1

Kada džogirate zimi, ove stvari morate da znate jer mogu da vam sačuvaju zdravlje

Trčanje je zdravo čak i zimi, ali pod ovim uslovima

Trčanje po zimi, trčanje, džogiranje po zimi, džogiranje, zima
Foto-ilustracija: pixabay

Trčanje u vidu treninga zimi ima svoja pravila koja se razlikuju od onih kada je nešto toplije vreme. Ta pravila džogiranja morate da poznajete inače ćete se prehladiti.

Trčanje u prirodi je veoma zdravo, jer se poboljšava rad kardiovaskularnog sistema i luči se endorfin. Da bi vam ove blagodeti bile dostupne i u toku zimskog perioda, trebalo bi da poštujete neka pravila.

Obucite se pravilno

- Kada se pripremate za džogiranje tokom zime morate da imate određenu garderobu shodno prilici. Najbitnije je da imate nepromoćivu jaknu - kaže ekspert za individualne treninge Luis Damen.

Nepromočiva jakna ne omogućava samo da ostanete suvi ako vas uhvati kiša ili sneg, već stvara izvesnu vrstu izolacije koja održava temperaturu tela.

Damen takođe preporučuje grejače, koji zagrevaju dodatno vaše ruke i noge i omogućavaju mišićima da ostanu zagrejani, čime se izbegavaju povrede.

- Vrlo je važno šta ćete obući do sebe, odnosno do tela. To treba da bude nešto što upija vlagu, jer ćete se sigurno znojiti tokom trčanja, a jako je opasno da ostanete mokri na zimi - dodaje Damen.

Obavezno morate na glavi imati kapu, traku ili zaštitu za uši.

Foto: Pixabay

Proverite vremensku prognozu

Pre nego što izađete da trčite, obavezno proverite vremenske uslove da biste videli ima li opasnosti od pojave vetra. Ove informacije su veoma važne za kvalitetan trening.

- Kada duva bitno je da izaberete smer niz vetar kako bi vam on duvao u leđa - kaže personalni trener Luk Vorington.

Takođe, važno je da budete licem okrenuti saobraćaju ili biciklistima na stazama kako biste ih na vreme videli i mogli da se sklonite i radi svoje i radi njihove bezbednosti.

Dobro se zagrejte

Poznato je da je zagrevanje najvažnije pravilo kada je bilo kakav trening u pitanju. Morate stvoriti dovoljnu elastičnost svog tela i pokrenuti krvotok koji će hraniti vaše mišiće.

- Kada su temperature napolju niske, zagrevanje tela je još važnije jer su mišići po prirodi tada stegnuti. I uopte toplota tela je manja - kaže farmaceut Čemst Klik.

Morate da obezbedite svom organizmu zagrevanje mišića kako bi hrana efikasnije dolazila do njih i kako bi oni bili spremniji za naporno vežbanje.

- Razgibavanjem ćete ubrzati krvotok koji će sprovesti i kiseonik do mišića, pa će oni biti izdržljiviji - objašnjava Klik.

Foto: Pixabay

Kontrolišite svoje disanje

Kada trčite zimi morate da imate informaciju da je tada disanje otežano. Postoji jednostavna taktika uz pomoć koje možete jednostavno da kontrolišete svoje disanje.

- trebalo bi da naučite da dišete kako bi mogli da trčite na duže staze. Postoji sistem od tri udisaja i tri izdisaja koji pomaže da održite ritam, a istovremeno obezbeđuje dovoljno kiseonika vašem telu - Kaže fitnes ekspert Endi Mekgi.

Uzimanjem vazduha na svaki od tri koraka i istim takvim izbacivanjem vazduha  možete i da kontolišete tempo trčanja, odnosno da se ne preforsirate.

Hidrirajte se

Kada radite bilo koje vežbe, bilo da je to napolju, unutra. leti ili zimi, najvažnija stvar je da ostanete hidrirani.

- Naravno da ćete više tečnosti putem znoja gubiti leti, ali to ne znači da se zimi ne znojite dok trčite. Važno je da unosite tečnost kad vežbate i pri ovim vremenskim uslovima da bi vaše telo ne bi došlo u stanje iscrpljenosti - kaže Vorington.

Dakle, ne zaboravite da unosite vodu, čak i kad ne osećate žeđ.

Gazirana voda može biti jako štetna po organizam Foto: Pixabay.com

Trenirajte sa prijateljem

Jako je teško motivisati sebe na džoging tokom jake zime, ali ako pored sebe imate prijatelja, onda utičete jedno na drugo i tako ćete uvek biti spremni.

- Društvo tokom svake vrste treninga definitvno prija. Kada vam padne moral tu je neko da vas podrži i da vam da vetar u leđa. Ukoliko nemate svog prijatelja koji je spreman da džogira sa vama, uvek možete da se učlanite u neki klub i da tamo upoznate ljude koji su voljni da rade na sebi - kaže Damen.

Čuvajte se

Ukoliko izaberete da trčite zimi u ranu zoru ili u večernjim satima, velike su šanse da napolju neće biti toliko vidljivo. To otežava situaciju i vvama, ali i vašoj okolini.

Zbog toga je važno da preduzmete mere kako biste bili vidljivi, a to uključuje posebnu gardegobu sa florescentnim delovima.

- Možete da nosite i prsluk za zaštitu u saobraćaju ili florescentne trake koje se lepe oko ruke ili noge. Postoje i kape koje su vidljive u mraku, pa ih obavezno nabavite, jer ćete tako sačuvati bezbednost - upozorava Damen.

VIDEO: Kako li se ona spremala za svoj skok?

(Telegraf.rs / independent.co.uk)

Tagovi: Bezbednost, Džogiranje, prehlada, trčanje, Trčanje u prirodi, Zaštita

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (1)
Poređaj komentare:
  • Ž
    Žika

    Zato ja ne džogiram :)

Mirna beba nije uvek i zdrava beba: Zašto su deca koja manje plaču kasnije gojazna i oboljevaju od dijabetesa?

Izbacite alergene iz kuće uz pomoć prirodnih sredstava za čišćenje i sačuvajte svoje zdravlje

Da li je moguće tokom vikenda nadoknaditi manjak sna, ili ćemo zauvek ostati nenaspavani?

Ljudi koji kasne su zdraviji i srećniji - tvrde naučnici

Beba je kašljala, doktori su pomislili da je astma: Sad je mrtva, jer nisu na vreme videli da brže diše

Visok krvni pritisak možete da spustite uz pomoć samo jedne namirnice

Svi obožavamo ovu namirnicu, ali je ona prava kalorijska bomba

Može li med da nam ublaži simptome prolećne alergije?

Dečije nozdrve kriju tajnu o zdravlju: Pneumoniju i bronhitis moguće je otkriti uz pomoć jednostavnog brisa

Istina o mesu u Srbiji: Piletina ima hormone, mlevena junetina bakterije, a evo šta je najzdravije (FOTO)

Trening snage može da poveća otpornost na ovu podmuklu bolest

Ovaj vitamin može da vam pomogne da zapamtite sve što ste sanjali - a evo u kojim namirnicama ga najviše ima

Žene su poludele za ovim vibratorom jer nudi spektakularne orgazme, a jedna čak tvrdi da joj je seks igračka pomogla da izleči depresiju

Možete da ih kupite u svakoj prodavnici, neverovatno su jeftine i mogu da vam sačuvaju mozak

Napokon otkriveno zašto smo posebno napaljeni kada smo prehlađeni

Dečacima u Srbiji rastu grudi, a devojčice ulaze u prerani pubertet sa 6 godina: Ovo meso je jedan od glavnih uzročnika!

Magnezijum - mineral u centru pažnje svetskih stručnjaka

Obavezno aktivirajte ovu grupu mišića pre treninga ako želite bolje rezultate

U Srbiji se rađaju sve krupnije bebe: Otkrivamo zbog čega se to dešava i šta žene treba da rade u trudnoći (FOTO)

Zubarka primetila da je devojčici u isto vreme ispalo nekoliko zubića: Tako je otkrila opasnu bolest i spasla joj život!

Ako koristite dečje auto sedište kao nosiljku rizikujete da obolite od teške bolesti, pogotovo žene

20 najvažnijih pravila hrono ishrane koji morate da se pridržavate ako želite da smršate

Niste vakcinisali decu: Povećali ste šansu da vam pored dece i unuci dobiju autizam

Autizam ne izazivaju MMR vakcine već infekcije koje majka može dobiti u trudnoći!

Ako često imate gorak ili kiseo ukus u ustima - možda je u pitanju najopasnija vrsta raka

Mesecima se borila protiv paralize, a kada je napokon prohodala - život joj je priredio najokrutnije moguće iznenađenje (VIDEO)

Grickanje noktiju može da stvori ozbiljne zdravstvene probleme - evo kako da se najlakše rešite te loše navike

Ova bolest ubija više nego rak dojke i debelog creva zajedno, a mi o tome nemamo pojma

Evo šta znači ako imate potrebu da stalno brojite stvari oko sebe - i kada to može da bude opasno

Rak jajnika: Ovih 12 simptoma vam mogu spasiti život ukoliko ih primetite na vreme

Kako jedan prosečan Srbin da ostane zdrav i posle 50? Georgij Nazarov otkriva tajne navika koje su eliksir života

Fejsbuk započeo borbu protiv antivakcinaša: Zabranjene reklame koje se suprotstavljaju redovnom vakcinisanju

Ukoliko imate ovakav osećaj u ustima, možda bolujete od dijabetesa tipa 2

Operacija uvećanja penisa može da krene po zlu: Zahvat može da vas košta života ako se ovo desi

Bivša Mis sveta preminula u 19. godini: "Njeno srce nije izdržalo, morali smo da je pustimo da ode"

Ako želite veće mišiće pijte proteinski šejk u ovo vreme, a zbog srca zaboravite na testosteron

7 potpuno prirodnih načina da očistite svoja pluća

Majka nije želela da ga kao dete vakciniše, a onda je dobio boginje koje je jedva preživeo i sada ima važnu poruku za sve koji se protive vakcinaciji

Poznata manekenka preminula u 30. godini od raka jajnika: Prepoznajte simptome ove opasne bolesti od koje oboljeva sve više mladih devojaka

Svaki obrok koji sam deci morala da spremam u Americi bio je izazov - sve dok u prodavnici nisam ugledala proizvod koji je sve to promenio

Neki ljudi imaju sposobnost da proizvode super zdrav izmet koji leči bolesti, a čak može da pobedi i ćelavost

Pušači, oprez: Ovu vrstu kašlja nikako ne smete da ignorišete, jer može da bude veoma opasna

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima