1

Da li smem da večeram posle 18 sati ako hoću da smršam?

Onaj ko mnogo jede, dobiće na težini bez obzira u koje vreme dana jede, a to se dešava zbog nesrazmernog unosa i trošenja energije

večera
Onaj ko mnogo jede, dobiće na težini bez obzira u koje vreme dana jede Foto: Pixabay.com

Verovatno je većina vas čula da ne treba jesti posle 18 sati, a za tumačenje tog pravila postoji mnogo različitih objašnjenja, a jedno od glavnih govori da se sva hrana koju jedete posle 18 sati pretvara u masti. Ono o čemu mnogi ne razmišljaju kada govore o tom pravilu je to da većina ljudi završava svoj posao ili tek dolazi kući u 18 sati.

Da li ste ikad čuli za bolju? Sladoled dijeta topi salo kao tanak led

Da li to znači da bi svi trebalo da izbace svoj ručak ili večeru da bi imali ravan stomak?

Naučnici objašnjavaju kada treba, a kada ne treba jesti noću. Kako stvari stoje, večera nije uvek štetna, a u svakom slučaju je mnogo bolje zaspati sit nego gladan, jer praznog stomaka nećete moći da zaspite.

Na gojenje utiče broj unetih kalorija, a ne vreme u koje su one unete u organizam Foto: Pixabay.com

Veza između kasnih večera i viška kilograma

Niko ne zna odakle tačno potiče mišljenje da se hrana koja se unosi u organizam nakon 18 sati pretvara u mast. Čak i nakon istraživanja o ovoj temi, rezultati i dalje izgledaju kontroverzni. Na primer, u jednom od eksperimenata, grupa zdravih muškaraca je prestala da jede hranu od 19 h do 6h. Svaki od ispitanika je izgubio oko 450 grama u roku od 2 nedelje. Nakon toga, učesnici su se vratili na svoje uobičajene kasne večere i opet su vratili prethodnu težinu.

U drugom eksperimentu, 1 grupa ispitanika je konzumirala najviše kalorija tokom večere, a druga tokom ručka. Prva grupa je pokazala bolje rezultate.

Pa zašto se onda gojimo?

Jedna stvar je jasna, hrana koja se jede uveče se ne pretvara u masnoću. Osoba koja jede mnogo, a malo se kreće, će dobiti na težini bez obzira u koje vreme dana jede. To se dešava jer te osobe unose više energije nego što je troše. To znači da na gojenje utiče broj unetih kalorija, a ne vreme u koje su one unete u organizam. Ljudi koji su navikli da jedu uveče, konzumiraju više hrane tokom dana, od onih koji ranije odlaze u krevet i time ograničavaju unos hrane pre spavanja.

Hrana koja se jede uveče se ne pretvara u masnoću Foto: Pixabay.com

Naučnici sa Univerziteta Nortvestern, SAD su sproveli eksperiment sa dve grupe ljudi. Učesnici prve grupe su išli u krevet u ponoć, a ustajali su u 8 ujutro, dok se druga grupa sastojala od "noćnih sova". Prva grupa je unosila više kalorija tokom dana, a jela je i dosta voća i povrća, dok su učesnici iz druge grupe jeli više brze hrane.

Tokom drugog eksperimenta, ispitanici su držali posebnan režim ishrane tokom dana, ali su u večernjim satima mogli da jedu čokoladu iz automata. Oni koji su koristili ovu "čokoladnu" opciju dobijali su na težini. To je verovatno razlog zbog koga se pojavljuje pravilo o jedenju nakon 18 sati. Ljudi koji kasnije jesu imaju sklonost ka unosu većeg broja kalorija. 

Veče je vreme kada je priprema hrane teži zadatak, zato se većina ljudi odlučuje za nezdrave opcije. Ljudi dolaze sa posla gladni i umorni, pa kuvaju na brzaka. Jedna od najpopularnijih aktivnosti tokom kasne večere je gledanje TV serije, što često dovodi do povećanog unosa grickalica. Ako vam se kasno jede, verovatno ćete pre naručiti picu, nego što ćete jesti voće.

Čak i šala o gledanju u frižider na svakih 10 minuta služi kao indikator koji pokazuje da dosada zahteva da želite više da žvaćete. Naučnici tvrede da "noćne sove" koje ležu za jedan sat kasnije od onih koji ležu u uobičajeno vreme imaju više mogućnosti za prejedanje. To znači da imaju više vremena za hranu, veću šansu za promenu hormona apetita i neophodnost održavanja energije usled nedostatka sna.

Osobe koje kasno idu na spavanje imaju više vremena za hranu i veću šansu za promenu hormona apetita Foto: Pixabay.com

Da li se hrana vari noću?

Naravno, organizam vari hranu noću! Naš digestivni trakt ne prekida rad tokom spavanja, bilo da je to noćni ili dnevni san. Mnogi lekari kažu kažu da se metabolizam osoba prirodno usporava noću. Međutim, istraživanja su pokazala da su ove promene u brzini metabolizma noću neznatne.

Hrana i kvalitet spavanja

Hrana koju jedemo utiče na kvalitet našeg sna. Istraživanje je pokazalo da zasićene masti (životinjskog porekla) sprečavaju čoveka da zaspi i čini ga više nemirnim. Ostali faktori kao što su alkohol, kofein i šećer , takođe, negativno utiču na kvalitet spavanja.

Poremećaji spavanja se mogu razviti zbog prejedanja, dok nedostatak sna treba nadoknaditi energijom koja se dobija od hrane tokom dana. Nedostatak spavanja utiče na podložnost stimulansima u ishrani ili jednostavno, postaje teže da osoba odbije drugo parče torte posle ručka ili kolačiće pre odlaska na spavanje.

Istraživanje je pokazalo da zasićene masti sprečavaju čoveka da zaspi i čini ga više nemirnim Foto: Pixabay.com

Ako idem kasno na spavanje, da li mogu da jedem posle šest?

Možete jesti posle 18 sati ako ne odete u krevet do 20 sati. Ako imate višak kilaže, računajte ukupnu potrošnju kalorija tokom dana. Ako ste primetili da jedete puno pre spavanja, pokušajte da smanjite pocije.

Kasno večeranje se može povezati sa emotivnim problemima, jer se kompulsivno prejedanje i nagon za žvakanjem javljaju kako bi blokirali anksioznost ili osećaj krivice.

Večernje preterivanje može biti navika koja se pojavljuje zbog dosade ili nedostatka aktivnosti. Sve što treba da učinite je da prestanete da grickate bez razmišljanja. Onda ćete moći da imate više kontrole nad rasporedom svojih obroka.

Večernje preterivanje u hrani može biti navika koja se pojavljuje zbog dosade ili nedostatka aktivnosti Foto: Pixabay.com

(Telegraf.rs / Izvor: brightside.me)

Tagovi: Gojenje, Hrana, Kalorije, Masti, Mršavljenje, Spavanje, Večera, zdravlje

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (1)
Poređaj komentare:
  • V
    Vfbvb

    Samo napred slobodno

Muškarci koji ne mogu da urade 10 sklekova odjednom imaju veći rizik da obole od ove teške bolesti

Jednostavan način da proverite zdravlje srca i budete sigurni da vam ne preti infarkt

"Ljudi me sada vole, ali rođena deca više ne žele da me zagrle": Gubitak kilograma promenio im je život iz korena

Šetnja nakon večere može da vas zaštiti od ove opasne bolesti

Samo ovakav toalet papir je dobar po naše zdravlje i može da spreči zarazu opasnim bakterijama

Ovaj mineral može da vam pomogne kod PMS-a i olakša vam menstrualne tegobe

Bebe koje piju ovakvo mleko mogu da obole od astme

12 vežbi koje će vam pomoći da prevaziđete glad u roku od 5 minuta

Naučnici su otkrili drugi biološki sat u našem telu koji može da uspori starenje

Ostala je u invalidskim kolicima doživotno jer nije obratila pažnju na veoma važan signal koji joj je telo slalo posle pirsinga nosa (FOTO)

Evo šta mesto na kom imate glavobolju otkriva - i kako se ona leči

6 opasnih simptoma koji otkrivaju da vam je jetra prepuna otrova

Beba rođena u "balonu": Ova beba jedna je u 100.000 koje se ovako rode, a lekari nemaju objašnjenje kako do toga uopšte dolazi (FOTO)

Otkrivamo da li smo zaista cele godine zaštićeni od gripa ako smo ga jednom dobili

Dobila je rak sa 18 godina, a uzrok je nešto što sve žene rade barem jednom mesečno

Izračunajte plodne dane na osnovu ciklusa i saznajte kada je najbolje vreme da ostanete trudni

Naučnici na korak od leka za bolest koja u Srbiji odnese 470 života godišnje

Izgleda kao i svaka druga devojka, ima visoko obrazovanje, ali su je zbog skrivenog problema odbili za posao čak 1.000 puta za 18 meseci

Ljudi otkrivaju 10 iznenađujućih simptoma za koje se ispostavilo da su rak

Svi svetski modeli se kunu u ovih 10 trikova za zdrava i bezbolna stopala

Da li je moguće biti bolestan od gripa i prehlade u isto vreme - i kako bi to moglo da izgleda?

5 zdravih navika koje iz vaših tela isisavaju vitamine i minerale

10 minuta ove vežbe menja 44 minuta spavanja - tvrde stručnjaci

Kako da odaberete pravi probiotik i sprečite neželjena dejstva antibiotika

Evo zašto je 100 koraka kojih treba da napravite u samo 1 minuti dobro za vas, a 130 još bolje

Evo koji su simptomi konjskog gripa koji hara Evropom i da li ga mogu dobiti ljudi

Dijabetes tipa 2: Jednostavan trik u ishrani smanjuje nivo šećera u krvi i može dovesti do izlečenja

Sada je pik sezone aktivnosti virusa gripa: Srpski epidemiolog upozorava na porast obolelih i veće komplikacije, a ovo su mere prevencije

Neki ljudi stvaraju super-lekoviti izmet koji može da izleči neke ozbiljne bolesti

Uzvratite udarac gripu i prehladi: Ovu biljku su za lečenje koristili i Indijanci

Ako ne možete da zaspite za 20 minuta, možda vam preti neka od ovih 9 bolesti

Zagađen vazduh gori od duvanskog dima: Prisutnost štetnih materija u vazduhu povećava rizik od pobačaja

10 potpuno prirodnih načina da ojačate vaš imunitet i izbegnete smrtonosni grip i prehladu

Rešite se neprijatnog mirisa znoja i zadaha uz pomoć ovih fantastičnih namirnica

Evo koje delove tela je moguće ponovo "prišiti" nakon što ostanemo bez njih - i 10 najfascinantnijih operacija njihovog vraćanja na telo

Može li glava zaista da nas boli zato što nismo popili kafu i kada je bol simptom opasne bolesti

Rođen je bez ruku i nogu, roditelji su ga se odrekli, ali to ga ne sprečava da vodi svoj život iz snova (FOTO) (VIDEO)

Evo koje namirnice možete da jedete kada sa njih skinete buđ, a koje morate obavezno da bacite

Pronađen lek za preranu ejakulaciju? Uz ovu tabletu ćete moći da imate 4 puta duži seks

Beba Megan Markl se toliko jako ritnula u njenom stomaku da je bukvalno ostavila bez daha (VIDEO)

Pušenje marihuane na potpuno iznenađujuć način utiče na mušku seksualnost, tvrdi najnovije istraživanje

Majci dvoje dece su rekli da je premlada za rak i da joj ništa ne fali, a onda je u kupatilu otkrila jezivu istinu (FOTO)

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima