10

15 namirnica koje izazivaju srčane bolesti, a neke od njih jedete svaki dan

Bolesti srca odnesu po jedan život na svakih 40 sekundi, a dešavaju se neočekivano i bez najave

Bolesti srca su vodeći ubica u celom svetu, ali se mogu sprečiti pravilnom ishranom i preduzimanjem ostalih mera predostrožnosti. Prema "Američkom udruženju za lečenje srca", bolesti srca odnesu po jedan život na svakih 40 sekundi. Kardiovaskularne bolesti dovode do smrtonosnog srčanog ili moždanog udara.

Prost i precizan test može da otkrije da li ste sa svojom srodnom dušom

AHA (Američko udruženje za lečenje srca) preporučuje umereno vežbanje najmanje 150 minuta nedeljno ili 75 minuta intenzivne aerobne aktivnosti, pored treninga snage srednjeg i visokog intenziteta dva dana u nedelji. Ali to nije sve, postoji jedan super jednostavan način za drastično poboljšanje nivoa holesterola i krvnog pritiska skoro trenutno, a to je promena vaše ishrane.

Postoji bar 50 vrsta namirnica koje oštećuju srce, a ovo je 15 najčešćih:

1. Slatkiši

Amerikanci godišnje potroše neverovatnih 10 kilograma slatkiša po osobi. Većina tih slatkiša je masna i teška, sa mnogo šećera. Ovaj rafinisani šećer može povećati masne naslage, što vas dovodi u opasnost od srčanih bolesti. Za poboljšanje rada srca je neophodno smanjiti slatkiše.

Rafinisani šećer može povećati masne naslage, što dovodi u opasnost od srčanih bolesti Foto: Pixabay.com

2. Čips od krompira

Nije nikakva tajna da čips od krompira nije deo bilo kog plana zdrave ishrane. On je pun kalorija, masti i natrijuma. Ishrana sa niskim sadržajem natrijuma je od suštinskog značaja za zdravo srce, jer konzumiranje preko 2.300 miligrama (jedna puna kašičica) soli dnevno može dovesti do visokog krvnog pritiska, koji je ozbiljan faktor rizika za kardiovaskularne bolesti.

shrana sa niskim sadržajem natrijuma je od suštinskog značaja za zdravo srce Foto: Pixabay.com

3. Konzervirane supe i povrće

Konzervirane supe i povrće mogu biti lak ručak kada nemate vremena da kuvate, ali uprkos primamljivom pakovanju, konzervirani prozvodi oštećuju srce zahvaljujući visokom sadržaju natrijuma. Jedna konzerva može imati 790 miligrama natrijuma, što je oko trećine ograničenja natrijuma koje preporučuje svetska zdravstvena organizacija.

Konzervirani prozvodi oštećuju srce zahvaljujući visokom sadržaju natrijuma Foto: Pixabay.com

4. Kolači

Kolači su prava "đavolska hrana", a tu se podrazumevaju i domaće torte i kolači. Kolači su puni šećera, masti i margarina, a delimično hidrogenizovana ulja su potencijalni izvori trans masti.

Kolači su prava "đavolska hrana", a tu se podrazumevaju i domaće torte i kolači Foto: Pixabay.com

5. Beli hleb

Odavno je poznato da beli hleb ne pruža obilje hranljivih materija kakve vam može pružiti hleb od celih zrna žitarica. Ne samo da će izbacivanje ovog hleba iz ishrane pomoći da uklonite stomak, već će sprečiti i bolesti srca. Za razliku od neobrađenih celih zrna, rafinisana zrna (koja se nalaze u belom hlebu) su bez vlakana, minerala i zdravih masti koja poboljšavaju zdravlje srca.

Beli hleb ne pruža obilje hranljivih materija kakve vam može pružiti hleb od celih zrna žitarica Foto: Pixabay.com

6. Sladoled

Iako ste mnogo puta čuli da je sladoled zdrav, punjenje korneta i hladnog krema nije deo balansirane ishrane. Sladoled može dovesti do porasta insulina i triglicerida, podiže sistolni krvni pritisak i srčanu frekvenciju, a trombociti u krvi postaju lepljivi, što može izazvati blokade i trombove u malim krvnim sudovima srca i smanjiti protok krvi. Ti uslovi mogu "mometalno izazvati srčani udar", ako se protok krvi u srce ne poboljša.

Punjenje korneta i hladnog krema nije deo balansirane ishrane Foto: Pixabay.com

7. Margarin

Margarin se koristi u skoro svemu, ali može biti jako štetan po zdravlje srca. Ako margarin sadrži bilo kakav trag trans masti trebalo bi da ga zamenite sa maslinovim uljem ili drugim zdravijim varijantama.

Margarin se koristi u skoro svemu, ali može biti jako štetan po zdravlje srca Foto: Pixabay.com

8. Beli pirinač 

Beli pirinač se koristi na sto različitih načina u svim kuhinjama koje postoje na svetu. Ali, treba naglasiti da on prolazi kroz preradu, koja lišava ova zrna svih mikrobioloških vlakana i hranljivih materija. Korišćenje belog pirinča može dovesti do pojačane osteljivosti na insulin, može izazivati povećanje telesne mase i rizik od srčanih bolesti.

Korišćenje belog pirinča može dovesti do pojačane osteljivosti na insulin Foto: Pixabay.com

9. Kečap

Omiljeni dodatak pomfritu je natopljen sa dva sastojka koji "povređuju" srce. Običan kečap ima četiri grama šećera i 160 miligrama natrijuma po kašičici, a njegova konzumacija nikad ne podrazumeva samo jednu kašičicu. Uz to, kečap ne sadrži ni nikakve hranljive materije.

Omiljeni dodatak pomfritu je natopljen sa dva sastojka koji "povređuju" srce Foto:Pixabay.com

10. Suhomesnati proizvodi

Nemojte se prevariti sa natpisima "nizak sadržaj masti" na etiketi, čak i verzije očišćenih mesa sadrže konzervans natrijum nitrat. Nitrati su povezani sa potencijalnim rizikom od srčanih bolesti i poznato je da potpomažu zapaljenja u telu,  hronična stanja koja su direktno vezano za aterosklerozu.

Nemojte se prevariti sa natpisima "nizak sadržaj masti" na etiketi Foto: Pixabay.com

11. Slanina

Slanina sadrži štetne nitrate i velike količine zasićenih masti koje direktno utiču na zdravlje srca.

Slanina sadrži štetne nitrate i velike količine zasićenih masti koje direktno utiču na zdravlje srca Foto: Pixabay.com

12. Kockice za supu

Umesto da supu pravite od kockica za supu, birajte zdravije varijante gotovih supa sa niskim sadržajem natrijuma. Ove kockice su često pune aromatičnog agensa koji je povezan sa naglim porastom insulina i skladištenjem masti.

Umesto da supu pravite od kockica za supu, birajte zdravije varijante gotovih supa sa niskim sadržajem natrijuma Foto-ilustracija: Pixabay.com

13. Sir

Ako stvarno želite da smanjite rizik od srčanih oboljenja, izbacite čedar iz svojih sendviča. Kremasti proizvodi od mleka su najveći doprinos zasićenim mastima u ishrani, a čine 8,5 odsto naših prosečnih jela. Brojne studije su povezale veliki unos ovih masti sa zapušavanjem arterija i bolovima u predelu srca.

Kremasti proizvodi od mleka su najveći doprinos zasićenim mastima u ishrani Foto: Pixabay.com

14. Pica

Posle sira, pica je drugi najveći doprinos unosu zasićenih masti u organizam. Umesto naručivanja velike pice za večeru, držite se samo jednog parčeta i uparite ga sa salatom da biste povećali unos od vlakana koja pomažu u smanjenju lošeg holesterola.

Posle sira, pica je drugi najveći doprinos unosu zasićenih masti u organizam Foto: Pixabay.com

15. Pomfrit

Sve što je duboko prženo treba izbegavati, a to uključuje i pomfrit. Krompir je već pun skroba, koji kada se prži u dubokom ulju utiče na povećanje nivoa šećera u krvi. Kao što možete zamisliti, kombinacija krompira sa vrućim uljima i solima ne poboljšava vaš nutritivni profil. Umesto da jedete pomfrit, odlučite se za pečeni krompir.

Sve što je duboko prženo treba izbegavati, a to uključuje i pomfri Foto: Pixabay.com

(Telegraf.rs / Izvor: msn.com)

Tagovi: Holesterol, Insulin, Kečap, Krompir, Masti, Namirnice, Pomfrit, šećer, Slatkiši, Srce, Supa, zdravlje

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (10)
Poređaj komentare:
  • D
    Dejan

    Po ovome,ja sam mrtav odavno

  • M
    Marina

    Šta je onda zdravo jesti?

  • S
    Slavka

    Šta da jedemo onda? ispada da ću sad da dobijem srcani udar

Ova veganska hrana ima više proteina od piletine i od junetine zajedno, i pomoći će vam da brže smršate

6 stvari koje odlučuju da li ćete se sećati šta ste sanjali ujutro

Sve vreme nam govore da stvari dižemo iz čučnja, ali čini se da postoji još bolji način - a sve vreme su nam govorili da je opasan

Revolucionarna terapija ubija rak pluća za 30 minuta samo uz pomoć vrele igle

8 naučno dokazanih načina da živite duže - i koliko će svaki od njih produžiti vaš život

Naučnici tvrde da hodanje unazad poboljšava naše sećanje, ali pojma nemaju zašto

5 različitih vrsti grejpa i šta sve trebate da znate o njima

Šolja čaja ili šaka borovnica dnevno mogu da vas zaštite od ovih opasnih bolesti

Ljudi koji previše brinu razlikuju se od ostalih: Evo šta ih izdvaja iz mase i zbog čega su posebni

Naše telo akumulira stres: Evo gde se on najčešće krije i kako da ga prepoznate

Sve više žena jede svoju placentu nakon porođaja: Da li je u pitanju samo bizarni trend ili je to zaista korisno?

Pulsiranje, mučnina i još 9 simptoma koji otkrivaju da sigurno imate migrenu

Agencija za lekove upozorava: Ovi lekovi u Srbiji povećavaju rizik za dobijanje raka

Evo kako da znate da li imate samo napad panike ili patite od anksioznosti

Osteoporoza napada iz senke: Ne dozvolite da ova bolest upravlja kvalitetom vašeg života

Trener otkriva: Kakve rezultate bismo dobili kada bismo dva puta dnevno išli na trening?

Višak kilograma teže pada ženama nego muškarcima: Zbog brojke na vagi mnoge od njih obolevaju od opasne bolesti

Stručnjaci tvrde da je 96% svih alergija na penicilin lažno zbog velike greške lekara u dijagnozi

Evo zašto je veoma važno da svakog jutra ustajete što ranije možete

DNEVNI HOROSKOP ZA 15. NOVEMBAR: Raka očekuje naporan dan na poslu, Bik mora da pripazi na imunitet, a ovaj znak treba da se posveti malo više partneru

Ako spavate 6 sati i manje - u vašem telu se dešava nešto veoma opasno

Otkrivamo vam 10 najsmrtonosnijih kancera, i njihove simptome (INFOGRAFIKA)

Mogu da je dobiju i oni koji uopšte ne piju alkohol: Evo šta znači kada vam doktor kaže da imate masnu jetru, šta je uzrokuje i kako se leči

Lekari u Srbiji pokazali da će jeftiniji lekovi protiv raka uskoro učiniti terapiju dostupnu svima kojima je potrebna

Kreatori ove dijete tvrde da će vas ona učiniti mršavim - i bogatim!

Gojazni ljudi izloženi su većem riziku od bolesti opasne po život jer njihovo telo zbog ovoga nije sposobno da se sa njom bori

30 dana je jeo samo u McDonalds-u i pokazao da li možete da smršate ako jedete samo brzu hranu (VIDEO)

Ovo je pravi razlog zašto ne smete da izlazite napolje mokre kose, a nema nikakve veze sa prehladom

Preživela je rak i sada otkriva koje proizvode više nikada neće koristiti jer su kancerogeni

6 znakova da vaše telo proizvodi previše šlajma. Evo šta je problem i kako da ga sprečite

Jedna od najgorih stvari koje možete da uradite jeste da kinete u ruku ili maramicu, a postoji mnogo zdraviji način da zaštitite sebe i druge od prehlade

Biljni ili životinjski - koji proteini su bolji i zdraviji za mršavljenje?

Košta manje od 100 dinara, ima je bukvalno u svakoj prodavnici, a može da vas spase prehlade i ojača imunitet

Evo kako lampe od himalajske soli utiču na vaše zdravlje

Ko bi pre umro od gladi - mršavi ili debeli ljudi?

Žene koje se ujutru ranije bude imaju manje šanse da obole od raka dojke

Muškarci koji mnogo vremena provode u teretani izlažu se ovoj opasnoj bolesti i poremećaju

Stariji očevi imaju velike šanse da dobiju decu sa nekom vrstom deformiteta

Ljubav je lek za ovakav bol: 9 vrsti bola koje su posledica loših emocija

Da li bi trebalo da paničite ako se često budite sa utrnulim prstima?

Bio Save Group: Zajedno sa ginekolozima iz regiona u Famicord grupi, najvećoj evropskoj banci za matične ćelije (VIDEO)

Ovakva promena urina može da ukazuje na otkazivanje bubrega