Evo kako da zablistate na poslovnim sastancima!

Ako je vaš posao i dalje vezan za realni svet i susrete sa ljudima, pokušajte da se držite ovih pravila. Ona će vam pomoći da postanete uspešan poslovni čovek, osoba koju kolege i partneri uvažavaju i čije mišljenje se rado čuje

  • 0

Poslovni sastanci nisu zabava. I (previše često) nisu zabavni. Ipak, kada morate da im prisustvujete, morate da ostavite utisak. Svaki put. Sadržaj koji ćete predstaviti zavisi samo od vas, ali pravila su ista za sve. Nažalost, ne poznaju ih svi. Šta je ključno za odličan prvi utisak?

Predstavite se prisutnima pre sastanka

Na engleskom se to precizno zove „mingling” – kratak razgovоr sa svim prisutnima, čime osiguravate da će vas zapamtiti. U stvari, koristite priliku da se svima predstavite ne rizikujući da ih bezrazložno zadržavate kada se sastanak završi. Ako se nađete u poziciji da vi upoznajete dve osobe jednu s drugom, uvek prvo predstavite onu koja je na višoj poziciji.

Budite sažeti

Neka vaše predstavljanje traje što kraće. Bez previše informacija, bez nepotrebnih opterećivanja, bez predugačkih uvoda.

Rukovanje

Ako ste „domaćin” sastanka ili ste viši po poziciji, vi treba da prvi pružite ruku. Ovo važi za oba pola i nema veze s godinama.

(U)stajanje

Ako sedite kada vas neko predstavlja drugom saradniku, uvek ustanite. Ostanite da stojite dokle god razgovarate s tom osobom. Priznaćete da je, ako ništa drugo, neudobno da nekog gledate nagore. Da ne pominjemo da vas sagovornik gleda s visine.

Foto: Profimedia Foto: Profimedia

Nemojte da kasnite

Obavezno stignite na vreme. Budite gospodar svog vremena jer gospodar tuđeg niste. Ako kasnite, znajte da takav prvi utisak ne možete da ispravite.

Pravilno sedenje

Stolicu podesite tako da budete iste visine kao ostali učesnici. I bez prekrštanja nogu. Ovaj gest se smatra nepristojnim na poslovnim sastancima.

Oblačenje

Uvek morate da izaberete primerenu odeću. U poslovnom svetu, svi primećuju i kad ste se previše potrudili i ako vas nije dovoljno bilo briga. Zato se unapred raspitajte o prirodi sastanka i ko će sve biti prisutan. Od toga zavisi i vaš izbor.

Ne budite džentlmen

Poslovni sastanci nisu ni vreme ni mesto da bilo kome izvlačite stolicu. Čak se i smatra nepoštovanjem. U poslovnom svetu su polovi ravnopravni.

Foto: Profimedia Foto: Profimedia

Budite spremni

Treba da znate razlog i temu sastanka. Pripremite se, i da učestvujete na sastanku, i da postavite prava pitanja.

Plan rada

Agenda mora da bude jasna i precizna. Ako vi vodite sastanak, morate da budete sigurni da ni u jednom trenutku nećete skrenuti s teme, ali i da imate rezervni plan kako da sastanak vratite u pravac i smer koji želite.Govorite glasno i jasno

Svi prisutni moraju da vas čuju i razumeju. Ako govorite prvi, smislite (kreativan) način da svima skrenete pažnju da sastanak počinje.

Upoznajte se s nepisanim pravilima

Na primer: naravno da je nepristojno da nekoga prekidate i upadate mu u reč, ali ako to na sastanku ne uradite, možda uopšte ne dobijete priliku da nešto kažete. Zato pronađite najprimereniji trenutak i postavite svoje pitanje.

Hrana – nikako

Podrazumeva se da tokom sastanka govorite, pa vam zato treba i tečnost. Izaberite vodu i, eventualno, kafu. Sve ostalo može da sačeka.

Foto: Foter/Victor 1558 Foto: Foter/Victor 1558

Telefon vam ne treba

Ne možete da proverite koliko je sati ili da li je stigao e-mail koji čekate. Telefon ne treba da bude na stolu: sklonite ga do kraja sastanka. Setite se i da telefon makar utišate. Ako zaista morate da odgovorite na neki poziv, izvinite se i napustite prostoriju.

Pitanja ne idu samo na kraju

Pitanja treba postaviti u primerenom trenutku. Nekada odgovori vode ka razrešenju postojećeg problema. Ako sačekate sam kraj sastanka, pitanje donekle gubi smisao. Uz to, kada je zvanični deo sastanka završen, svi, manje ili više, jedva čekaju da odu. Ne budite osoba zbog koje svi moraju da ostaju duže.

Od vrste posla zavisi koliko često ćete ići na sastanke. Kada poslujete online, digitalni svet je vaše polje. Trebalo bi da poznajete “elektronsko” ponašanje klijenata, znate kako da sa najmanje ulaganja postignete ogromna poboljšanja, a da vam komunikacija bude jasna i precizna. Ako je vaš posao i dalje vezan za realni svet i susrete sa ljudima, pokušajte da se držite ovih pravila. Ona će vam pomoći da postanete uspešan poslovni čovek, osoba koju kolege i partneri uvažavaju i čije mišljenje se rado čuje.

Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA