4

10 provereno najboljih namirnica za brzo i lako mršavljenje

Ako hoćete da trajno smršate, onda ne smete da gladujete već da jedete hranu koja dodatno sagoreva kalorije

ukusna hrana, namirnice
Foto: Pixabay.com

Kada hoćete da smršate, obično precrtate neke stvari iz ishrane. Da li ste znali da unosom nekih namirnica možete dodatno sagorevati kalorije? Zaboravite na gladovanje i "navalite" na ove namirnice da biste izgubili suvišne kilograme.

Koliko u telu zaista imamo krvi, koliko smemo da je doniramo, a koliko da izgubimo pre nego što nam život bude u opasnosti?

Nutricionista Džes Kording objašnjava koje su namirnice najbolje za sagorevanje kalorija i koje možete jesti koliko god da želite:

Pržena jaja će biti još zdravija i ukusnija ako promenite samo jednu stvar prilikom njihovog spremanja

1. Piletina i ćuretina

Ovi proteini daju dugotrajan osećaj sitosti, pa ćete se osećati zadovoljno nakon jela jer vam neće trebati još nešto da "gricnete".

Odličan su izvor triptofana, koji prethodi stvaranju neurotransmitera serotonina.

- Ako niste dobro raspoloženi ili ste pod stresom, važno je da podstaknete proizvodnju serotonina u vašem organizmu kako biste uravnotežili raspoloženje, smanjili emocionalno prejedanje i sprečili "grickanje" zbog stresa, pogotovo dok pokušavate da smršate. - kaže Kording.

Foto: Pixabay.com

2. Orašasti plodovi i njihovi maslaci

- Orašasti plodovi su puni zdravih masti, vlakana i proteina, što je savršena kombinacija za održavanje energije i sitosti. - kaže Kording.

Dosta su kalorični pa vam neće trebati puno da se zasitite, a Kording dodaje kako ćete uz neke od njih, poput oraha, dodati u ishranu i omega-3 masne kiseline koje pomažu smanjenju upala u organizmu.

Foto: pixabay.com

3. Jaja

- Jaja Još jedan odličan izvor proteina i zdravih masnoća - kaže Kording. Kako jedno veliko jaje sadrži 70 kalorija, biće odlično za kontrolu porcija hrane, a imaju i kolin, spoj koji pomaže zdravlju mozga i DHA (dokosaheksaenoičnu kiselinu) koja deluje antiupalno.

Foto: Pixabay.com

4. Mleko, jogurt i sir

Mleko nudi veliku količinu kalcijuma koji gradi kosti (300 mg) i životinjskih proteina (8 grama), a ne morate da birate birati ono sa niskim udelom masti da biste uživali u njemu.

- Iako ćete uneti nešto više kalorija, više ćete se najesti od njega. Čak ćete bolje apsorbovati hranjive materije uključujući i vitamine D i A, ako birate ona masnija. Dodatno, probiotici iz jogurta pomoći će funkciji celokupnog organizma i probave i ojačati imunitet.- kaže Kording.

Foto: pixabay.com

5. Bobičasto voće

Budući da su puna vlakana, ove slatke bobice pomoći će vam da održite sitost i smanjiti žudnju za hranom dok topite masne naslage. U jednoj šaci borovnica dobićete manje kalorija (cca 84), a više vlakana (3.6 g) nego u jednoj velikoj banani. Deluju antiupalno i pune su antioksidanasa što pomaže vašem imunom sistemu.

Foto: Pixabay.com

6. Maslinovo ulje

- Većina ulja za kuvanje je puna mononezasićenih masti, oko 14 grama po jednoj kašici, koje će vas odvratiti od nepotrebnoj grickanja i učiniti vas sitim. - kaže Kording.

Foto: pixabay.com

7. Avokado

- Odlična kombinacija monozasićenih masti i tone vlakana, koji pomažu osećaju sitosti. - kaže Kording.

Takođe su dobar izvor kalijuma, koji sprečava zadržavanje vode u telu i nadutost, sve što je dobrodošlo dok pokušavate da smršate. Dosta je kaloričan pa će vam biti dovoljno tek pola njega u porciji, npr. sa tostom ili jajima.

Foto: pixabay.com

8. Masnije ribe

Losos, tuna, skuša, sve su to ribe koje će vam pomoći u izgradnji mišića i održati vas sitim. Losos je pun omega-3 masnih kiselina koje pomažu smanjenju upala i sagorevanju masti.

Foto: pixabay.com

9. Grejp

Ovaj agrum je bolji od pomorandžinog soka jer pomaže regulaciji šećera u krvi i ima hrpu vlakana, oko 3 grama u jednoj voćki od 80 kalorija. Kako ima malo kalorija, možete ga jesti između obroka bez straha od gojenja. Pun je i vitamina C i beta karotena koji pomaže imunom sistemu.

Foto: pixabay.com

10. Čili papričice

Kapsaicin, sastavni deo čili papričica koji ih čini ljutima pokazao se kao pomoć u mršavljenju jer lagano ubrzava metabolizam. Neće vam preterano pomoći u sagorevanju masti, ali može pomoći metabolizmu u procesu mršavljenja, kaže Kording.

Foto: pixabay.com

- Pune su gvožđa koje podstiče protok kiseonika vašim telom. Time vam mogu pomoći da pojačate tok i rezultate vežbanja i u sagorevanju masti. - kaže Kording.

Daljinac

(Telegraf.rs / zdravakrava.24sata.hr)

Tagovi: buter, Masti, Mršavljenje, povrće, Voće, zdravlje

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (4)
Poređaj komentare:
  • 3
    321

    Pola ovih stvari mi preporucuju a ja imam 20 kila manje nego sto mi treba...

  • S
    Srbin

    Ja sad pojeo dve krempite.Dok sam citao clanak.

Ako se muškarac iznenada ugoji kilogram ili dva - to može da bude simptom ozbiljnog oboljenja

"Antibiotici su čisto zlo": Srpski lekar poručuje da oni ne leče ništa i da umesto njih uzimamo beli luk, propolis i origano

Dečak čudo: Rođen je skoro bez mozga, lekari su mu predviđali sigurnu smrt, ali se na kraju desilo nešto magično (FOTO)

Da li je bezbedno jesti džem i ajvar sa kojih smo skinuli buđ?

"Depresivna vagina" zaista postoji i mnoge žene pate od nje

Živećete duže samo ako možete da uradite ovoliko sklekova - tvrde naučnici

Kako smanjiti holesterol: Ovi jednostavni trikovi mogu smanjiti rizik od srčanih oboljenja i moždanog udara

SZO predlaže brisanje kanabisa sa liste opasnih droga

Gojazna devica koja ne voli muškarce i seks misteriozno se porodila i ostavila lekare u čudu

Koliko je falafel zaista zdrav i kada je opasno jesti ga?

Rak prostate: 7 problema u WC-u koji pokazuju da vam preti ova opasna bolest

Pušenje sprečava vaš organizam da se bori protiv raka i povećava rizik od smrti za 40 odsto u narednih 10 godina

Uz pomoć samo jedne proste vežbe možete da ublažite, pa čak i da izlečite dijabetes tipa 2

Spremanje hrane može da bude opasnije od zagađenog vazduha, a prženje ovog povrća je kao da udišete otrovna isparenja

10 potpuno prirodnih načina da regulišete svoje hormone i rešite veoma ozbiljne zdravstvene probleme

Zaboravite sve što znate o mršavljenju – i pročitajte ovo ako želite da se ZAUVEK REŠITE viška kilograma

5 neočekivanih stvari zbog kojih je sanjanje toliko dobro

Muškarci koji ne mogu da urade 10 sklekova odjednom imaju veći rizik da obole od ove teške bolesti

Jednostavan način da proverite zdravlje srca i budete sigurni da vam ne preti infarkt

"Ljudi me sada vole, ali rođena deca više ne žele da me zagrle": Gubitak kilograma promenio im je život iz korena

Šetnja nakon večere može da vas zaštiti od ove opasne bolesti

Samo ovakav toalet papir je dobar po naše zdravlje i može da spreči zarazu opasnim bakterijama

Ovaj mineral može da vam pomogne kod PMS-a i olakša vam menstrualne tegobe

Bebe koje piju ovakvo mleko mogu da obole od astme

12 vežbi koje će vam pomoći da prevaziđete glad u roku od 5 minuta

Naučnici su otkrili drugi biološki sat u našem telu koji može da uspori starenje

Ostala je u invalidskim kolicima doživotno jer nije obratila pažnju na veoma važan signal koji joj je telo slalo posle pirsinga nosa (FOTO)

Evo šta mesto na kom imate glavobolju otkriva - i kako se ona leči

6 opasnih simptoma koji otkrivaju da vam je jetra prepuna otrova

Beba rođena u "balonu": Ova beba jedna je u 100.000 koje se ovako rode, a lekari nemaju objašnjenje kako do toga uopšte dolazi (FOTO)

Otkrivamo da li smo zaista cele godine zaštićeni od gripa ako smo ga jednom dobili

Dobila je rak sa 18 godina, a uzrok je nešto što sve žene rade barem jednom mesečno

Izračunajte plodne dane na osnovu ciklusa i saznajte kada je najbolje vreme da ostanete trudni

Naučnici na korak od leka za bolest koja u Srbiji odnese 470 života godišnje

Izgleda kao i svaka druga devojka, ima visoko obrazovanje, ali su je zbog skrivenog problema odbili za posao čak 1.000 puta za 18 meseci

Ljudi otkrivaju 10 iznenađujućih simptoma za koje se ispostavilo da su rak

Svi svetski modeli se kunu u ovih 10 trikova za zdrava i bezbolna stopala

Da li je moguće biti bolestan od gripa i prehlade u isto vreme - i kako bi to moglo da izgleda?

5 zdravih navika koje iz vaših tela isisavaju vitamine i minerale

10 minuta ove vežbe menja 44 minuta spavanja - tvrde stručnjaci

Kako da odaberete pravi probiotik i sprečite neželjena dejstva antibiotika

Evo zašto je 100 koraka kojih treba da napravite u samo 1 minuti dobro za vas, a 130 još bolje

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima