• 0

Kako da se ugojim? SOS dijeta sa kojom možete da dobijete 500 grama nedeljno

Postoje mnogi znakovi koji vas upozoravaju kada niska telesna masa postaje problem, a preterivanje sa hranom vam tada neće pomoći

  • 0

Mršavost najčešće muči roditelje sa mršavom decom, ali i mnogo odraslih osoba bi želelo da dobije koji koligram više. Pothranjenost, baš kao i gojaznost, predstavlja ozbiljan zdravstveni problem. Sasvim je jasno da je dijeta za gojenje prva opcija za premršave osobe.

Ovde hodaju samo duhovi, a ko jednom uđe nikad ih više neće napustiti: 7 najsmrtonosnijih mesta na planeti gde nema žive duše (FOTO)

Uzroci niske telesne mase mogu imati korene u nekom već postojećem zdravstvenom stanju, genetskim predispozicijama, različitim bolestima, malapsorpciji, gubitku apetita kao i različitim psihološkim činiocima. Postoje mnogi znaci koji vas upozoravaju kada niska telesna masa postaje problem. Ti znaci uključuju letargiju, depresiju i gubitak mišićne mase, a ukazuju na to da organizam troši proteine kako bi sebi osigurao energiju.

Uzroci niske telesne mase mogu imati korene u nekom već postojećem zdravstvenom stanju Foto: Pixabay.com

Osnovni princip za gojenje je da unosite više energije nego što se uspeli da je potrošite i to postupnim povećanjem kalorija odnosno količine hrane. Dnevno se preporučuje da unesete dodatnih 500 kcal više od uobičajnog, čime se nedeljno dobija oko prihvatljivih 0.5 kg.

Treba odabirati namirnice iz svih osnovnih grupa namirnica - žitarica, voća i povrća, mesa, mleka i masnoća. Pri tome se preporučuje da povećate unos kalorijima bogatije varijante, poput punomasnog mleka umesto obranog, voćnog kompota umesto svežeg voća ili masne plave ribe umesto bele.

Osnovni princip za gojenje je da unosite više energije nego što se uspeli da je potrošite Foto: Pixabay.com

Dijeta za gojenje nije poziv na nekontrolisani unos masti. I ovde važi pravilo da masti moraju da osiguraju do 30 odsto celokupnog dnevnog energetskog unosa, a prednost imaju nezasićene masne kiseline kakve se nalaze u maslinama i maslinovom ulju, orašastom voću, semenkama, avokadu.

Dnevno se preporučuje unos tri obilnija obroka i 2 do 3 međuobroka. Za međuobrok prednost imaju sušeno voće, semenke i orašasti plodovi, a prihvatljivi su i voćni kolači, sladoled, energetske pločice. Značajan deo dijete za gojenje je i redovna fizička aktivnost budući da deluje na povećanje apetita, a ujedno omogućava i povećanje mišića, a ne masnog tkiva.

Dnevno se preporučuje unos tri obilnija obroka i 2 do 3 međuobroka. Foto: Pixabay.com

(Telegraf.rs / Izvor: zdravakrava.hr)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima