AKO VOLITE SVOJU DECU: Evo kako su vakcine promenile svet! (INFOGRAFIK)

U situaciji kada sve više roditelja, uglavnom pod utiskom dezinformacija sa interneta, odbija da vakciniše decu, Srbija, čini se, gubi bitku i za povećanje broja vakcinisanih u marginalizovanim grupama stanovništva. Ne nasedajte na to! Ovo je kalendar koji sadrži najvažnije podatke vezane za vakcinaciju dece u našoj zemlji

Komentari

  • Siniša Radovanović

    6. jun 2020 | 22:39

    Sledi još nekoliko činjenica o vakcinama. Vakcine su te koje će vam spasiti život ako se ubodete na zardjali ekser - letalitet od tetanusa se kreće i do 60%. Vakcine su te koje će vam spasiti život ako vas ujede besan pas - besnilo je stopostotno fatalno. Vakcine su te koje će vas zaštititi od tropskih bolesti ako odlučite da otputujete na egzotično letovanje. Vakcine su te koje su sprečile ponovne pandemije gripa poput one izmedju 1918. i 1919. godine koja je odnela 50-100 miliona života od 500 miliona inficiranih. Vakcine su te koje bi nas mogle zaštititi u slučaju ponovnog izbijanja epidemije kuge koja je pokosila trećinu evropske populacije! Vakcine su te koje će zaštiti vašu decu od fatalnog meningitisa i steriliteta kao posledice zauški. Vakcine su te koje će sačuvati vaše roditelje od pogubnog gripa. Vakcine su te koje će zaštititi osobe bez slezine od smrtonosnih bakterijskih infekcija. Vakcine su te koje će zaštititi zdravstvene radnike od hepatitisa B. Vakcina je ta koja će sutra sprečiti da završite na respiratoru. Vakcine su te koje čine čuda.mNažalost, živimo u eri slobode mišljenja, kada svako ima pravo na svoje i ne samo to - već i njegovo iznošenje u javnost. Ja svoje koristim sada.

  • Siniša Radovobić

    6. jun 2020 | 22:36

    Evo samo jedan primer iz prakse nema veze sa vakcinom ali je povezano. Dok sam se trudio da jednom dečku objasnim dublji smisao i razloge koji postoje u nekim verskim praksama (čemu služi krštenje, simbolika, istorijski razvoj, zatim pričešće i sl.) Jednom me je taj dečko pitao nešto u vezi sa tim kako može da prevari sveštenika i uradi suprotno onome što je po pravilima. Ja se ubih objašnjavajući mu smisao, tumačenja, zašto je to tako, ali ništa nije pomoglo, jednostavno ne dopire do njega objašnjenje. U tom se jedna devojka iznervirala što to toliko traje i samo kaže ovom prvom: "Ako to uradiš, to je greh i gorećeš u paklu!". Ja ostao u šoku, kakav pakao, u diskusiji pričamo o tumačenjima i istorijskom razvitku jedne prakse, ali ovaj lik samo kaže: "Aha, pa što ne kažete tako, sad mi je jasno." To sam zapamtio za sva vremena. Ne traže ljudi ne znam ni ja kakva objašnjenja, tumačenja, već onako najjednostavnije u jednoj rečenici. I većini će biti sasvim dovoljan taj argument nemoj to raditi, da ne goriš u paklu kao u najgorim srednjovekovnim vremenima. Džaba onda sva objašnjavanja. E odatle i toliko teorija zavere i svega ostalog, ko će sad ulaziti u dubinu problema, samo kratko, jasno i površno. Kao sa Antivakserima koji se plaše "žive i aluminijuma", sada da ja objašnjavam razliku kako i šta, neće razumeti jer nije jednostavno. Ako verujete frizeru da zna svoji poso da radi dok drži oštre makaze blizu vaše glave i vrata, nije loše da verujete i nauci.

  • Siniša Radovanović

    6. jun 2020 | 22:35

    Nastavak trećeg pitanja Medjutim, jedna loša studija i serija kontroverzi plasirana narodu od strane medijskih ličnosti i dan danas rezultira smanjenim obuhvatom vakcinacijom i sporadičnim izbijanjima epidemija malih boginja. Cetvrti komentar: Naježio sam se dok sam čitao.. Žao mi je zbog pogrešnog stava da deca neće više ni jednu vakcinu primiti. Jadna deca. A već imaju zdravstvenih problema... ali izgleda roditeljima lakše da okrive nekog/nešto - pa neka to bude MMR vakcina nego da prihvate i žive sa realnoscu koliko god ona bila teška. Inače svojim postupkom uništajšvaju zdravlje čitave naxije.

  • Siniša Radovanović

    6. jun 2020 | 22:32

    Za drugi komentar: Neka osoba potraži onda kalendar vakcinacije, koji je transparentan i javan pa neka vidi kada se po planu koja vakcina daje. Ne da se vodi "rekla kazala". Treći komentar: Nazalost, autizam i slični simptomi koji su navedeni u komentaru, se kod dece javljaju baš u tom periodu. Zato se i promena stanja kod deteta pogrešno povezuje sa MMR vakcinom. Da objasnim. Problem vuče korenove još iz 1998. godine kada je Andrew Wakefiled, do tog trenutka prestižan naučnik, objavio rad u poznatom časopisu Lancet, gde je uočio vezu izmedju autizma i primene ove vakcine. Naime, rad je povučen 12 godina kasnije kada je osporen i oštro osudjen dizajn ove studije. Andrew je zaključak izneo na uzorku od samo 12 dece koja su u vreme administracije vakcine ispoljavala gastrointestinalne tegobe. Mane studije su brojne - mali uzorak, pristrasnost selekcije, case report, etičke dileme i mnoge druge. to je jedini razlog prividne veze ove dve inače nepovezive stvari. Zadajem roditeljima zadatak, nemojte da vakcinišete svoje dete a kada dobije autizam stavite decu pod stakleno zvono do uzrasta kada se autizam ispoljava, izvadite ih nakon toga i analizirajte stopu incidencije autizma, zatim vakcinišite decu MMR vakcinom i uočićete da nema novih slučajeva autizma koji bi bili povezani sa vakcinacijom.

  • Siniša Radivanović

    6. jun 2020 | 22:30

    Peto, roditelji ne smeju da ugrožavaju život i zdravlje deteta 'zbog svog mišijenja' a u stvari zbog svog neznanja i tvrdoglavosti. Slažem se i za dosta vakcina postoji sloboda izbora (kao za grip). Ja vidim da se ljudi vode demokratskim principima - lepo. Velika većina demokratski uređenog društva je donela odluku o vakcinaciji. U čemu je problem sada? Zar to nije demokratija na koju se pozivate, ili se - što je uobičajeno za vašu sortu -trudite da se samo selektivno primenjuje? Deca nisu privatno vlasništvo. Ne može se dozvoliti da im se životi ugrožavaju zbog ludih roditelja. Zato ne moze da potpiše i za dete nego dete treba da se oduzme i da sposobnim roditeljima. Deca nisu vlasništvo. To su ljudi. Država ima pravo i obavezu da ih zaštiti ukoliko ih roditelji ugrožavaju. Isto kao što ima pravo da dete oduzme ako ga ne hranite, tako ima pravo i obavezu da ga oduzme ako ga ne vakcinišete, bijete, silujete ili zlostavljate na bilo koji drugi način. Deca imaju zagarantovano pravo na zdravo detinjstvo. Da država ista valja, avaxima oduzeti decu, vakcinisati i vratiti. Nakon toga pratiti da li im škode na još neki način i po potrebi oduzimati trajno. Inace, svi smo drzavno vlasnistvo. Recimo kad umrete, vaši ostatci pripadaju državi :P

  • Siniša Radovanović

    6. jun 2020 | 22:29

    Nastavak Četvrotog pitanja. Zbog toga je ovakva epidemija i okončana, ne zbog prava izbora. To bi bilo pogubno, kao što smo imali icident Morbile koja se vratila zbog izbora pojedinca. U konkretnom primeru dotičnog tenisera, jako je neodgovorno, s obzirom na prosečan broj kontakata koje ostvari u toku dana, da odbije da se vakciniše protiv bolesti koju vrlo lako i za jako kratko vreme može da proširi na veliki broj ljudi. Ponudjen mu je izbor - može da odbije vakcinaciju, ali ne može da učestvuje na turnirima zbog rizika koji predstavlja za sve ostale. Sa druge strane, recimo, slažem se sa stavom da vakcina protiv HPV-a treba da bude stvar izbora. Ukoliko ne želite da je primite, direktno ugrožavate samo sebe jer je rak grlića materice nezarazna. Zaključak. Treba razgraničiti pravo pojedinca na sopstveni izbor i pravo čitave populacije na javno zdravlje koje lako može biti ugroženo lošim izborima pojedinca.

  • Siniša Radovanović

    6. jun 2020 | 22:28

    Četvrto, vakcinisani mogu da budu zastićeni pored nevakcinisanih, ali oni koji nisu još uvek vakcinisani, nisu mogli zdravstvenog stanja, su ugroženi. Kada je vakcina u pitanju nemate slobodu izbora. Jako je bitno steknuti kolektivni imunitet, glupo pitanje je ,,kako mi nevakcinisani smetamo vama vakcinisanim'. ako opseg nevakcinisanih nije dovoljno mali, ugroženi su oni koji ne mogu da se vakcinišu iz nekog razloga, ali i oni vakcinisani, jer kada je virus u opticaju, tj. nije eradikovan, može da mutira i postane opasan i za vakcinisane. Nije česta stvar, ali je moguća. Ako ugrožavaš svojom slobodom nečiji život, onda ni demokratija to ne dozvoljava. Da pokušam da objasnim. Nevakcinisani mogu nauditi vakcinisanima. Vakcina nije garancija da ne možete oboleti od zarazne bolesti. Ukoliko vakcina ne spreči infekciju, sprečiće njene teške kliničke oblike. Vakcinisani protiv tuberkuloze nikada neće razviti tzv. milijarnu tuberkulozu od koje su u riziku nevakcinisani. Puno je primera. Naravno, tu je i momenat kolektivnog imuniteta kojim se masovnom imunizacijom štite oni koji vakcine ne smeju da dobiju. Postoji granica izmedju prava pojedinca i zdravlja čitave ljudske populacije. Ne slažem se da vakcinacija protiv pandemijskih zaraznih bolesti treba da bude stvar izbora. Nikao student medicine nikao čevek. Znate li kako je sprovodjena imunizacija protiv variole vere? Niste se pitali. I dobro je što se niste pitali jer ima ljudi koji su školovani da se o tome pitaju.

  • Siniša Radovanović

    6. jun 2020 | 22:26

    Moj komentar na prvi komentar: Hahah za koji lek doktor preuzima odgovornost? Koji je to lek/vakcina/medicinska procedura 100% bezbedna i sigurna? Postoji odgovornost za obavljanje tako specificčnog posla. Ali to je druga tema. A za lečenje je pacijent taj koji daje saglasnost i upoznaje se prethodno sa mogućm kontraindikacija. Drugo, sastav vakcina se može za pet minuta naći. Nije tajna. Samo takve budale ni 1% sastava ne bi razumela. Treće, živa više nije u vakcinama a inače neka proveri štaje metil živa a šta etilživa, inače hlor je vojni otrov ali ga kozumiramo u soli NaCl.

  • ivan

    14. maj 2015 | 20:24

    nisam ni znao da sam medicinski fenomen i da sam prelezao toliko smrtonosnih bolesti, zauske, ovcije boginje male boginje zapaljenje pluca. . .

  • Slavica Kasic

    10. februar 2015 | 21:14

    Neka vakcine she uklone

  • Dz

    8. februar 2015 | 01:55

    Ja moje dete ne vakcinisem a vi ostali kako hocete

  • ACACONI

    8. februar 2015 | 01:31

    Nek ubace neku protiv kancera

  • Jovana Nešić

    7. februar 2015 | 22:27

    Ja sam majka deteta iz autisticnog spektra. Samo mi, roditelji takve dece znamo kroz sta prolazimo bez icije pomoci. A gore potpisanom lekaru da kazem da je moje dete nakon vakcine pocelo da stagnira i konacno dobije dijagnozu i pri tome ima 48 puta vise olova nego dozvoljeno a zive 10 puta????Kako je to moguce doktore? Odjednom?Da rodim zdravo dete koje posle vakcine zanemi???Drugacije biste pricali da je vase dete u pitanju.Svima koji imaju iste muke kao ja zelim da kazem da moramo istrajati!!!!Pomoci toj ocajnoj decici i naci nacin da ih odgojimo samo jer od drzave necemo dobiti nista. Sram i stid sve redom da bude :doktore,politicare,dezurne dusebriznike...sve...SRAMOTA!!!!

  • Joma

    7. februar 2015 | 22:11

    Pogresno je misljenje da vakcine suzbijaju bolesti. U stvari, bolji sanitarni uslovi i higijena su faktori koji su doveli do suzbijanja mnogih zaraznih bolesti. Sve vakcine su uvedene tek onda kada je „bolest“ vec gubila na snazi. Negde, su „bolesti“ iskorenjene a vakcina nikada nije uvedena.

  • nina

    7. februar 2015 | 17:25

    Zasto su u poslednje vreme svi tekstovi podrske vakcinaciji? Pre godinu dana ste pisali farmakomafija, sta rade nasoj deci i slicno, odakle sad ovakav stav!? Vakcinisanje deteta treba da bude izbor roditelja. Ja sam svon detetu dala sve vakcine osim mmr. Nije isto decija paraliza i boginje ili zauske! Sve boginje i zauske sam ja prelezala kao dete, nista mi ne fali sada, a rizik da dobije autizam mozda jeste minoran, ali ako bas moje dete dobije dzabe meni statistika i sve! Tako da samo pogledam boginje i zauske, sa deuge strane autizam i odlucin da ne dam! Iako sam svesna da nemaju pojma kako se autizam dobija, ali kao sto rekoh ako ga bas moje dete dobije dzabe meni sve to! Naravno da bih mnogo bolje razmislila da je ta vakcina na primer protiv decije paralize, ali zbog boginja da dajem vakcinu i da se posle tresem hoce li ili nece bas na moje dete-neka hvala, rado cu platiti tih 50.000dinara

    • 3. mart 2015 | 12:52

      Ruška

      @nina

      Moje dete je imalo neurološku reakciju na Pertusis. Jedva smo živu glavu izvukli. Sve su vakcine štetne, samo neke za vaše a neke za moje dete. A neko dete ne odreaguje odmah nego u petnaestoj dobije artritis ili šećer ili.... Upamet se ljudi. I ovi što ovoliko reklamiraju vakcine ne rade to džabe!

    • 8. mart 2015 | 17:15

      Vaxx

      @nina

      Važi, neka vakcinisanje bude izbor roditelja, ali onda neka se i deca obolela od bolesti usled nevakcinisanja leče o trošku istih tih roditelja. A razmislite onda i kako/gde ćete upisati to svoje nevakcinisano dete u školu i kako ćete se poneti kada masa (samo) prehlađene dece uđe u istu prostoriju u kojoj je i Vaše? Hoćete li zahtevati da se cela škola izmesti, da bi vaše nevakcinisano dete ostalo živo i zdravo i završilo školu? A posle škole?

  • Мама

    7. februar 2015 | 15:57

    Шта је са нашим домаћим вакцинама са Института Торлак ??????? Те вакцине ћу прихватити 100 % . За остале не знам .... једно кајање стоји свакако или што нисам а требала сам ,или што јесам није требало да вакцинишем децу .

    • 7. februar 2015 | 17:04

      Radnaskela

      @Мама

      Torlak je prodat pre par godina, tako da to više nisu domaće vakcine...

  • Jovana

    7. februar 2015 | 15:40

    Logično da volimo svoju bebu

  • Ma

    7. februar 2015 | 13:51

    Doživela sam ono najgore... kao "titov pionir" i poslušan građanin, odvela dete na vakcinaciju i završila u Sokobanjskoj sa gadnim posledicama i nikom ne bih ni iz kog razloga pa čak ni nevernim Tomama , ne bih, poželela da im dete u naručju urla u frasu i ne vraća se... To treba da bude stvar izbora!  Da sam znala više, da se o tome više govorilo, možda bih donela ispravnu odluku i ostavila vakcinaciju onima koji to žele ili primaju platu za to!!!

    • 7. februar 2015 | 19:43

      Cika zoki

      @Ma

      A vi to vezujete za vakcinu ! Molim zbog drugih roditelja napisite sta je bio zakljucak lekara, vrlo su bitna tudja iskustva.

  • E.k

    7. februar 2015 | 13:41

    Imamo sina od 7.5 i ćerkicu od 3.5 godine. Sin ima ozbiljan oblik neurodermatitisa. U najgoroj fazi od pre dve godine ekcem mu je prekrivao gotovo celo telo. Stručnjaci u dečijoj bolnici su rekli da je to jedan od najgorih oblika koji su videli. Kod ćerkice se najpre ispoljio ekcem, a zatim astma. Do sada je dva puta imala najgori oblik napada astme koji je zahtevao bolničko lečenje. Deca su primila MMR vakcinu. Pred polazak u školu odbili smo da sin primi revakcinu. Postojao je ogroman rizik da se sve ovo ispolji jer postoji porodična predistorija za atopijska oboljenja. Niko nam o tome ništa nije rekao. A trebali su. Celokupne trudnoće i sve kasnije je kod oba deteta bilo u najboljem redu. Trebali su nam reći ono što je na zapadu poznato pre više od 10 godina, a to je da je postojao veliki rizik ukoliko nam deca prime MMR vakcinu.Sami smo došli do tih saznanja. Nikada više decu nećemo vakcinisati protiv ničega. Takođe, učinićemo i druge mere kako bi se sve ovo isteralo na svetlo dana.

  • Ana

    7. februar 2015 | 13:38

    Moj stariji sin je primio MMR kasno sa 25 meseci, jer je imao osetljive krajnike, pa kad dođemo pedijatru, on kaže - pričekaćemo nek malo ojača, a nije nas zvao posebno zbog vakcina. Mesec dva posle MMR-a, prestao da priča, da se odaziva na poziv, prestao je razumevati jednostavne naredbe, prestao da jede (muka je bila nahraniti ga za svaki obrok), počeo je mucati i hodati na prstima. Tri godine nije se pomerio sa težine 12kg. Nisam ništa do tada znala o vakcinama, niti o stvarnim opasnostima. Posle toga sam čitala, gledala video priloge, informisala se (osim kod roditelja sa sličnim iskustvima, pronalazila sam članke doktora, imunologa koji su počeli otvoreno pričati o tome – pretpostavljam jer im se u porodici desilo nešto slično)

  • Brm brm

    7. februar 2015 | 13:29

    Očigledno je da niste imali dodira odnosno problema u vezi vakcinacije dece . Ja jesam i to je izgledalo ovako: Dolazi dete iz škole i kaze da je sutra vakcinacija, ko je rekao to i koja je vakcina ne zna. Naravno, nece se vakcinisati ! Posle par dana zvoni fiksni telefon i ženska osoba kaže da se dete dovede odmah na vakcinu na pitanje koja je vakcina kaže, veliki kašalj. Pozivam Dom zdravlja dečije odeljenje, odmah posle razgovora da bih dobio odgovor protiv hepatitisa, zovem direktora on kaze treću vrstu bolesti !? Gospodo , pošaljite poziv poštom roditeljima gde piše dan, datum i vreme i koja je vakcina u pitanju i gde piše da ne odazove pozivu sledi krivična odgovornost baš isto kao naši roditelji što su dobijali za nas !?

  • ajs

    7. februar 2015 | 13:28

    roditelji koji nece da vakcinisu decu treba da potpisu da prihvataju pod krivicnom odgovornoscu da to ne u ucine uz kaznu zatvroa u slucaju smrti deteta il sirenja zaraze od njihovog deteta od najmanje 20 godina zatvora. pa da onda vidimo dokle ce ovi Wikipedia mozgoidi koji nemaju nista pametnije u zivotu da rade nego da se bore protiv normalne prakse vakcinacije da lupaju po internet.

    • 7. februar 2015 | 14:03

      SimaKosmos

      @ajs

      A sto nece lekari da potpisu pa da preuzmu odgovornost, kad nam vec preporucuju vakcine? Pazi ti to ubedjuju ljude kako to treba i mora al niko nece da bude odgovoran pa onda opet po roditeljima, koji je doktor do sada odgovarao za smrtne ili autisticne slucajeve, a za ostale??? Sto neobjave sadrzaj vakcina? Zasto ziva u vakcinama? Zasto proizvodjaci istih su povezani sa kriminalom? Zasto mandatorno? Ima milion pitanja...a nema niti jednog odgovora osim to tako treba i verujte nam. Takodje sto se brines za sirenje bilo kakvih zaraza ako je vecina vakcinisana? Zasto nebi roditelji imali slobodu da biraju hoce li ili ne? Pa u vecini evropskih zemljalja kojima tezite tu slobodu imaju. Strasno, Sramotno, Zalosno !!!

  • vesna

    7. februar 2015 | 13:22

    Ja brat i sestra smo vakcinisani . Mojih troje dece su primili sve vakcine i nikada nista nikome nije falilo .Ako su vakcine ok nemam nikakvu dilemu ja sam za .

  • Stariji roditelj

    7. februar 2015 | 12:50

    Decu TREBA vakcinisati, ja znam decu koja su ostala paralizovana jer posle II sv.rata nije bila dostupna vakcina. Vakcina je jedini lek protiv velikih boginja i drugih teskih zaraznih bolesti TBC,veliki kasalj i sl.

  • Babaroga

    7. februar 2015 | 12:46

    Aman ljudi pa i nas su vakcinisali nasi rodjitelji! Autizam se ne dobija od vakcine!!! Sta ce biti kad vam dobije neku od ovih zaraznih bolesti u najtezem mogucem obliku

    • 7. februar 2015 | 13:11

      mrSale71

      @Babaroga

      Biće isto što i vakcinisanoj deci.

    • 7. februar 2015 | 13:11

      SimaKosmos

      @Babaroga

      Tad su koristene drugacije vakcine, pretezno domace proizvodnje, proverene, testirane, a danas se koriste vakcine proizvodjaca koje niko nekotrolise i za koje se pouzdano zna da su ukljuceni u raznorazne kriminalne radnje. O tome govore ako nista drugo presude pravosnazne(nadoknade ostecenima), kao i poternice za naucnicima koji su iste vakcine prestavili kao pouzdane kroz svoja "naucna istrazivanja". Svako ko se malo potrudi pronacice i moci da procita ozbiljne naucne radove i pogleda dokaze o svemu ovome. Posto nasi lekari nece, iz njima znanih razloga, drzavu ovaj problem uopste nezanima, ostaje nama gradjanima da budemo odgovorni i za sebe i za svoju decu, i prisilimo drzavu i lekare da dokaze POGLEDAJU pa nek ih OPOVRGNU!

  • SimaKosmos

    7. februar 2015 | 12:41

    EUGENIKA u svojoj najcistijoj formi. STOP VAKCINACIJI STOP FARMACEUTSKOJ MAFIJI STOP NEOBAVESTENIM LEKARIMA !!!

  • H

    7. februar 2015 | 12:25

    Stop vakcinaciji!

  • Djura

    7. februar 2015 | 12:02

    Да ли дете које родитељ не вакцинише може да иде у вртић ?

    • 7. februar 2015 | 12:23

      Россиа

      @Djura

      Ne. Уницеф лабораторија новог светског поретка

    • 7. februar 2015 | 12:27

      enes np

      @Djura

      Ne može, traži se potvrda od pedijatra o vakcinaciji.

    • 7. februar 2015 | 12:50

      Jela

      @Djura

      Može Djuro,naravno! Po selima x ne vakcinisane dece,zdrave ko dren,ide u školu. Ali,na žalost,plaše nas kako državi moramo da platimo 50000 din. Šta ćemo,moramo da izvlačimo državu nekako,u krizi je :))))

    • 7. februar 2015 | 12:55

      Mlj2850

      @Djura

      Vakcine jesu vazne , i tu nebi trebalo biti nikakvih dilema, ali veliki problem su sami proizvodjaci , kojekakvi kupci i nadkupci, gde bi svi hteli da se na vrlo brz nacin obogate. Pojedine labaratorije su proizvodile , i dalje proizvode , (PLACEBO) lekove , koji nemaju nikakav efekat , osim psihickog, ali njima to ne smeta da se bogate. Vakcina protiv sezonskog gripa ove godine je , takoreci neefikasna , zasto? zato sto je grip za stare ljude , pretezno smrtonosan, a stari ljudi su na teret svih drzava sveta. Postoje i drugi "lekovi" ove vrste , pa su zato ljudi izgubili povernje.

  • mrSale71

    7. februar 2015 | 11:53

    Mogli ste da date i grafikon o porastu autizma,a o kontraindikacijama nisam čitao na internetu nego video uzivo 2x! Napisite i sastav mmr vakcine,oni koji ih propagiraju trebalo bi da znaju!

    • 7. februar 2015 | 13:00

      Tetkinog druga brat, pa njegova deca

      @mrSale71

      Neutemeljena i besmislena tvrdnja.

  • Buahhahhahha

    7. februar 2015 | 11:50

    Kako vi to lepo lazete zakonski je obavezno pa ako je po zakonu da umrem danas sta mislite dal cu da prihvatim a to sto ubedjujete ljude u neistinu to je za streljanje. Ako neka grupa ljudi iz amerike predlozi da popijemo otrov nasi politicari ce odmah da prihvate to i naravno sve po zakonu. A sad svi decu na sterilizaciju ovaj sta mi bi na vakcinaciju

    • 7. februar 2015 | 13:32

      cube

      @Buahhahhahha

      pretpostavljam da si I ti vakcinisan al da si izgleda onaj slucaj 1 od 50000 pa si oboleo od neke bolesti koja ti je isprala mozak da danas pljujes vakcinaciju. ako gresim onda si dokaz da vakcina funkcionise I to sto trolujes ovde je sasvim druga vrsta bolesti.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA