• 1

5 razloga da jedete kivi: Jača imuni sistem, a i saveznik je dobrog vida

Ovo voće važi za najupornijeg borca protiv virusa, bogato je vitaminom C, kao i vlaknima zbog čega je blagotvorno za zdravlje ljudi

  • 1
kivi voće

Foto: Pixabay

Vreme jeseni i zime nosi uvek rizik od prehlade, a u zdrave namirnice koje su pune vitamina C i značajne za borbu organizma protiv bolesti, prehlada i gripa spada i kivi.

Kivi je voćka kiselkastog ukusa, puna blagodeti za ljudsko zdravlje. Pun je vitamina C, K i E, ali i folata i kalijuma. Obiluje antioksidansima i odličan je izvor vlakana. Sitne semenke kivija jestive su, kao i kora, iako je većina ljudi ljušti i baca.

Nutricionisti ali i lekari tvrde da postoji bar pet razloga zbog kojih bi trebalo konzumirati ovo voće naročito u jesenjem i zimskom periodu.

1. Jača imuni sistem

Ova voćka puna je vitamina C koji ima važnu ulogu u jačanju imunog sistema. Neki nutricionisti tvrde da svakodnevno konzumiranje kivija u zimskom periodu snižava rizik od prehlade i gripa, naročito kod dece i starijih od 65 godina.

2. Poboljšava varenje

Pošto sadrži puno vlakana, kivi je odlično voće za poboljšanje za varenje. On sadrži i enzim pod nazivom aktinidain, koji pomaže u razgradnju proteina, što ga čini poželjnim u ishrani.

3. Saveznik dobrog vida

Makularna degeneracija vodeći je uzrok gubitka vida, a kivi može da ima važnu ulogu u sprečavanju iste. Oftalmolozi i nutricionisti su skloni da tvrde da tri kivija dnevno snižavaju rizik od makularne degeneracije za čak 36 odsto. Veruje se da su za to zadužena jedinjenja zeaksantin i lutein iz kivija.

4. Borac protiv mnogih bolesti

Oksidativni stres može biti uzrok oštećenja DNK, što može da odvede u razne zdravstvene probleme. Zahvaljujući antioksidansima koje sadrži, naučnici veruju da redovno unošenje kivija u ishranu može da snizi nivo ili rizik od oksidativnog stresa. Pored toga pripisuju mu i čudesna svojstva kod snižavanja krvnog pritiska.

5. Snižava rizik od stvaranja krvnih ugrušaka

Za ovu voćku važi verovanje da pored toga što utiče na regulaciju krvnog pritiska pomaže i u smanjenju rizika od stvaranja krvnih ugrušaka. Studija sprovedena na Univerzitetu Oslo pokazale su da konzumiranje dva kivija dnevno značajno snižavaju rizik od tromba, ali i smanjuju količinu masnoće u krvi.

Redovno konzumiranje kivija, pokazala je ista norveška studija, može da spreči bolesti povezane sa visokim krvnim pritiskom poput moždanog ili srčanog udara.

Kivi je voćka koja je bezbedna za konzumiranje što se tiće većine ljudi. Izuzetak su osobe koje imaju alergijske reakcije na neku od supstanci koje kivi sadrži.

U veoma retkim slučajevima, kivi može da uspori zgrušavanje krvi i tako podstakne krvarenje, pa se ne preporučuje ljudima koji pate od nekog poremećaja krvi ili bi trebalo da imaju neku operaciju u bližoj budućnosti.

Nutricionisti preporučuju da je kivi najbolje jesti svež ili ga dodavati u smuti. Kako navode u zavisnosti od godina i zdravstvenog stanja jedan do tri kivija dnevno uglavnom su dovoljna za snabdevanje organizma važnim nutrijentima.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima