3

Koliko tačno treba da jedete hleba svaki dan da biste živeli duže?

Ako smanjujete ugljene hidrate iz ishrane, pažljivo razmislite čime ćete da ih zamenite jer vam dužina života zavisi baš od toga

Kada je reč o ugljenim hidratima, čiji je najpoznatiji predstavnik hleb, vaša najbolja strategija ishrane može biti ona koja je ujedno i najstarija: umerenost. Nova studija objavljena u magazinu "The Lancet Public Health",  tvrdi da ljudi koji dobijaju pola dnevnih kalorija od ugljenih hidrata kao što je hleb, imaju manji rizik od rane smrti.

Sve što morate da znate o brzoj hrani: Koliko tačno kalorija ima, koje bolesti može da izazove i koliko je zarazna (INFOGRAFIKA)

Studija tvrdi da osobe koje unose prave ugljene hidrate žive duže od onih čija se ishrana zasniva na smanjenom broju ugljenih hidrata ili onih koji uopšte ne jedu ugljene hidrate. Istraživači su procenili da ljudi koji jedu umerenu količinu ugljenih hidrata, u dobi od 50 godina, imaju očekivani životni vek od oko 83 godine, za razliku od onih koji jedu mnogo ugljenih hidrata čiji je očekivani životni vek 82 godine, ili onih koji ne jedu ugljene hidrate čiji je očekivani životni vek 79 godina.

Osobe koje unose prave ugljene hidrate žive duže od onih čija se ishrana zasniva na smanjenom broju ugljenih hidrata Foto: Pixabay.com

Tokom studije, istraživači su analizirali podatke od skoro 15.500 odraslih osoba. Svi učesnici su odgovorili na detaljan upitnik o ishrani na početku studije, a zatim na još jedan, šest godina kasnije. Oni su davali i informacije o svom demografskom poreklu, obrazovanju, nivoima prihoda, statusu pušenja, navikama vežbanja i istoriji bolesti. Istraživači su učesnike pratili skoro 25 godina.

Posle prilagođavanja faktora životnog stila, istraživači su se usredsredili na vezu između unosa ugljenih hidrata i mortaliteta. Oni su otkrili da je rizik od smrtnosti bio veći kod onih koji su bili na gornjoj ili donjoj granici unosa ugljenih hidrata, odnosno kod onih koji su konzumirali više od 70 ili manje od 40 odsto svojih ukupnih dnevnih kalorija preko ugljenih hidrata. Učesnici koji su konzumirali između 50 i 55 odsto ukupnih dnevnih kalorija preko ugljenih hidrata su živeli znatno duže.

Osobe koje jedu između 50 i 55 odsto ukupnih dnevnih kalorija preko ugljenih hidrata su zdravije Foto: Pixabay.com

Ovi nalazi su potkrepljeni pregledom postojećih studija o unosu ugljenih hidrata, u koje je uključeno više od 432.000 ljudi.

Prema ovom istraživanju postoji nekoliko mogućih objašnjenja zašto osobe koje umereno jedu ugljene hidrate žive duže. Oni na visokom kraju skale koji unose velike količine rafinisanih ugljenih hidrata, nemaju potrebne nutritivne vrednosti i mogu imati posledice po kilažu i zdravlje. Oni na niskom kraju skale, ne jedu mnogo ugljenih hidrata, ali umesto toga jedu mnogo mesa i mlečnih proizvoda, što može povećati rizik od srčanih bolesti.

Ljudi koji se nalaze na sredini skale imaju veću ravnotežu.

Istraživači imaju i jedan savet: Ako smanjujete ugljene hidrate iz ishrane, pažljivo razmislite čime ćete da ih zamenite.

Osobe koje umereno jedu ugljene hidrate imaju najveću ravnotežu ishrane Foto: Pixabay.com

Novo istraživanje i brojne prethodne studije pokazuju da ljudi koji menjaju ugljene hidrate za biljne proteine i masti, kao što su pasulj, orasi i semenke, mogu imati manji rizik od smrti od onih koji menjaju ugljene hidrate sa belančevinama i mastima životinjskog porekla. Slična asocijacija povezuje rizik od srčanih oboljenja. Ovi efekti ukazuju na to da je moguće održati zdravu ishranu sa niskim sadržajem ugljenih hidrata, ali "izvor hrane značajno menja povezanost između unosa ugljenih hidrata i mortaliteta".

Sve u svemu, istraživanja sugerišu da unos ugljenih hidrata, u umerenim količinama, verovatno neće promeniti vaše dugoročno zdravlje. Međutim, ako se odlučite za smanjivanje ugljenih hidrata, bilo zbog gubitka kilaže ili zbog nečeg drugog, razmislite o proizvodima i proteinima koji su biljnog porekla.

Ako smanjujete ugljene hidrate razmislite o proizvodima i proteinima koji su biljnog porekla Foto: Pixabay.com

(Telegraf.rs / Izvor: time.com)

Tagovi: Biljke, Hleb, Masti, meso, ugljeni hidrati, zdravlje

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (3)
Poređaj komentare:
  • J
    Jovan

    Ja ujutro bez pola leba 300 g slanine domace 2 paradajza i ljubacasti luk ne pocinjem dan uzdravlje doktori nutricinisti i ostali

  • 🙊🙉🙈

    Hleb nam ne treba u ishrani... Ali ništa ukusnije od vrućeg hleba sa domaćim kajmakom 😊

Trener otkriva: Kakve rezultate bismo dobili kada bismo dva puta dnevno išli na trening?

Višak kilograma teže pada ženama nego muškarcima: Zbog brojke na vagi mnoge od njih obolevaju od opasne bolesti

Stručnjaci tvrde da je 96% svih alergija na penicilin lažno zbog velike greške lekara u dijagnozi

Evo zašto je veoma važno da svakog jutra ustajete što ranije možete

DNEVNI HOROSKOP ZA 15. NOVEMBAR: Raka očekuje naporan dan na poslu, Bik mora da pripazi na imunitet, a ovaj znak treba da se posveti malo više partneru

Ako spavate 6 sati i manje - u vašem telu se dešava nešto veoma opasno

Otkrivamo vam 10 najsmrtonosnijih kancera, i njihove simptome (INFOGRAFIKA)

Mogu da je dobiju i oni koji uopšte ne piju alkohol: Evo šta znači kada vam doktor kaže da imate masnu jetru, šta je uzrokuje i kako se leči

Lekari u Srbiji pokazali da će jeftiniji lekovi protiv raka uskoro učiniti terapiju dostupnu svima kojima je potrebna

Kreatori ove dijete tvrde da će vas ona učiniti mršavim - i bogatim!

Gojazni ljudi izloženi su većem riziku od bolesti opasne po život jer njihovo telo zbog ovoga nije sposobno da se sa njom bori

30 dana je jeo samo u McDonalds-u i pokazao da li možete da smršate ako jedete samo brzu hranu (VIDEO)

Ovo je pravi razlog zašto ne smete da izlazite nepolje mokre kose, a nema nikakve veze sa prehladom

Preživela je rak i sada otkriva koje proizvode više nikada neće koristiti jer su kancerogeni

6 znakova da vaše telo proizvodi previše šlajma. Evo šta je problem i kako da ga sprečite

Jedna od najgorih stvari koje možete da uradite jeste da kinete u ruku ili maramicu, a postoji mnogo zdraviji način da zaštitite sebe i druge od prehlade

Biljni ili životinjski - koji proteini su bolji i zdraviji za mršavljenje?

Košta manje od 100 dinara, ima je bukvalno u svakoj prodavnici, a može da vas spase prehlade i ojača imunitet

Evo kako lampe od himalajske soli utiču na vaše zdravlje

Ko bi pre umro od gladi - mršavi ili debeli ljudi?

Žene koje se ujutru ranije bude imaju manje šanse da obole od raka dojke

Muškarci koji mnogo vremena provode u teretani izlažu se ovoj opasnoj bolesti i poremećaju

Stariji očevi imaju velike šanse da dobiju decu sa nekom vrstom deformiteta

Ljubav je lek za ovakav bol: 9 vrsti bola koje su posledica loših emocija

Da li bi trebalo da paničite ako se često budite sa utrnulim prstima?

Bio Save Group: Zajedno sa ginekolozima iz regiona u Famicord grupi, najvećoj evropskoj banci za matične ćelije (VIDEO)

Ovakva promena urina može da ukazuje na otkazivanje bubrega

Vežbanje može da utiče na vaš menstrualni ciklus i učini vas neplodnom

Rešite se glavobolje za 10 sekundi, a onda se zapitajte kako niste ranije znali za ovaj trik

Pogledajte šta sve ulazi u vas dok spavate, a da toga niste ni svesni (VIDEO)

Jedete grejp da biste smršali, ali niste ni svesni da pravite veliku grešku zbog koje rezultati izostaju

Opasna stvar koja može da se desi ženama koje stave silikone - a niko ih ne upozorava na to

"Ovo nije svet u kome bih želela da moja deca žive": Sve više mladih ljudi zbog ovoga odustaje od roditeljstva

Evo koliko godina je tačno potrebno srcu pušača da se oporavi kada prestane da puši

Lekovite suze: Plač smanjuje stres i pomaže da prebrodimo najteže životne trenutke

Sprečite bolnu upalu mišića uz pomoć jednostavnih trikova

Dokazano: Psi mogu da namirišu ovih 5 bolesti

Ovo je najdosadnija dijeta koju je čovek ikada izmislio - ali daje vrhunske rezultate

Svi govore da su antioksidansi čudo, a pojavljuje se sve više dokaza da zapravo ubrzavaju širenje najsmrtonosnijeg oblika raka

Istovremena pojava ove dve bolesti može da dovede do smrti

Konjuktivitis je jako opasan i lako se prenosi - a ovo je 5 najboljih načina za njegovo lečenje

Trik od 60 sekundi tokom tuširanja će istog trenutka sprečiti upalu mišića posle treninga