Samostalna izložba Sonje Lundin u Galeriji Doma omladine Beograda

V. Đ.
V. Đ.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Od 20. maja do 1. juna 2025. // Galerija Doma omladine Beograda

Izložba Sonje Lundin pod nazivom „The Tesla Cybertruck Is an All-Electric Battery-Powered Light-Duty Truck Unveiled by Tesla, Inc.” u Galeriji Doma omladine Beograda traje u formi „žive izložbe“ od 20. maja do 1. juna, dok će svoju rekonstrukciju imati 30. maja sa početkom u 19.00 sati.

Umetnica Sonja Lundin u središte stavlja posvećenost prisustvu, a ne sažetku. Izložba počinje 20. maja kao jedinstveni gest – jedno umetničko delo u prostoru galerije – i svakog dana novi rad zamenjuje prethodni. Ova tiha promena poziva publiku da se vraća, iz dana u dan, prateći ritam smene, odsustva i obnove. Izložba je oblikovana kroz transformaciju, prolaznost i pažnju usmerenu na sadašnji trenutak. Ona odoleva očekivanju potpunosti i umesto toga poziva na kontinuitet.

U petak, 30. maja u 19 sati, biće upriličen dodatni javni događaj povodom reinterpretacije prostora galerije, kada će posetioci moći da pogledaju sve radove izložene do tada u jednoj novoj celini. Ovo veče predstavlja priliku i za zajedničko prisustvo, razmenu i razgovor sa autorkom.

Kroz pejzaže, odštampane u dimenzijama 16:9 industrijskim tehnikama poput sito štampe, DTF štampe i sublimacije, umetnica koristi tradicionalne prikaze prirode i post-antropocenski romantizam kako bi naglasila modernu transformaciju naše percepcije. Dok se klasičan pejzaž ranije gotovo isključivo pojavljivao u vidu horizontalne kompozicije zlatnog preseka, današnji čovek doživljava pejzaž kroz okvir ekrana, nametnut standardizovanim industrijskim oblikom telefona.

Sonja Lundin Foto: Sonja Lundin/Dom omladine Beograda

Naziv izložbe je inspirisan upotrebom veštačke inteligencije u masovnoj proizvodnji sadržaja na društvenim mrežama, gde je primena takozvanih „botova“ u automatizaciji objava rezultirala trendom ponavljanja istog opisa Tesla Cybertruck vozila. Ova tendencija upotrebe prevazilazi iluziju ljudskog delovanja i u potpunosti prihvata i normalizuje prelazak na veštački sadržaj, stvarajući digitalni ekosistem u kojem se umetnici takmiče za pažnju publike, koristeći iste prakse koje su naučili od veštačke inteligencije. Time ulaze u transcendentnu bitku za autentičnost, koja se, paradoksalno, sve više oslanja na ironiju i sarkastičnu upotrebu vokabulara stečenog kroz generativne modele.

Sonja Lundin (1997, Stokholm, Švedska) završila je osnovne studije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, grafički smer, dok je master studije na istom fakultetu završila 2022. na slikarskom odseku u klasi prof. Simonide Rajčević.

Sonja se pretežno bavi multimedijskim slikama uz višemedijske postupke: štampane, foto-transfer tehnike i slikanje. Sonjine teme su uglavnom vezane za porodične i intimne socijalne strukture, multikulturalnost u sopstvenom doživljaju srpske i švedske kulture, kao i svakodnevice u dobu naglih tehnoloških promena.

Izlagala je devet puta samostalno i više puta grupno, između ostalog u: Muzeju savremenih umetnosti Vojvodine, Grafičkom kolektivu, Umetničkom prostoru U10, Paviljonu „Cvijeta Zuzorić“ i Kući Legata.

(Telegraf.rs)

Video: Princ od Vranje stigao u Srbiju pa poručio: Preponosan sam na sebe i tim

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA