• 0

10 prirodnih tretmana za psorijazu: Smanjuju svrab, ublažavaju crvenilo i pomažu zaceljenje kože

Promena vremenskih prilika nepovoljno utiče na osobe koje imaju promene na koži

  • 0
Ekcem, koža, svrab

Foto: Shutterstock

Psorijaza je autoimuno oboljenje koje se manifestuje promenama na koži. Najčešće se javlja između 30. i 50. godine života, a okidač su u velikom broju slučajeva uporne bakterijske infekcije grla i stres, mada postoji mišljenje da i genetika igra značajnu ulogu.

Crvene fleke po koži prekrivene beličastim ljuspama mogu da izazovu svrab, osećaj peckanja i žarenja, a ako se jave blizu zglobova vremenom mogu da izazovu psorijatični artritis.

Lek za sada ne postoji, a u terapiji se koristi više pristupa – od upotrebe kortikosteroidnih krema i masti, preko foto-terapije, do oralnih imunosupresivnih lekova i biološke terapije koja je poslednja reč medicine.

Iako nije zarazna, psorijaza izgleda neprivlačno, pa mnogi koji nisu upoznati sa postojanjem ove bolesti izbegavaju da se rukuju sa osobama koje imaju vidljive promene na koži.

Promene vremenskih prilika kod mnogih pacijenata sa psorijazom izazivaju pogoršanje stanja – promene se šire i izazivaju pojačan svrab, što utiče i na njihovo psihičko stanje.

Ukoliko patite od psorijaze i vaša koža burno reaguje na promene temperatura i vlažnost vazduha, pokušajte da ublažite crvenilo i svrab promenom životnih navika. Psorijaza se neće povući, ali će manje remetiti kvalitet života.

1. Povećajte unos ribe i ribljeg ulja

Tunjevina, losos i druge masne ribe bogate omega-3 masnim kiselinama, kao i kapsule ribljeg ulja, mogu da ublaže upalni proces koji prati psorijazu. Tri porcije ribe nedeljno povoljno utiču na imuni sistem, a ujedno smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti kojima su psorijatičari skloni.

riba

Foto: Pixabay

Napomena: Ukoliko, pored psorijaze, imate još neko oboljenje i uzimate lekove za razređivanje krvi, pre upotrebe kapsula ribljeg ulja obavezno se konsultujte sa lekarom.

2. Idite na masažu

Osobe koje imaju psorijazu često su pod velikim stresom koji, opet, pogoršava stanje kože. Da biste se opustili, priuštite sebi odlazak na masažu makar jednom nedeljno.

Ako se opredelite za antistres ili relaks masažu, tražite od terapeuta da koristi isključivo neutralna ulja kako ne biste iritirali kožu.

3. Vežbajte jogu

Kao i masaža, i joga odlično smanjuje stres, a korisna je i kod osoba koje imaju psorijatični artritis.

Svakodnevno radite joga vežbe u trajanju od bar 20 minuta – to će pomoći da razbristite misli, istegnete se i ojačate mišiće.

4. Isključite gluten

Iako nijedno istraživanje do sada nije potvrdilo da je isključivanje namirnica koje sadrže gluten korisno u ublažavanju psorijatičnih promena, osobe koje imaju ovo autoimuno oboljenje tvrde da im se stanje kože popravlja kada izbegavaju proizvode od belog brašna.

foto Pixabay

foto Pixabay

Glutena nema samo u pšeničnom brašnu – on se nalazi i u industrijskim proizvodima poput keksa, supa iz kesice, kečapu, konditorskim i suhomesnatim proizvodima...

Ako do sada niste probali da isključite gluten, testirajte svoj organizam – izbegavajte gluten u periodu od 28 dana, pa beležite da li su psorijatične promene postale blaže.

5. Uvrstite kurkumu u ishranu

Kurkuma pripada porodici đumbira i upotrebljava se kao začin. Kurkumin, supstanca izolovana iz kurkume, izvanredno deluje na smanjenje upalnih procesa u organizmu.

kurkuma

foto: pixabay.com

Sipajte supenu kašiku kurkume u prahu preko salate ili bilo kog kuvanog jela neposredno pre nego što ćete sesti da ručate. Opet, ne očekujte da se za nekoliko dana desiti čudo, ali ako budete bili uporni, već za mesec dana možete da primetite razliku na koži – psorijatične promene će biti ublažene.

6. Pijte puno vode

Osobe koje imaju psorijazu uglavnom unose manju količinu tečnosti tokom dana. Pokušajte da se naterate da popijete barem litar i po obične vode od trenutka kada se probudite dok ne odete na spavanje. Pored toga što hidratizuje organizam, voda ispira štetne stvari iz tela.

7. Isključite gazirane napitke i beli šećer

Šećer je poznat kao izazivač upalnih procesa, a ujedno obara i imunitet. Isti učinak imaju i njegove hemijske zamene.

secer

Foto: Pixabay.com

Pomozite svom organizmu da se oslobodi stvari koje pospešuju širenje i jačanje upale – isključite slatkiše, nemojte stavljati šećer u kafu i u širokom luku izbegavajte gazirane napitke.

8. Dodajte morsku so u vodu za kupanje

Blagodeti morske soli, posebno one koje potiču iz Mrtvog mora, manje-više su poznate svim osobama koje imaju psorijazu. Tronedeljni boravak na Mrtvom moru kod nekih pacijenata može da dovede do remisije, ali ova terapija nije nimalo jeftina.

S druge strane, 15-minutno opuštanje u mlakoj kupki u koju ste sipali so iz Mrtvog mora može da pomogne u ublažavanju promena.

Ne zaboravite da posle banjanja namažete telo emolijensom, jer so dodatno isušuje kožu.

9. Uvedite više voća i povrća u ishranu

Prelazak na sirovu hranu u početku može da dovede do fantastičnih rezultata kod osoba koje imaju psorijazu. Mnogi su iskusili da su promene nestale posle 40 dana ishrane bazirane isključivo na svežem voću i povrću. Ali, nažalost, kod najvećeg broja psorijatičara promene su počele da se vraćaju posle izvesnog vremena.

Voće i povrće

Foto: Pixabay

Ono što će svakako dati dobre rezultate jeste uvođenje veće količine svežeg voća i salata u svakodnevni meni.

10. Pijuckajte čajeve

Čaj od lista oraha može da ublaži crvenilo koje prati psorijazu. Spravlja se tako što u 200 mililitara proključale vode stavite čajnu kašičicu osušenih listova oraha, ostavite da odstoji pet minuta, pa procedite i pijete dok je čaj još topao.

Pošto se smatra da je preopterećena jetra jedan od mogućih uzroka pojave psorijaze, narodni travari preporučuju ispijanje čaja od korena čička i korena maslačka. Ova mešavina pravi se tako što pola litra vode stavite da provri, dodate po jednu supenu kašiku osušenog korena čička i osušenog korena maslačka, ostavite da vri još 5 minuta, pa sklonite sa vatre, poklopite i ostavite da odstoji 20 minuta.

Čaj bi potom trebalo procediti i piti po jednu šolju pre doručka i pre ručka.

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima