MISTERIJA STARA 43 GODINE: Niko ne zna šta je uzrok pada aviona koji je preživela jedino srpska stjuardesa! (FOTO)

Za poslednjih 40 godina u medijima je moglo da se pročita više verzija kobnog pada JAT-ovog aviona na letu 367 Kopenhagen - Zagreb, a razlog pada nikada nije zvanično objašnjen. Intrigantnosti doprinosi i jedina preživela osoba, stjuardesa Vesna Vulović

  • 30

Famozni pad JAT-ovog aviona koji se dogodio pre nešto više od 4 decenije i dalje je predmet mnogih intrigantnih prepričavanja. Uzrok pada aviona na letu 367 Kopenhagen - Zagreb još uvek je nerazjašnjen, a zanimljivosti ove avionske nesreće doprinosi i jedina preživela osoba, tada dvadeseddvogodišnja stjuardesa Vesna Vulović.

Za poslednjih 40 godina u medijima je moglo da se pročita više verzija kobnog događaja, a razlog pada nikada nije zvanično objašnjen.

Prema prvim izveštajima, avion je pao zbog greške češke protivvazdušne odbrane, koja je pogodila letelicu na visini od nekoliko stotina metara. Ova priča ubrzo je odbačena kao neistinita, jer prema rečima stručnjaka, avion na polovini putanje leta ne može da leti niže od 10 hiljada metara.

Zatim se pojavila priča o terorističkom podmetanju bombe. Obzirom da u to doba nisu postojale toliko rigorozne procedure provere prtljaga te je svako mogao da unese u avion šta je želeo, ljudi su sa velikom verom pričali o nepoznatom teroristi koji je bombu uneo u avion bez ičijeg znanja.

Foto: Tanjug Foto: Tanjug

Kako ni ova priča nije zvanično potvrđena, niti je pronađen počinilac, mnogo je onih koji smatraju da je ovo objašnjenje pada aviona služilo da otkloni odgovornost češke protivvazdušne odbrane. Kako ne postoje nikakvi dokazi, ovo objašnjenje se takođe može etiketirati kao "teorija zavere".

Sa vremenske distance duže od 4 decenije, pretpostavka je da će avionska tragedija trajno ostati pod velom tajnosti jer je slučaj do sada nedovoljno istražen.

JEDINA PREŽIVELA

Davnog 26. januara 1972. godine Vesna Vulović postala je jedina žena koja je preživela nemoguće i tako ušla čak i u Ginisovu knjigu rekorda kao osoba koja je preživela pad sa te visine bez padobrana.

Tada 22-godišnja devojka, nalazila se u repu aviona što joj je omogućilo da preživi pad aviona. Uz velike posledice kao što je fraktura lobanje, prelomi nogu, trenutna paraliza, oporavila se nakon nekoliko meseci i započela novi život.

Foto: Youtube/morningwriter Foto: Youtube/morningwriter

 

Do danas, Vulovićeva je odbila mnoge svetske medije koji su se interesovali za njenu stranu priče. Pored britanske televizije Bi-Bi-Si i poznate američke novinarke Opra Vinfri, na listi onih koji su ostali uskraćeni za ekskluzivnu priču našao se i naš portal.

- Zaista ne mogu o tome da pričam. Izvinite - rekla je kratko Vesna kada smo je kontaktirali.

MISTERIJA AVIONSKIH NESREĆA: Ova deca su jedina preživela padove aviona (FOTO) (VIDEO)

DANAŠNJA PRAVILA U AVIONU

Aviokompanije su danas poznate po veoma rigoroznim procedurama koje se odnose na unos prtljaga i čekiranje karata a sve u cilju kako bi se sprečio unos eksploziva ili štetnih materija.

Foto: AP/Tanjug Foto: AP/Tanjug

Naime, u putničku kabinu ne smete da unesete vodu, bilo kakvu vrstu pića ili drugih tečnosti većih zapremina od 100 mililitara, gelove, kreme, artikle koji su u bočicama pod pritiskom, lekove i medicinski materijal. Lista stvari koje uopšte ne smeju da se unesu u avion je daleko duža i podrazumeva: lako zapaljive i eksplozivne materije, municiju, kiseline, šibice u većim količinama, otrovne, infektivne ili radioaktivne materije.

O uslovima o prevozu ovih materija postoje brojna uputstva koja se mogu dobiti u agencijama u kojima se kupuju aviokarte, kao i u predstavništvima aviokompanija ili na sajtovima aviokompanija i aerodroma.

(Mihajlo Pavić)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • VALTER

    7. februar 2015 | 15:20

    U to vreme se odrzavao sastanak na visokom nivou,avio kompanije su par dana ranije obavestene o zabrani letova na tom delu teritorije. Greskom pilot ulazi u 200 km teritorije koja je zabranjena i biva oboren od PVO Cehoslovacke odbrane. Izmedju dve drzave dolazi do dogovora . Napominjem da je ovo izneto iz razgovora nekih starijih pilota i stjuardesa koji to tada nisu smeli da pricaju. Vesna je postala ikona nasih stjuardesa i ja joj se divim.

  • Novosađanin

    7. februar 2015 | 15:06

    Nije tačno da se ne zna. Zna se, ali je zataškano. U tom periodu su se održavale vojne vežbe Varšavskog pakta i vladala je zabrana preleta na tom delu češke teritorije. Oboren je raketom zemlja-vazduh, verovatno greškom, misleći da je cilj na radaru u sklopu vežbi. Zašto pilotu nije na vreme to saopšteno, to je stvar za istragu..

  • VALTER

    7. februar 2015 | 15:08

    U to vreme se odrzavao sastanak na visokom nivou,bili su zabranjeni letovi na tom delu teritorije i to je par dana javljeno svim avio kompanijama

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA