Kako je Ekonomski fakultet u Nišu uveliko pomogao starim studentima da diplomiraju

Prvo što su uradili, na adrese svih starih studenata poslali su dopis

Komentari

  • Marković

    Сматрам да је наш циљ и циљ државе, а то је повећање процента високообразованих. Навешћу мисли мог професора Бранислава Марковића из Науке о управљању који каже да је највећи проблем Србије мањак високообразованих. У случају наглих инвестиција наша земља неће имати довољан број високообразованих који би управљали системима. Мораћемо увозити стручни кадар и тиме доћи у ситуацију да странци управљају нашим системима и тиме бити колонија. У данашње време ратови се добијају информацијама и знањем. Да ли смо ми спремни за ту утакмицу са 6,5 високообразованих. Турска има 10% а ЕУ земље и преко 20% а план је много већи а постоје и рокови. Мислим да ми од дрвета не видимо шуму у смислу да испуњавањем стандарда Болоње ми добијамо на први поглед остварење једног стандарда али са друге стране смањујемо број високообразованих онемогућавањем старим студентима да заврше по старом програму студирање. Примарни циљ школства је повећање броја високообразованих а не смањење што се дешава укидањем старог програма. Сликовито речено то је стање канцера када ћелије организма нападају организам уместо да га бране. Зато мислим да шире треба посматрати проблем да би видели суштину и последице одређених радњи. Болоња сама по себи је добра ствар и треба је примењивати на начин да не прави штетне последице а штетне последицу су смањивање броја студената укидањем старог програма који је паралелан процес и који ничим не омета процес Болоње. То су два одвојена система. Треба схватити и да студенти нису испод стакленог звона већ су део друштва које није савршено а тиме ни они односно услови у којима живе. Грешка је полазити од замишљених идеализованих модела, калупа, јер модел је модел а живот нешто друго. Наравно да мотел треба да буде тенденција али брзину треба прилагођавати потреби да се сачувају ресурси а не да због калупа модела направи штета одбацивањем хиљада студената. Не може бити реформа смањење броја високообразованих већ увећање. Илустративна би ми била прича из основне школе о џину и љубичици где џин својим великим шакама не може да убере ситну љубичицу. Тако и у нашем случају примарна ствар је питање мере, брзине реформе којом не би правили штету и смањивали број високообразованих већ увећали продужетком рока. Као што сам рекао студенти нису испод стакленог звона у лабораторији већ део стварног света, друштва и трпе све утицаје који су у реалном свету од економских па до свих других свера друштва. Егзистенцијални проблеми су увек били присутни. Напоменуо бих да сви ми који студирамо радимо то јер верујемо у ову државу и боље сутра и да је пут ка успеху пут знања. Свако од нас у свом микросвету даје тај пример. Пример оптимизма и вере у боље сутра. А шта ће да види околина у микросвету нас студената када ти борци "оптимизма" буду покошени од државе реформом. Видеће да су управу они који нису уписали факултет већ се бавили шверцом...

    • Milorad

      @Marković

      Mi smo već odavno kolonija, i ne samo mi, već čitav Balkan.

  • Sladjana

    Sve pohvale za Ekonomski fakultet u Nisu. Tako se brine o studentima. Sto se produzenja tice, vidi se da nikome ne smetamo, da placamo velike novcane iznose za obnovu godine, placamo izlazak na ispit. Nema razloga da se prebacujemo na Bolonju.

  • Filolog

    Obnova na Filoloskom (Beograd) je 28500 uz plaćanje dodatne papirologije i trećeg izlaska na ispit... Jedino na Sintaksi (inače poprilično kompleksnom ispitu) profesori održavaju konsultacije uz poziv starim studentima, a preko sajta predmeta- i poprilično su azurni pri mejl-komunikaciji! Trenutno sam u materiji na tom poslednjem mi ispitu i poprilično je naporno uz posao i sedamnaestomesecnog decaka. Elem... ni u jednom momentu nisam odustajala od učenja, ali je sve islo presporo, a pomoći na drugim ispitima i poštovanja apsolventskih rokova bilo nije! Čak sam na jednom od skoro položenih ispita bila prozvana sto dolazim u "tom stanju" (osmi mesec trudnoce, položila dati ispit sa 8 i bila jedna od troje starih na spisku- toliko onorolaznosti i razumevanju)... Toliko o obavestenosti ministra i uopste nadležnih i njihovoj želji da "pomognu"! Uzgred, materija, literatura, program i princip predavanja isti i po starom i po novom, a profesori nam, Bogu hvala, zivi i zdravi!

  • Igor

    Produžiti rok svakako a ovo je pozitivan primer za sve ostale fakultete.Podrška za kolege predbolonjce. Zajedno do životne pobede.

  • Ivan

    Produziti rok za jos godinu minimum!

  • Lelica

    Svaka čast! Kada bi nešto slično uradili i na Medicinskom fakultetu,jer puno je starih apsolvenata sa 2-3 zaostala ispita.

  • Milena

    Svaka čast, profesore! To se zove pedagog! Nadam se da će i ljude poput Vas, ministar konsultovati kako bi rešio ovo pitanje. Pomoć a ne opstrukcija za ove mlade ljude!

  • Sanja

    Ovako rade pravi pedagozi i ljudi,pokusavaju da pomognu,a ne da se smeju i vracaju ljude da studiraju sve iz pocetka,kako kaze ako treba i tri godine,sramota za ministra Sarcevica,cilj je brz novac,ali mi nemamo i da hocemo da vam damo.

  • Ana

    To je sagledavanje problema i izlazenje u susret. Nama se niko nije ozbiljnije bavio, dao neko resenje. Ali, sada se pozivaju rektori da se do 30. septembra smisli model prelaska na Bolonju. Jos jedan dokaz da se sve moze kada se hoce.

  • Student

    Ekonomski fakultet u Nisu je pokazao u praksi spremnost da olaksa studentima zavrsetak studija. Ostali su uglavnom spremni da nam uzmu novac za koji nista posebno ne dobijamo.Najdrasticniji primer je Filozofski fakultet u Kosovskoj Mitrovici gde se obnova apsolventskog staza placa,cak 48000!!!

  • Sonja

    Svaka cas na primeru. A Ministar Sarcevic treba da se stidi.

  • Katatina

    Gospodine ministre malo se bolje raspitajte i usaglasite sa fakultetima da bar kad se prica da se zna istina. Prica se da mi na fakultetima nista ne placamo a i te kako placamo. Konkretno Pravni fakultet Kragujevac naplacuje 18.750 din na svakih 6 meseci a sta mi dobijamo za taj novac to sto jednom mesecno otvorimo i zatvorimo vrata na fakultetu. Kada smo se zalili niko nije reagovao samo kazu fakulteti na to nemaju pravo. Ko ce nama taj novac sada da vrati, ako se uporno tvrdi da mi nista ne placamo

  • Pera

    Gospodine Šarčeviću, pročitajte tekst i učite na ovom primeru iz Niša! Napred stari studenti! Pobedićemo!

  • Gordana

    Kad ppročitam ovako nešto pomislim da je šala ili ko zna u kojoj normalnoj zemlji se to događa. Onda kad shvatite da se to dešava na državnom fakultetu takođe logično pomislite da je Univerzitet morao biti obavešten i u krajnjij liniji da je morao da odobri ovu akciju...u pitanju su nastavne aktivnosti van radnog vremena itd. Ministre ja ne znam ko su vaši savetnici ali kad vidim koliko ste svi zajedno nemate pojma šta se dešava u ustanovama koje potpadaju pod vaše ministarstvo mislim da ću želeti da znam ko su i ko ste vi obzirom da pored školarine plaćamo i vas.

  • Ana

    Treba pustiti studente da završe započeto. Ovoj državi su potrebni obrazovani građani!

  • Ena

    Odlicno resenje! A nama se ministar aktivira za resenje da nas prebaci na Bolonju. Zanimljivo je da se niko nije aktivirao da nam pomogne, ali da oteza, definitivno. Sve sami placamo, apsolventski staz svake godine, ucimo iz istih knjiga kao i Bolonjjci, ali sire se dezinformacije.

  • Katarina

    Placam prijave ispita, placam apsolventski staz... Placam sve jer je to po Zakoniku RS. Ocekujem Ustav da se postuje.

  • Vesna

    Ovo je lep gest fakulteta! Mi ne trazimo da se nama poklone diplome, ni da nam se skrati gradivo, vec samo trazimo vreme koje nam fali da polozimo preostale ispite. Profesori postoje, nismo na budzetu, niti se angazuju novi profesori da bi nas ispitali. Oni su i dalje na fakultetima. Literaturu novu kupujemo. Ne postoji nijedan razlog zbog kog bi nam uskratili da polozimo jos tih nekoliko ispita. Inace ti ispiti ostaju za kraj i bolonjcima.

  • VM

    Bravo za inicijativu, tako se to radi, a ne kao naš ministar, nameračio se da uništi 3000 mladih porodica.

  • Danilo

    Za svaku pohvalu. E tako se to radi. A ne sabotiranjem i na precac lomljenjem preko lolena uz neke besmislene izgovore i trazenjem resenja u 5 do 12.

  • Iznad proseka

    Predmeti, udžbenici, ispitna pitanja, profesori, sve nam je isto kao i Bolonjcima. O kakvom nedostatku tehničkih uslova govorite?

Preporuka sa Weba

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima