OTKRIVEN UZROK PADA: Avion "Er Azije" se srušio jer je leteo brže od borbenih aviona

Potvrđeno je da se avion, koji se srušio 28. decembra tokom olujnog nevremena u Indoneziji, naglo popeo brzinom koja prelazi "normalne granice" da bi onda "stao"

  • 1

Avion malezijske kompanije "Er Azija", koji se prošlog meseca srušio u Javansko more, vinuo se na veću visinu brže nego što je uobičajeno da bi potom "stao", izjavio je indonežanski ministar saobraćaja Ignasius Džonan.

- U poslednjim minutima, avion se peo brzinom koja je bila iznad uobičajne - rekao je on novinarima, pozivajući se na podatke dobijene radarskim uređajima.

On je objasnio da se avion naglo popeo brzinom koja prelazi "normalne granice" da bi onda "stao". Ministar je ranije na parlamentarnom slušanju rekao da radarski podaci pokazuju da se avion kretao brzinom od 1.800 metara u minuti pre pada.

- Mislim da je teško čak i za borbene avione da se penju tom brzinom. Za putnički avion nije predviđeno da se penje tom brzinom - naveo je Džonan.

Foto: Tanjug/AP Foto: Tanjug/AP

Avion QZ8501 srušio se 28. decembra tokom olujnog nevremena na letu od Surabaje, u Indoneziji, do Singapura. Tada je poginulo svih 162 putnika i članova posade. Do sada su 53 tela pronađena.

Spasilački timovi su pronašli dve crne kutije i podaci se trenutno analiziraju, navodi AFP. Istražioci su odbacili mogućnost da je teroristički napad uzrok pada aviona i fokusirani su na moguću ljudsku grešku ili tehničke probleme na letelici.

(Telegraf.rs / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Александар Џунић

    21. januar 2015 | 15:50

    Чиста глупост! Сирота Индонезија под притиском великих авионских компанија пристаје да скрива отказивање технике и тиме сваљује кривицу на пилота. Ниједан маневар се не спроводи без одобрења контроле лета. Авион се "не пење" 1800 метара увећ стопа минути, што је оптимална брзина успињања и представља предефинисани вредност када је активиран аутоматски пилот, који је 90% времена укључен у току лета.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA