Vreme čitanja: oko 2 min.

Neverovatno šta su obični ljudi uradili čuvenom svetskom brendu koji je spaljivao neprodatu odeću

A. V.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Neverovatna promena u svetu potrošača desila se pre nekoliko godina kada je obelodanjeno da je čuveni, luksuzni britanski modni brend spalio odeću u vrednosti od 28 miliona funti, među njima i 20 hiljada trenč mantila po kojima je poznat širom sveta

  • 1
Prodavnica obuće Foto: Shutterstock

Počeli su veliki pritisci kupaca i brend je promenio svoje ponašanje, što je dokaz da običan čovek ima veliku moć.

Naime, čuvena kompanija je za pet godina uništila odeću u vrednosti od 90 miliona funti, a deoničari su bili besni jer proizvodi nisu ponuđeni privatnim investitorima, pisao je tada BBC.

Ovaj brend je uništavao proizvode da bi zaštitio svoje intelektualno vlasništvo i vrednost brenda - nisu želeli da se prodaju po sniženim cenama ili da dospeju do ljudi koji bi umanjili njihovu vrednost - da padnu u ruke šanerima.

U julu 2018, brend je u svom godišnjem izveštaju priznao da je uništavanje robe deo strategije da sačuva svoju reputaciju ekskluzivnosti! Međutim, na ovo kupci uopšte nisu dobro reagovali - obećali su da će bojkotovati luksuzni brend zbog rasipništva, dok su članovi parlamenta tražili od britanske vlade da reaguje. Brend je ubrzo nakon toga saopštio da više neće uništavati svoj višak proizvoda, što je odmah stupilo na snagu.

Da li je samo odeća ta koja se uništava?

Nažalost, uništavanje zdravih proizvoda nije ograničeno na odeću. Zna se da je jedan veliki prodavac prozvan u Nemačkoj zbog uništavanja tona vraćenih stvari, poput dušeka, mašina za pranje veša, mašina za pranje posuđa i mobilnih telefona. Javna je tajna i da veliki proizvođač toalet-papira spaljuje svoje neprodate rolne, a drži visoku cenu iako je u srednjem sloju papira nezdravi, reciklirani papir, potencijalno pun opasnih hemikalija.

Koje su metode uništavanja robe?

Spaljivanje i usitnjavanje su glavni, a treća opcija je jednostavno deponovanje. Većina kompanija spaljuje kako bi mogli da tvrde da spalionice zahvataju energiju - na primer, brendovi insistiraju da recikliraju odeću u energiju spaljivanjem, samo što energija koja se nadoknađuje sagorevanjem odeće nije ni blizu energije koja je korišćena za stvaranje odevnih predmeta.

Kako običan čovek može promeniti ponašanje proizvođača?

Edukacijom! Znanje je moć, toga treba da se držite u svakom budnom trenutku svog života. Kada kupujete proizvode, gledajte da ne podržavate one koji su gluvi na vaše potrebe - ne kupujte nezdrave proizvode bez obzira na zvučno ime, ne dajte svoj novac prooizvođačima koji vam "uvaljuju" reciklirani papir, kupujte sto odsto celulozu od domaćeg proizvođača koji ima sve sertifikate, čitajte sastav svega što uzimate i pametno koristite internet da saznate istinu o kupljenom.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Srb

    16. decembar 2023 | 13:36

    Mercedes u svojoj fabrici u študgertu unistava izlozbene modele posle izvesnog vremena. A tu ima i majbaha, s i g klase, itd

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA