• 5

"Skinny fat" je nova ženska boljka, a evo kako da se izlečite

Nije šala, zaista je moguće biti ujedno mršav i mastan...

  • 5

Da većina žena vrlo često umišlja da je debela, to je poznato svima. Ali, da li znate da postoji jedna nova kategorija "skinny fat", odnosno "mršavo masnih" pripadnica nežnijeg pola? Da, moguće je ujedno biti i mršav i debeo...

Reč je o mršavim osobama koje imaju zdravstvene tegobe koje su povezuju sa gojaznošću, kao što su visok nivo šećera u krvi, snižene vrednosti dobrog holesterola, povišeni trigliceridi, brojni upalni procesi i visok pritisak.

Do ovoga dolazi kada imamo povišen indeks telesnih masnoća, a koje nemaju veze sa gojaznošću. Indeks telesne težine (BMI) osobe koja ima ove tegobe može biti u granicama normale, ali ako je njihovo telo, jednostavno rečeno, većim delom sazdano od masnoća nego mišića, onda se za njih kaže da su "skinny fat".

dijeta, stomak

Foto: Pixabay.com

Kako rešiti ovaj problem? Ishrana je ključni faktor. Birajte namirnice koje tope masti i za vrlo kratko vreme ćete izaći iz ove nepopularne grupe "mršavih i masnih". Evo šta treba da jedete...

Špargle

Ovo zdravo povrće sadrži aspargin, aminokiselinu koja stimuliše rad bubrega, poboljšava cirkulaciju i u velikoj meri razbija masnoće. Osim toga, sadrži i hemikalije koje pomažu da se izbace toksini iz tela delujući na oksalnu kiselinu koja je zaslužna za sakupljanje masnoće u ćelijama. Zbog kombinacije kalijuma, natrijuma i aspargina, špargle su vrlo efikasan prirodni diuretik.

Špargle

Foto: pixabay.com

Repa

Repa sadrži fitohemikalije zvane glukozinolati koje podstiču čišćenje enzimskog sistema tako što ubrzavaju izbacivanje masnoća iz organizma. Ovo povrće sadrži gotovo dva puta više vitamina C nego najpoznatiji agrumi (pomorandže, mandarine i limun), a čak 12 puta više nego kupus i šargarepa. Repa je takođe vrlo snažan diuretik koji deluje na rad jetre i bubrega. Osim toga, poznato je da ukiseljena repa pospešuje rad metabolizma.

Kupus

Kupus je povrće visoke biološke i niske kalorijske vrednosti. Tartronska kiselina, koju on sadrži, usporava pretvaranje šećera i ostalih ugljenih hidrata u mast. Zbog ovog svojstva, jedna je od osnovnih namirnica svake dijete. Osim toga, kupus u velikoj meri pomaže pri skidanju sala sa stomaka jer podstiče razbijanje masnih ćelija. Takođe, sadrži sumpor i jod koji pomažu pri čišćenju sluzokože želuca i creva.

Šargarepa

Ovo povrće sadrži beta-karoten koji ubrzava metabolizam, pomaže oslobađanje masnih naslaga i štetnih materija iz organizma. Osim beta-karotena, šargarepa sadrži vitamine A, B, C i D, kao i posebnu vrstu vlakana, kalcijum pektat, koji smanjuju nivo holesterola u krvi.

šargarepa, povrće

Pixabay

Celer

Celer je bogat kalcijumom koji podstiče rad sistema žlezda s unutrašnjim lučenjem. Ovaj sistem je zadužen za oslobađanje više vrsta hormona koji razbijaju nakupljene masnoće. Osim toga, koren celera vrlo efikasno čisti organizam, a posebno jetru, jača želudac i reguliše varenje. S obzirom na to da je diuretik, preporučuje se u lečenju celulita i gojaznosti.

Krastavac

Ovo izuzetno zdravo povrće ima vrlo nisku energetsku vrednost. Većim delom sastavljeno je od vode (96%), a u značajnijim količinama sadrži vlakna, kalijum, magnezijum, kao i vitamin C i kafeinsku kiselinu. Takođe, krastavci su bogati sumporom i silicijumom, mineralima koji stimulišu bubrege na pojačano lučenje mokraćne kiseline što za posledicu ima veće izbacivanje masnoća iz organizma.

Crni luk

Crni luk, kao i beli, bogat je mineralima i uljima koji pomažu u razgradnji masnih naslaga i ubrzavaju metabolizam. Ovo povrće sadrži vitamin B6, vitamin C, zatim biljne hormone (fitosterole) i kiseline koji doprinose izbacivanju tečnosti iz organizma. Osim toga, crni luk utiče na poboljšanje krvne slike, ne sadrži masnoće, a ima malu energetsku vrednost - u 100 g crnog luka nalazi nalazi se samo 36 kcal.

Crni luk

Foto-iliustracija: Pixabay.com

Zelena salata

Ovo izuzetno zdravo povrće sadrži kalijum, fosfor, kalcijum i magnezijum, kao i karotin, vitamin E, vitamin B1, B2, B6 i niacin. U svom sastavu ima 90% vode, a u spoljnim listovima se nalazi dvostruko više vitamina C, nego u unutrašnjim. Osim toga, listovi zelene salate bogati su hlorofilom koji obnavlja ćelije. Povoljno utiče na varenje i rad jetre, a u 100 g zelene salate nalazi se svega 13 kcal.

(M.G/Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mini maus

    Mene nerviraju ove mrsavice,ko motke za paradajz,jos kad nabudze silikone...o moj boze. Fuj.

  • Милорад

    Молим даме(жене) да се окане тренутног помодарства ,мршављања,тетовирања,и других глупости јер сте стим ружније.Живот брзо трчи,једног дана бићете у чуду,природа што вам је дала је најлепше.

  • Marko

    Gde da kupim šparglu,zna li neko?

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima