• 0

7 namirnica koje podižu nivo hormona sreće: Bogate su vitaminima i daju osećaj sitosti

, Telegraf

Nizak nivo serotonina povezan je sa depresijom, remeti san i apetit

  • 0
devojka, dijeta, mršavljenje, salata, jelo

Foto: Freepik/bearfotos

Nivo hormona serotonina odavno je povezan sa osećajem sreće, a kada dobijete odgovarajući nivo istog, osećaćete se smirenije, usredsređenije i manje nervozno.

Creva u našem telu proizvode 90 odsto serostonina, pa ne čudi što hrana koju jedemo utiče na način na koji se osećamo. Nizak nivo serotonina povezan je sa depresijom, remeti san i apetit.

Jedan od načina koji vam može pomoći da povećate nivo ovog hormona u telu je unošenje aminokiseline tripofana, koji doprinosi njegovoj proizvodnji. Ovaj sastojak se često nalazi u hrani bogatoj belančevinama.

Prema nekim istraživanjima, oni koji pate od depresije i ansioznosti često imaju nizak nivo triprofana. A, jedan od načina da se to reši može biti konzumiranje sledećih namirnica:

1. Ćuretina

Meso ima visok nivo proteina i dobar je izbor i za triptofan. Međutim, ćuretina je nekada bila na lošem glasu jer je navodno uspavljivala ljude. Ljude zapravo ne uspavljuje meso, već količina obroka. U manjim obrocima, ćuretina je dobar izbor kada se jede meso, jer ima manje masti.

2. Jaja

Jaja su bogata triptofanom. Takođe sadrže značajne količine vitamina A, B12 i selena. Žumanca su takođe dobar izvor kolina, važnog nutrijenta koji može biti posebno važan u trudnoći, što su pokazale studije koje je objavila Nacionalna medicinska knjižnica.

3. Losos

Osim što je izvor triptofana, losos je izvrstan izvor masnih kiselina, omega 3 i vitamina D.

4. Semenke

Semenke su posebno relevantan izvor triptofana za vegetarijance i vegane koji ne jedu neku drugu hranu sa ove liste. Semenke bundeve, lana i čie lako se mogu dodati u salate, jogurte i žitarice, a pružaju antioksidanse, vlakna i vitamine.

5. Orašasti plodovi

Orašasti plodovi takođe će vam pomoći da povećate nivo serotonina jer sadrže triptofan. Važan su izvor monozasićenih masti, belančevina i  određenih minerala i vitamina važnih za pravilno funkcionisanju tela.

6. Proizvodi na bazi soje

Druga bitna hrana za vegetarijance i vegane su proizvodi na bazi soje. Tofu, sojino mlijeko ili soja sos odlični su izvori triptofana.

7. Mlečni proizvodi

Mleko i mlečni proizvodi takođe mogu da sadrže triptofan. Isto tako, dobar su izbor kalcijuma, vitamina A, D i E.

Video: Deset namirnica koje bi trebalo da prestanete da kupujete ako želite da uštedite novac

(Telegraf.rs)

 

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima