smislen i da ljudima bude intuitivan za korišćenje. Međutim, ovo može biti skuplja varijanta za nekoga ko tek počinje da radi na ovome.

Zato postoji još jedan način, odnosno već predefinisane teme koje možete iskoristiti i pronaći i u besplatnoj formi koja ide kao deo osnovne ponude CMS-a koji koristite. Ovo je verovatno bolji izbor za početak, budući da su i taj dizajn radili profesionalci koji su imali na umu sve što je neophodno za kvalitetan izgled sajta.

Osmislite stranice

Koliko ćete stranica imati na svom sajtu? „O nama”, „Proizvodi/Usluge”, „Blog” i „Kontakt” predstavljaju neke od najčešćih, međutim, sigurno možete dodati još nešto ili napraviti podsegmente tih strana kako biste što bolje predstavili to što radite.

Počnite da radite na sadržaju

Sve dosad je bila konstrukcija sajta, a sada je vreme da počnete da radite na tekstovima i vizualima koji će se tamo naći. Pročitajte sve konkurentske sajtove i pokušajte da nađete šta je to po čemu su svi slični, a šta niko od njih ne ističe. Pokušajte da pronađete svoju nišu i da nešto drugačijim tonom komunikacije predstavite to na čemu radite. Testirajte, isprobavajte, analizirajte, to je najbolji način da uvidite da li ste na dobrom putu.

Podesite dodatke

Sada kada vam je sajt gotovo kompletan, ostaje vam da instalirate neke dodatke koji će vam olakšati i život i posao. Na primer, verovatno ćete hteti da pratite analitiku, odnosno da vidite koliko ljudi je posetilo vaš sajt, kada, na kojim stranicama su se zadržali, šta su najviše čitali i slično. Za to će vam biti potreban neki od Google alata. Takođe, zanimaće vas kako da optimizujete svoj sajt za internet pretraživače, pa će vam dodatak u vidu SEO alata sigurno biti od koristi. Istražite dodatno šta bi bilo zanimljivo da se doda na vaš sajt i počnite da radite na tome. A kada i to kompletirate, smatrajte da ste spremni za javnost.

Programiranje

Foto: Pixabay.com

I šta sad?

Jasno vam je da nije dovoljno da samo podignete sajt online i da sve bude savršeno. Potrebno vam je poznavanje osnova online oglašavanja kako biste mogli da osmislite načine za kreiranje kampanja i kako da iskoristite svoj sajt u tom procesu. To ne možete naučiti preko noći ili na nekom od popularnih kurseva od nekoliko meseci. Posvetite bar punih godinu dana života, učeći sa profesionalcima koji imaju iskustvo baš u toj sferi poslovanja i steknite neophodno znanje.

Upišite internet marketing i već danas počnite da primenjujete sve naučeno na sajt koji ste, zahvaljujući gorenavedenim primerima, dosad već kreirali.

(Telegraf.rs/PR)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Feriz

    Ne...bolje ne Netreba to praviti Mirniji život van Globalizma

  • Marko

    Da, a padnu za 5 sekundi iz 2 koraka.

  • Aha...

    Malo sutra. Normalan sajt i platformu koja ce da donosi profit a ne smejuriju od sajta mora da napravi neko ko to zna. Sve ostalo su sprdacine i negativna reklama.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima