0

5 saveta za zdravu ishranu koji vam neće isprazniti sve džepove

Kvalitetne namirnice mogu biti skupe, ali pred vama su saveti kako da se hranite zdravo, a da to bude u okviru vašeg budžeta

Nije toliko teško hraniti se zdravo, a da to bude u okviru vašeg budžeta. Ipak, veće pitanje je šta je to zdrava hrana koja ne košta mnogo? Prva je savetovano da izbegavamo jaja jer su puna holesterola, a onda su ona postala "super namirnica" budućnosti. Ista stvar je i kada se radi o ugljenim hidratima, mesima i voću. Svima je jasano da se takvi saveti prave da bi unapredili prodaju određenih namirnica, pa kako onda znati šta je zdravo za naš organizam?

Pojeli ste previše soli, a smučilo vam se da pijete vodu? Ova 3 trika će vam pomoći da se rešite nadutosti

Autor Majkl Polan razbija sve mitove o zdravoj ishrani na tri jednostavna i kratka saveta: Jedite hranu. Ne previše. Uglavnom biljke.

"Jedite hranu" znači da jedete "pravu hranu" koju će vaš organizam prepoznati kao hranu. Drugim rečima, hrana koja se proizvodi od biljaka, a ne hrana koja se proizvodi u biljci. Kvalitetne namirnice mogu biti skupe, ali pred vama su saveti kako da se hranite zdravo, a da to bude u okviru vašeg budžeta.

1. Koristite jaja

Jaja su jedan od najjeftinijih izvora proteina, svuda se prodaju, nemaju štetne efekte i mogu se koristiti za pripremi brojnih jela. Ranije su se smatrala nezdravim izborom jer imaju puno holesterola, ali istraživači su otkrili da konzumiranje namirnica sa puno holesterola nije nužno nezdravo, sve dok namirnice nemaju puno zasićenih masti. Jaja su mala i sadrže mnogo hranljivih sastojaka, tako da čine odličan obrok, a možete ih kombinovati i sa ostalom hranom.

Jaja su jedan od najjeftinijih izvora proteina Foto: Pixabay.com

2. Posmatrajte pasulj kao veliki izbor proteina

Crni pasulj je pun proteina i vlakama, a za njim sleduju i ostale vrste pasulja, a svi oni su jeftini. Pasulj nema holesterol i praktično nema ni zasićenih masti. Pasulj je najbolje ostaviti u vodi noć pre kuvanja, tako da se mnogi ljudi odlučuju za konzervisane pasulje, koji su jednako hranljivi i nisu skupi. Pasulj se može koristiti za razna jela.

Crni pasulj je pun proteina i vlakama, a za njim sleduju i ostale vrste pasulja Foto-ilustracija: Pixabay.com

3. Humus je više od umaka

Kupovini humus nije tako jeftin, ali ga možete spremiti sami. Leblebije možete kupiti neobrađene ili u konzervi, ako ih kupujete neobrađene ostavite ih u vodi noć pre pripreme. One u konzervi su već mekane i pogodne za pripremu. Humus se može koristiti umesto majoneze u sendvičima, kao sos za picu, ili kao osnov za domaću verziju kineskog klasika: hladnih rezanaca sa sosom od susama.

Kupovini humus nije tako jeftin, ali ga možete spremiti sami Foto-ilustracija: Pixabay.com

4. Kikiriki je jeftin izvor proteina i dobra užina

Kikiriki je jeftiniji od ostalih orašastih plodova, a svi oni imaju slične zdravstvene prednosti. On sadrži puno mononezasićenih masti, koje su zdrave za srce, kao i veliki izvor proteina. Kikiriki je pun kalorija, pa može da zasiti brzo što ga čini dobrom užinom. Ukoliko volite puter od kikirikija, jeftinije i zdravije je da ga napravite sami, negoo da klupujete već pripremljeni. Za pripremu domaćeg kikiriki putera kupite nepečen i nesoljen kikiriki.

Kikiriki je jeftiniji od ostalih orašastih plodova, a svi oni imaju slične zdravstvene prednosti Foto-ilustracija: Profimedia

5. Nisu svi ugljeni hidrati nezdravi

Ugljeni hidrati ne zauzimaju baš lepo mesto u svetu ishrane. Međutim, ne samo da su ugljeni hidrati nisu loši za nas, već su i neophodni. Postoje "dobri" ugljeni hidrati i "loši" ugljeni hidrati. Stručnjaci za ishranu se slažu da su složeni ugljeni hidrati koji se nalaze u celim zrnima, pirinču, krompiru i mahunarkama "dobri" ugljeni hidrati, dok sve što sadrži rafinisani šećer, sirup sa fruktoznim kukuruznim sirupom ili prerađena zrna treba jesti povremeno. Ovo uključuje sve obrađene namirnice, kao što su kolačići, većina krekera, čipsa i sva ona hrana koju vaša prabaka ne bi prepoznala.

Na samo da su ugljeni hidrati nisu loši za nas, već su nam i neophodni Foto: Pixabay.com

VIDEO: Posle ovog videa svi idemo u šetnju bar pola sata

(Telegraf.rs / Izvor: msn.com)

Tagovi: humus, Ishrana, jaja, Kikiriki, Namirnice, pasulj, proteini, zdravlje

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Mršavimo i dok spavamo: Evo koliko kalorija potrošimo tokom sna, a da toga uopšte nismo ni svesni

Majke koje ovakvim sredstvima čiste kuću uništavaju zdravlje svojih mališana

Ova promena na koži može da bude znak da imate rak ili dijabetes

Ako vaša šminka i sredstva za negu kože sadrže ove hemikalije - mogu da izazovu neplodnost i rak dojke

10 najsmrtonosnijih namirnica koje jedemo svaki dan, a ne bismo smeli ni da ih pomirišemo

Evo zašto nikad ne bi trebalo da spavate u pamučnoj posetljini i kakvu treba da koristite

Evo zašto meso postane sivo - i da li je pokvareno, ili može da se jede

Užas: Ovako izgleda rak kostiju (FOTO)

Aspirin dnevno može da pomogne samo ljudima koji pate od ovih bolesti, a u svim ostalim slučajevima je beskoristan

Možemo li da smršamo od ispuštanja gasova i koliko kalorija ova aktivnost zaista sagoreva?

Simptomi infarkta kod muškaraca i žena nisu isti: Kako da budete 100% sigurni da je u pitanju srčani udar?

Kafa može da spase život osobama koje imaju bolesti bubrega, ali samo ako je piju u ovoj količini

Ovo je suludo: Koliko tačno mleka smemo dnevno da popijemo?

Zašto vam zuji u ušima i šta da radite da ne biste ogluveli?

Ako ovako kuvate pirinač, možete da se otrujete

Konačno znamo šta sve nasleđujemo od mame, a šta tačno od tate

Postanite bar 10 godina mlađi: Najbolji načini kako da usporite svoj biološki sat

Ovo je jedina dijeta koja je zdrava za sve

Donirani organi je trebalo da im spase život, a na kraju su ih ubili

Muškarci koji su imali oralni seks sa više od dva partnera su u opasnosti od veoma opasne bolesti

Ovaj deo tela nikada ne vežbate, a predstavlja ključ vitkog tela i ravnog stomaka

Odlučila je da 2 nedelje svaki dan pojede po jabuku, a već nakon prvog dana je osetila neverovatnu promenu

3 godine jede samo voće, smršala je preko 30 kilograma i ne pere zube, a kaže da je prve pozitivne efekte osetila već nakon ovoliko vremena (FOTO)

Koliko zaista imate pravih prijatelja? Nauka kaže mnogo manje nego što mislite, a evo tačno i koliko

Evo šta izaziva bolne bubuljice i groznice u nosu - i kako da ih se rešite

Boja i oblik jezika mogu da vas upozore na ozbiljne zdravstvene probleme

Ovo su sve bolesti i problemi koje rakija zaista može da izleči

13 stvari koje će se desiti vašem telu kad izgubite samo 2 kilograma

Sok od nara je najzdravije piće na svetu: Koliko tačno ima vitamina i zbog čega je baš toliko dobar? (INFOGRAFIKA)

Nije samo kašalj: 6 simptoma raka pluća na koje morate da obratite pažnju

Amerikanci, čak i kada im smrt kuca na vrata, jednu vrstu namirnica iz prodavnice nikada neće kupiti (FOTO)

Dijeta utiče na emotivno stanje žena više nego muškaraca, evo i zašto

15 namirnica koje će vam pomoći da "napumpate mišiće"

Da li vam kukovi stoje pravilno? Ovaj test će vam pomoći da to otkrijete (VIDEO)

Reakcija tela na vežbanje može da otkrije da li ćete kasnije u životu imati problema sa srcem

Moja mesožderska dijeta: Šta sam sve naučio jedući samo govedinu, so i vodu?

Ne želite da ih osetite: 10 najjačih bolova na svetu koji su prava agonija (INFOGRAFIKA)

Mark Valberg ima 47 godina, a izgleda kao zver zahvaljujući neverovatnoj dnevnoj rutini koja uključuje ustajanje u 2.30 ujutro i 2 treninga

Evo zašto ste se ugojile 2.5 kilograma tokom menstruacije

Četiri od pet osoba može da umre prerano zbog bolesti srca, a ovaj test otkriva da li ste među njima

8 najvažnijih zdravstvenih testova koje možete sami da uradite kod kuće

Prosta promena u ishrani je jasan pokazatelj da je muškarac ušao u krizu srednjih godina