
Andrej Nosov dobitnik nagrade "Ljubomir Muci Draškić"
Reditelj Andrej Nosov ovogodišnji je dobitnik nagrade za režiju "Ljubomir Muci Draškić".
Žiri u sastavu: Svetlana Bojković (predsednica), Isidora Minić i Milan Caci Mihailović jednoglasno je odlučio da nagradu "Ljubomir Muci Draškić" dodeli reditelju Andreju Nosovu za predstavu "Njih više nema", Doruntine Baše, u produkciji Hartefakta.
Nagrada za režiju – koju glumci dodeljuju svom reditelju – svečano je uručena jubilarnom desetom laureatu 20. juna u foajeu Pozorišta Ateljea 212 u 12 časova.
Nagrada za režiju "Ljubomir Muci Draškić" ustanovljena je pre dvadeset godina – 2005. godine i bijenalno se dodeljuje za predstave nastale na beogradskim scenama u znak sećanja na našeg velikog reditelja i dugogodišnjeg upravnika Ateljea 212. Ono što ovu nagradu izdvaja od drugih je to što o njoj odlučuje isključivo glumački žiri. Nagrada Muci Draškić ima svoju definiciju u pravilniku koja glasi: "Glumci svom reditelju". To je ujedno i jedini žiri koji je sastavljen isključivo od glumaca.
Nagrada se sastoji od plakete sa likom Ljubomira Draškića, rad vajara Zvonka Novakovića i unikatne diplome, rad slikara Ljubisava Milunovića, a dodeljuje se svake druge godine, na rođendan Mucija Draškića. Ovo priznanje ustanovljeno je odlukom Ateljea 212 i Skupštine grada Beograda.
OBRAZLOŽENJE
Predstava "Njih više nema" u režiji Andreja Nosova, bavi se sudbinom žene, kojoj su u ratu u krvavom raspadu zemlje, koja više ne postoji, pobili celu porodicu i koja ostaje da živi u svom neprebolu, negde u nekom domu u Holandiji, čekajući u samoći i svoj sopstveni kraj. Ona je fiktivan lik, kao i cela njena brojna porodica.
Na izuzetno mudroj i sofisticiranoj dramaturgiji Doruntine Baše, nadgrađuje se u režiji Andrej Nosov u definitivnom umetničkom oblikovanju ove potresne priče, u koju se ugrađuje i sjajan glumački tim, na čelu sa Mirjanom Karanović, uz Svetozara Cvetkovića i Albana Ukaja, kao i glasovi porodice, koja dolazi na rođendan glavne junakinje drame – porodice, koja više ne postoji, ali živi u njenoj duši.
U predstavi je prisutan još jedan veoma važan segment, što je, takođe, rediteljski postupak u okviru pozorišnog tima, a to je audio doživljaj, koji doprinosi umetničkom dometu predstave, jer se tako, kao i kroz glumačku igru, dostiže domet dokumentarnosti, što smatramo vrhom glumačkog i pozorišnog umeća.
Kroz ovu predstavu, gde je tehnika uspela da sjajno posluži umetničkom činu, kroz potresnu priču, bez trunke otužne patetike, kroz odjeke smeha, šale, humora i pesme iz punoće nekadašnjeg života, koji više na postoji, reditelj i glumci nas vode do čiste i duboke katarze, u kojoj se, kao gledaoci, suočavamo sa sobom. Tako se u nama budi ono najbolje ljudsko i tako se pročišćavamo.
Sadika Mirjane Karanović u njenoj maestralnoj igri je žena iz Srebrenice, a priča je univerzalna, jer govori o svim nedužnim žrtvama u ratovima ovog sveta, žrtvama, koje nisu poginule na bojnom polju, nego su, kao goloruki ljudi poubijani. Priča je o njima i o najstrašnijem ljudskom gubitku onih koji su, ostajući bez njih, preživeli... Nažalost, danas, u ovome svetu, KATARZA u pozorištu je sve ređa, a potrebna je više nego ikada.
Ova izvanredna predstava "Njih više nema" u režiji Andreja Nosova nas zato oplemenjuje i podseća na reči reditelja Nosova koji kaže: "Zaborav je kazna za žrtve, a melem za počinioce."
Svetlana Bojković, predsednica žirija.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Nastavlja se sednica za razmatranje žalbe na presudu Kecmanovića, majka dečaka stigla
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Сл.Ђ.Бијелић
Е, кад се, већ, “догодио” овако “специфичан” састав жирија онда је, бесумње, сасвим легитимно да ја замишљам неку хипотетичку околност у којој се, по овом истом “калупу”, у неком жирију за доделу награде “Милош Жутић”, налази наша сва од друштвеног ангажмана драмска уметница... И тако, како она, једаред, рече да су јој се “бракови преклопили осамдесетих”, ма шта јој то значило, тако ја гледам како јој се и сви ти ангажмани “преклапају”: мало жирира у једном жирију па мало урбано-мондијалистички бунтари у фазону “Двојке”; жирира у другом жирију па ружи по народу па хвата предах у култном бифеу “Атељеа”, потом се упушта у дипломатске воде и, напунивши батерије, враћа се кући да подучава презрени део Србије како се иде према еденском Западу па, кад посустане с “активизмом”, опет жирира... И све тако редом... ПС: Честитам лауерату Носову, вероватно је заслужио!
Podelite komentar