
Digitalni svet i posledice po đake: Mnogo pravopisnih grešaka, nedostatak fokusa i motivacije
Pripreme za upis u srednju školu traju od trenutka kada školarci prvi put kroče u učionice, a u osmom razredu u školama se organizuju pripremni časovi za završni ispit.
Na portalu E-vežbaonica postoji više od četiri hiljade zadataka koji se mogu raditi od kuće.
„Ovaj probni ispit bio je simulacija glavnog testa i to je učenicima poslužilo da se upoznaju sa procedurom. Važan je i taj psihološki momenat – da nema stresa, da se oni upoznaju sa pitanjima i pravilima ponašanja – šta sme da se nalazi na stolu, šta ne, šta je dozvoljeno, šta nije. Tako da – mnogo znači“, ističe direktorka OŠ „Dragojlo Dudić“ Danijela Pavić.
Zvanični rezultati probnog završnog ispita još nisu poznati, ali nastavnica srpskog jezika Ana Živković kaže da đaci testove uglavnom urade u skladu sa ocenama koje su dobili tokom godine.
„Što se tiče srpskog, deca najviše greše u razumevanju pročitanog teksta jer nemaju više fokus dok sede i rade test. Česte su greške iz pravopisa i interpunkcije. Mislim da je to generacijska nonšalancija jer oni prolaze kroz digitalni opšti prostor koji utiče na fokus. A na završnom ipak bi trebalo sedeti dva sata mirno, pažljivo čitati i raditi, a to je za ovu generaciju jako teško“, konstatuje Živkovićeva.
Čije jaje je najteže, a čije najlakše – guščije, nojevo, pačije, kokošije ili jaje kolibrija? Na ovo pitanje mnogi nisu tačno odgovorili, a znanje je ove godine na probnom završnom testu proverilo približno sedamdeset hiljada osmaka.
Nedavno su u škole stigla i rešenja testova probnog završnog ispita, pa će u skladu sa tim sve škole uskoro objaviti rezultate koji će biti korisni kako nastavnicima, tako i učenicima – da bi videli na koje nastavne oblasti je potrebno da obrate više pažnje.
Greške se mogu ispraviti, ali treba više učiti. A kakva je motivacija đaka?
„Ako vi imate dete koje zna da će neko da mu sredi tu ocenu – mama da ode u školu, da će nastavnik da mu to ipak pokloni, da to nije tako bitno, ako se priča da fakultet više ne važi – ako vi degradirate obrazovanje, imate dete koje nema motivaciju da postigne dobar uspeh“, upozorava psihologinja Marija Manojlović.
U junu će, na pravom završnom ispitu, učenici imati priliku da pokažu šta znaju. Do tada, sagovornice im savetuju da dobro spavaju, uče sa radoznalošću, obrate pažnju na ono što su im slabe tačke, ali još više na jake – jer često pomisle: „Ovo znam“, a onda trema učini svoje.
(Telegraf.rs/RTS)
Video: Radnica spazila lopova, skočila da ga spreči, nastala drama: Snimak krađe u pet-šopu na Voždovcu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.