• 0

Čia semenke su neverovatno zdrave - ali mogu da budu opasne ako popijete čašu vode posle njih

O ovim čudesnim semenkama priča ceo svet i to sa odličnim razlogom

  • 0

Sitne čia semenke pune su proteina, vlakana, kalcijuma, antioksidanasa i omega 3 masnih kiselina, ali postoji dobar i loš način na koji možete da ih konzumirate koji može da bude veoma opasan po vas.

Jaja na oko, kajgana ili kuvana - evo koja će vam pomoći da najbrže smršate, a od kojih ćete se ugojiti

Čia semenke, iako minijaturne su veoma bogate hranljivim materijama, daju snage i jačaju imunitet. Jedna porcija semenki od 28 grama sadrži 131 kaloriju, 8.4 grama masti, 13.07 grama ugljenih hidrata, 11.2 grama vlakna, 5.6 grama proteina i nemaju šećer. Sadrže dosta visok nivo magnezijuma, cinka, gvožđa i kalcijuma.

Jedite ove super zdrave semenke u kombinaciji sa orašastim plodovima Foto: Pixabay.com

Odlične su u borbi protiv suvišnih kilograma, mogu da utiču na prevenciju upala debelog creva, poboljšavaju krvnu sliku i smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti. Mogu da pomognu i osobama koje boluju od dijabetesa tipa 2 jer smanjuju otpornost na insulin. Odlične su za trudnice jer potpomažu zdravlje i majke i bebe.

Ove semenke mogu da budu opasne ako ih jedete suve Foto: Pixabay.com

U jednom istraživanju, jedan muškarac je iskusio velike poteškoće sa gutanjem nakon što je pojeo jednu kašiku suvih čia semenki. Jedan od razloga zbog koga se čia semenke spominju kada je mršavljenje u pitanju je taj što su u kontaktu sa vodom naduju na veličinu višestruko veću od originalne i stvaraju osećaj sitosti u želucu. Ali, ukoliko unesete čia semenke u sebe i potom popijete vodu nećete imati prijatno iskustvo, jer će se semenke naduti pre nego vam stignu do stomaka i tako stovriti ozbiljne gastrointestinalne probleme jer neće imati vremena da stignu do stomaka i tek onda se naduju.

Potapanje semenki u vodu pre jela je bezbedno jer nakon što se potope čia semenke oko sebe obrazuju sluzavi omotač koji im pomaže da lakše prolaze kroz digestivni sistem. Drugo istraživanje pokazuje da jedenje neljuštenih čia semenki čini da mnogo više biljnih omega 3 masnih kiselina dospe u krvotok. Ne postoji pravi dokaz koji je metod najbolji kada je upijanje nutritivnih materija u pitanju.

Odlične su u kombinaciji sa voćem i mlekom Foto: Pixabay.com

Dodajte ih u jela pri kraju kuvanja, potopite ih u jogurt, a nemojte nikako ni da ih pržite jer pri termičkom obrađivanju gube vredne i hranljive materije. Semenke mogu da zamene jaja ukoliko ste vegan, a dnevni unos treba da ograničite na 38 grama semenki za muškarce dnevno, a 25 grama za žene.

I pas se zdravo hrani...doduše na prevaru:

(Telegraf.rs/onazna.com/www.smartfit.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima