1

Kada džogirate zimi, ove stvari morate da znate jer mogu da vam sačuvaju zdravlje

Trčanje je zdravo čak i zimi, ali pod ovim uslovima

Trčanje po zimi, trčanje, džogiranje po zimi, džogiranje, zima
Foto-ilustracija: pixabay

Trčanje u vidu treninga zimi ima svoja pravila koja se razlikuju od onih kada je nešto toplije vreme. Ta pravila džogiranja morate da poznajete inače ćete se prehladiti.

Trčanje u prirodi je veoma zdravo, jer se poboljšava rad kardiovaskularnog sistema i luči se endorfin. Da bi vam ove blagodeti bile dostupne i u toku zimskog perioda, trebalo bi da poštujete neka pravila.

Obucite se pravilno

- Kada se pripremate za džogiranje tokom zime morate da imate određenu garderobu shodno prilici. Najbitnije je da imate nepromoćivu jaknu - kaže ekspert za individualne treninge Luis Damen.

Nepromočiva jakna ne omogućava samo da ostanete suvi ako vas uhvati kiša ili sneg, već stvara izvesnu vrstu izolacije koja održava temperaturu tela.

Damen takođe preporučuje grejače, koji zagrevaju dodatno vaše ruke i noge i omogućavaju mišićima da ostanu zagrejani, čime se izbegavaju povrede.

- Vrlo je važno šta ćete obući do sebe, odnosno do tela. To treba da bude nešto što upija vlagu, jer ćete se sigurno znojiti tokom trčanja, a jako je opasno da ostanete mokri na zimi - dodaje Damen.

Obavezno morate na glavi imati kapu, traku ili zaštitu za uši.

Foto: Pixabay

Proverite vremensku prognozu

Pre nego što izađete da trčite, obavezno proverite vremenske uslove da biste videli ima li opasnosti od pojave vetra. Ove informacije su veoma važne za kvalitetan trening.

- Kada duva bitno je da izaberete smer niz vetar kako bi vam on duvao u leđa - kaže personalni trener Luk Vorington.

Takođe, važno je da budete licem okrenuti saobraćaju ili biciklistima na stazama kako biste ih na vreme videli i mogli da se sklonite i radi svoje i radi njihove bezbednosti.

Dobro se zagrejte

Poznato je da je zagrevanje najvažnije pravilo kada je bilo kakav trening u pitanju. Morate stvoriti dovoljnu elastičnost svog tela i pokrenuti krvotok koji će hraniti vaše mišiće.

- Kada su temperature napolju niske, zagrevanje tela je još važnije jer su mišići po prirodi tada stegnuti. I uopte toplota tela je manja - kaže farmaceut Čemst Klik.

Morate da obezbedite svom organizmu zagrevanje mišića kako bi hrana efikasnije dolazila do njih i kako bi oni bili spremniji za naporno vežbanje.

- Razgibavanjem ćete ubrzati krvotok koji će sprovesti i kiseonik do mišića, pa će oni biti izdržljiviji - objašnjava Klik.

Foto: Pixabay

Kontrolišite svoje disanje

Kada trčite zimi morate da imate informaciju da je tada disanje otežano. Postoji jednostavna taktika uz pomoć koje možete jednostavno da kontrolišete svoje disanje.

- trebalo bi da naučite da dišete kako bi mogli da trčite na duže staze. Postoji sistem od tri udisaja i tri izdisaja koji pomaže da održite ritam, a istovremeno obezbeđuje dovoljno kiseonika vašem telu - Kaže fitnes ekspert Endi Mekgi.

Uzimanjem vazduha na svaki od tri koraka i istim takvim izbacivanjem vazduha  možete i da kontolišete tempo trčanja, odnosno da se ne preforsirate.

Hidrirajte se

Kada radite bilo koje vežbe, bilo da je to napolju, unutra. leti ili zimi, najvažnija stvar je da ostanete hidrirani.

- Naravno da ćete više tečnosti putem znoja gubiti leti, ali to ne znači da se zimi ne znojite dok trčite. Važno je da unosite tečnost kad vežbate i pri ovim vremenskim uslovima da bi vaše telo ne bi došlo u stanje iscrpljenosti - kaže Vorington.

Dakle, ne zaboravite da unosite vodu, čak i kad ne osećate žeđ.

Gazirana voda može biti jako štetna po organizam Foto: Pixabay.com

Trenirajte sa prijateljem

Jako je teško motivisati sebe na džoging tokom jake zime, ali ako pored sebe imate prijatelja, onda utičete jedno na drugo i tako ćete uvek biti spremni.

- Društvo tokom svake vrste treninga definitvno prija. Kada vam padne moral tu je neko da vas podrži i da vam da vetar u leđa. Ukoliko nemate svog prijatelja koji je spreman da džogira sa vama, uvek možete da se učlanite u neki klub i da tamo upoznate ljude koji su voljni da rade na sebi - kaže Damen.

Čuvajte se

Ukoliko izaberete da trčite zimi u ranu zoru ili u večernjim satima, velike su šanse da napolju neće biti toliko vidljivo. To otežava situaciju i vvama, ali i vašoj okolini.

Zbog toga je važno da preduzmete mere kako biste bili vidljivi, a to uključuje posebnu gardegobu sa florescentnim delovima.

- Možete da nosite i prsluk za zaštitu u saobraćaju ili florescentne trake koje se lepe oko ruke ili noge. Postoje i kape koje su vidljive u mraku, pa ih obavezno nabavite, jer ćete tako sačuvati bezbednost - upozorava Damen.

VIDEO: Kako li se ona spremala za svoj skok?

(Telegraf.rs / independent.co.uk)

Tagovi: Bezbednost, Džogiranje, prehlada, trčanje, Trčanje u prirodi, Zaštita

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (1)
Poređaj komentare:
  • Ž
    Žika

    Zato ja ne džogiram :)

Osobe koje stalno zaboravljaju stvari su veoma posebne zbog jedne stvari koju tada radi njihov mozak

4 situacije u kojima nikako ne biste smeli da pijete kafu

Ukoliko imate ove simptome dok pijete zeleni čaj budite sigurni da uništavate svoje telo i zdravlje

Ovo su stvari koje najinteligentnija žena na svetu radi kako bi smršala

Stres može da se uoči jednim pogledom u oči - veličina zenica otkriva koliko smo otporni na njega

Upravo je proglašena najveća opasnosti po naše zdravlje u 2019. godini - i u pitanju nije bolest, već nešto podjednako smrtonosno

Otkriveno koliko zaista bole menstrualni grčevi - i najsličniji su ovom opasnom problemu

Evo zašto žene žive duže: Ubrizgavao je sam sebi spermu u rame kako bi se rešio bola, a onda su ga stigle posledice

Jedna stvar koju bukvalno dodirujete svaki dan u prodavnici može da izazove rak

Rat zbog mikropenisa: Muškarci su u šoku, žene tvrde da je potpuno normalan, a evo šta kaže nauka

Evo kako horoskopski znak određuje kakvo će biti vaše zdravlje

Najbolji saveti za trčanje zimi: Sve što vam treba za dobar trening kada je napolju minus

Bol u zadnjici može da bude posledica ozbiljnog zdravstvenog problema

Evo šta tačno znači kada vam se pije nešto gazirano

Dijeta koja zabranjuje 9 ključnih namirnica je postala hit - a dozvoljeni su pivo i vino

Poznata pevačica se podvrgla tretmanu "struganja" vagine za koji mnogi lekari kažu da može da dovede do raka

Znakovi koji otkrivaju da vaš grip može da bude smrtonosan

Eksperti odlučili: Ovo je najgora, a ovo najbolja dijeta za 2019.

Usne, nokti, grudi i kukovi - evo kako vaš izgled može da vas upozori na opasne bolesti

Evo koliko daleko morate da stojite od bolesne osobe da biste izbegli da vas zarazi gripom

5 vrsta alkoholnih pića koje su dobre za zdravlje i jedna koju ne biste trebali ni da pomirišete

Jela je jedan obrok dnevno i nakon samo 7 dana primetila je 5 velikih promena na svom telu

Jedan savet psihologa je dovoljan da prestanete da pušite, iako ste mislili da je to nemoguće

Čokolada je bolja od sirupa za kašalj - tvrde doktori

Sve o urođenom deformitetu kičmenog stuba, poremećaju od kojeg je preminuo dečak (15) u Tiršovoj

Ugljeni hidrati bogati vlaknima smanjuju rizik od kardiovaskularnih oboljenja i prerane smrti

Nije sve tako srećno: Zbog ovoga društvene mreže češće izazivaju depresiju kod devojaka nego kod momaka

Samoća je opasnija po zdravlje od gojaznosti

Perfekcionisti imaju veće šanse da postanu alkoholičari, a ovaj poremećaj čini situaciju još opasnijom

Vakcinacija nije samo za decu: 6 vakcina koje obavezno morate primiti kao odrasli

4 prosta trika koja će bukvalno sprečiti vaše telo da se goji

Pogledajte šta je praznično prejedanje i opijanje tačno uradilo vašoj jetri

10 zdravih stvari koje čaša crvenog vina može da uradi vašem telu (VIDEO)

Ova bolest je veoma slična gripu, nikada za nju niste čuli i možete da je imate, a da toga niste ni svesni

Ovaj test otkriva da li ste psihopata, sadista ili nešto još mračnije

Dijeta za masnu jetru: 9 namirnica koje nikako ne smete da jedete, ako ne želite da vam se stanje pogorša

Ako vam je broj otkucaja srca ispod, ili iznad ovog broja - trebalo bi da posetite lekara

Božićno verovanje: Badnjak treba spaliti trećeg dana Božića jer njegov pepeo ima lekovita svojstva

Evo zašto su vam noge stalno hladne i ne možete da ih ugrejete - u pitanju je verovatno hronična bolest

Ova mapa tačno pokazuje zbog čega vas boli stomak - i koliko je situacija opasna (FOTO)

4 uobičajena zdravstvena problema koja mogu da postanu smrtonosna kako starite

Evo kako da najlakše otkrijete da li imate grip ili prehladu

/
<% galerijaAlt  %>