≫ 

Zašto motor "turira" kada nema snage i šta vam škirpa i "talasanje" govore o stanju vašeg automobila

U poslednjem nastavku našeg "Rečnika automobilskih kvarova" dajemo vam tumačenja naglog "turiranja" motora, "šetanja" izvan linije kolovoza, "poskakivanja" tokom vožnje i "škripanja" iz komandne table

  • 2
Pokvaren automobil na putu, auto, kvar Foto: Shutterstock

Bilo da je u pitanju manji kvar nekog potrošnog dela ili mu "preti" neka veća havarija, naši automobili nam, uslovno rečeno, sami na to ukazuju, zvukovima i mirisima koje ispuštaju tokom vožnje, "smejanjem odozdo" ili "flekama" i baricama koje ostavljaju na parking mestu.

U poslednjem nastavku našeg "rečnika automobilskih kvarova" dajemo vam tumačenja naglog "turiranja" motora, "šetanja" izvan linije kolovoza i "poskakivanja" automobila tokom vožnje, kao i "škripanja" koje dolazi iz komandne table.

Vožnja, put, priroda Foto: Unsplash

Zvuk je tu, snage nigde

Nalazite se pred uzbrdicom, dodajete gas, iz motora se čuje zvuk turiranja, ali se brzina vozila ne menja...

Stučnjaci tvrde da je to normalno kod automatskih CVT menjača (CVT - Continuously variable transmission - Neprekidno promenljivi prenos). Reč je o sistemu koji radi bez promene stepena prenosa u fiksnoj tački, što za rezultat ima "glatku" vožnju pri konstantnoj vuči i broju obrtaja motora.

Ovaj sistem automatski "turira" motor do optimalne brzine, u zavisnosti od komande (pritiskanja gasa) koju vozač zadaje, što je moguće zbog toga što kod ove vrste menjača ne postoje fiksni prenosni odnosi.

Vožnja, uzbrdica Foto: Unsplash

S druge strane, ako kod automobila sa manuelnom transmisijom, prilikom vožnje uz uspon, zvuk (prejakog) turiranja ne odgovara snazi koju motor osporučuje na pogonske točkove, vaš auto vam poručuje da mu je kvačilo "sprženo", odnosno da je lamela prilično istrošena i da je vreme za zamenu.

Ako se slično ponašanje javlja i kod automobila sa "običnim" automatskim menjačem, sličan je i uzrok problema, razlika je jedino u tome što se ovde taj problem rešava na mnogo teži način, pa će možda biti potrebna veća popravka na sistemu prenosa.

"Pijano" talasanje

Ukoliko vam se dogodi da je vaš automobil "šeta" levo - desno u saobraćajnoj traci tokom vožnje, problem se najverovatnije nalazi negde u njegovom prednjem delu. I takvim slučajevima, najčešće uzroci ovakvog ponašanja su prednje vešanje ili upravljački sklop.

Vožnja, planine, vožnja preko linije Foto: Unsplash

Ovde je važno prethodno proveriti da li je automobilu potrebno centriranje trapa, pre nego što se upustite u skupe popravke. I to može da bude jedan od uzroka "šetanja", a svakako je jednostavniji i jeftiniji zahvat od bilo kakve druge popravke pomenutih sistema vozila.

Uz to, automobil sa pravilno centriranim trapom mnogo će ekonomičnije trošiti gume, ali i smanjiti opterećenje vitalnih delova vešanja i sistema za upravljanje.

Poskakivanje i kad rupa nema

Ukoliko vaš automobil mnogo poskakuje tokom vožnje, veoma je velika šansa da mu je potrebno zameniti amortizere ili opruge, budući da su i jedni i drugi zaduženi da ublaže i apsorbuju neravnine, rupe i oštećenja na putu, kako bi vožnja bila što udobnija.

Pre nego što odvezete auto kod majstora, proverite vešanje svakog točka, pa utvrdite da li negde postoji curenje - što je siguran znak da je zamena neophodna.

Amortizer Printscreen: YouTube/Junky DIY guy

Ako nema vidljivih tragova da nešto nije u redu, pogurajte nadole, odnosno zaljuljajte, vaš automobil iznad svakog točka. Ako vam se čini da to guranje ide neuobičajno lako, vreme je da konsultujete svog majstora.

Vazduh duva, a hladnoće nigde

Zvukovi škripanja i grebanja, koji dolaze iz prostora iza komandne table, najčešće signaliziraju kvarove delova sistema za ventilaciju i/ili klima uređaja.

Konkretno, taj zvuk bi mogao da potiče od "odumirućeg" ventilatora. Zato obratite pažnju na snagu kojom ventilator izduvava vazduh, što vam može ukazati na to da li je u kvaru ili ne.

auto klima automobil, vrucina Foto: Pixabay

Kada klima uređaj ne hladi onoliko koliko bi trebalo, prvo proverite nivo rashladne tečnosti za klimu. Njen nedostatak ćete najlakše uočiti kada je brzina rada ventilatora dobra, ali vazduh koji izlazi nije hladan.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Đura Moler

    16. septembar 2020 | 18:37

    Hvala na korisnim savetima! S pažnjom sam pročitao sva tri nastavka. Čuvam ih u bukmarksima, ako mi se nešto od ovoga, ne daj bože, desi!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA