• 0

Biljni ili životinjski - koji proteini su bolji i zdraviji za mršavljenje?

Nisu svi proteini dobri za mršavljenje, ali upravo zbog ovih ćete znatno izgubiti na težini

  • 0

Mnogi ljudi koji žele da smršaju drže striktne dijete koje ograničavaju unos kalorija, šećera i soli u organizam. Međutim ne treba zaboraviti da je pored ovoga jako važno unositi dovoljnu količinu proteina.

Proteini su veoma važan sastojak građe ljudskih ćelija i od zančaja su za njihovo pravilno funkcionisanje. Takođe, važni su i za varenje, regulisanje hormona i snabdevanje tela hranljivim sastojcima. U hemijskom smislu, pomažu obnavljanje energije posle naporne fizičke aktivnosti i potpomažu rast mišića.

Foto: Pixabay.com

Telo ne skladišti proteine, kao što je slučaj sa mastima i zbog toga je važno unositi ih svaki dan u ispravnim količinama. Ovaj vredan biomakromolekul se nalazi i u namirnicama biljnog, kao i životinjskog porekla.

Ipak, između njih postoje značajne razlike, a glavna je tip i količina aminokiseline koju nose.

Kada unesemo protein u organizam on se razlaže na aminokiseline, koje su korisne za gotovo svaki metabolički proces u telu.

Pixabay

Životinjski proteini sadrže sve neophodne aminokiseline koje su potrebne telu za funkcionisanje, dok biljni proteini mogu da imaju nizak nivo aminokiselina ili da ne sadrže (a to je više nego dovoljno) bar jedan molekul.

Životinjski proteini sadrže i visok nivo drugih hranljivih sastojaka, kao što je vitamina B12, vitamin D i cink.

Foto-ilustracija: Profimedia

Međutim, ako želite da izgubite kilograme, onda je bolje da se opredelite za biljne proteine. Oni rešavaju problem sa holesterolom i snižavaju krvni pritisak.

Jednako su dobri i u vraćanju energije telu, pa se preporučuju u skoro svim dijetama.

Mnoge studije su pokazale da je moguće smršati samo ako u svoju ishranu uvrstite grašak, sočivo, pasulj i leblebiju. U ispitivanju 120.000 muškaraca i žena iznad 20 godina koji su povećali unos orašastih plodova primećen je gubitak kilograma.

Foto: Pixabay.com

Treba naglasiti da je unošenje obe vrste proteina značajno za zdravlje i da bi bilo poželjno samo ograničiti unos proteina životinjskog porekla.

(Telegraf.rs / dailystar.co.uk)

Komentari

Preporuka sa Weba

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima