• 0

Magnezijum jača imunitet, kosti i mišiće

Magnezijum pomaže u vezivanju kalcijuma za kosti, pomaže u trudnoći, kod opuštanja mišića a smanjuje i stres

  • 0

Oligoelement magnezijum  ima vrlo važnu ulogu u vezivanju kalcijuma za kosti i u opuštanju mišića. Takođe, važan je i u regulisanju srčanog ritma i snižavanju nivoa holesterola.

Osim toga, reguliše  rad creva, posebno u slučaju zatvora. Kod trudnica smanjuje opasnost od spontanog pobačaja i prevremenog porođaja.

Potrebe za magnezijumom se povećavaju tokom rasta, trudnoće ili dojenja. Kod mladih, njegov nedostatak može izazvati nestabilnost karaktera i preteranu uznemirenost. Za sportiste on je stimulativno sredstvo koje se izlučuje znojem, dok ga organizam starijih osoba teže apsorbuje.

U slučaju povećanog unosa alkohola, dijabetesa, proliva, ali i uzimanje diuretika i pojedinih kontraceptivnih tableta bogatih estrogenom olakšava se njegovo izlučivanje putem mokraće. Nedostatak magnezijuma povećava osetljivost na stres, a loša i neuravnotežena ishrana dovodi do nedostatka ovog oligoelementa.

Šta ukazuje na manjak magnezijuma? 
 
Na njegov nedostatak ukazuju usporenost, grčevi i bolovi u mišićima, nesanica, glavobolja, vrtoglavice, emotivna preosetljivost, nervoza, uznemirenost. Manjak minerala magnezijuma je otežavajući faktor u slučaju degenerativnih oboljenja i kardiovaskularnih bolesti poput ateroskleroze.

Inače, preporučena dnevna doza je šest miligrama po kilogramu telesne težine. Ipak, dozu treba povećavati tokom rasta, trudnoće i dojenja ili ako se intenzivno bavite nekom fizičkom aktivnošću. Primer, žena teška 50 kilograma dnevno bi trebalo unositi 300 miligrama magnezijuma.

Da bi izbegli manjak, uvrstite u svoju ishranu integralni hleb, kao i integralni pirinač koja sadrži pet puta više magnezijuma od belog. Dobro je koristiti morsku so umesto rafinirane, zatim jesti zeleno povrće: brokoli, spanać i pasulj.

Ne zaboravite bademe, orahe, lešnike, suve smokve i kajsije, avokado i luk. Sto grama crne čokolade sa 70 odsto kakaoa osigurava 11 miligrama magnezijuma. Dobar izvor je i mleko u prahu.

Možete li piti, mineralna voda koja u sebi ima više od 70 miligrama magnezijuma po litri je idealna.

(Telegraf.rs/Tportal.hr)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima