
Zašto dizelaši najčešće crkavaju baš po vrućinama i kako da to sprečite
Visoke temperature ne štete samo vozačima i putnicima već i samom vozilu, naročito ako ispod haube imate dizel motor. U letnjem periodu, mnogi vozači u Srbiji primete da se auto teže pali, da slabije vuče, da motor greje više nego inače, ili da se uključuje ventilator češće nego zimi. Sve su to znaci da nešto ozbiljno nije u redu, a ignorisanje ovih simptoma vrlo lako može da završi skupom popravkom.
Prvo što strada tokom vrućina je rashladni sistem. Kod dizelaša, on je pod većim opterećenjem nego kod benzinskih motora, jer se dizel teže hladi i sporije sagoreva. Ako je hladnjak zaprljan, ako termostat ne otvara kako treba ili ako je rashladna tečnost ispod minimuma – auto će početi da kuva, a vi ćete završiti pored puta.
Sledeći korak je ulje. Na velikim vrućinama ono gubi viskoznost i gubi zaštitna svojstva. Ako niste zamenili ulje na vreme ili koristite jeftinu varijantu koja nije otporna na visoke temperature, u problemu ste. Isto važi i za filtere – ako su zapušeni, motor će da se muči, povećaće se potrošnja, a performanse će pasti.
Dizelaši tokom leta često pate i zbog DPF filtera i EGR ventila, koji se lakše zapuše kad je motor pod konstantnim naporom, a vožnja gradska i bez dužih otvorenih relacija. Dodajte na to loš kvalitet goriva, i imate recept za kvar koji u servisu prelazi 500 evra.
Još jedna česta letnja boljka kod dizelaša je neispravan senzor temperature. U letnjim uslovima, kvar ovog senzora može da zavara kompjuter u autu da misli kako je motor previše vruć ili previše hladan, pa ubrizgava pogrešnu količinu goriva, što direktno utiče na paljenje i rad motora.
Tu je i akumulator – iako je veći problem zimi, vrućine ubrzavaju njegovo starenje. Ako vam je akumulator stariji od tri godine, na 35 stepeni može da "otkaže" bez upozorenja.
I na kraju, klima uređaj. Ako radi pod prevelikim opterećenjem, može da utiče na temperaturu u motornom prostoru, pogotovo kod automobila koji nemaju dobar protok vazduha. A ako se sistem ne održava, prljavi kondenzator dodatno greje motor.
Kako da izbegnete kvarove:
Redovno proveravajte nivo rashladne tečnosti, menjajte ulje u preporučenim intervalima, ne zanemarujte filtere i paljenje motora. Ako vam auto vuče slabije ili se motor češće hladi nego ranije – ne čekajte da "crkne".
Imajte na umu da većina dizelaša koji završe na šlepu tokom leta ima jednu zajedničku stvar – nisu pripremljeni za vrućine. Jedan servis pre sezone vredi više nego ceo godišnji odmor koji ćete propustiti jer vas je auto ostavio na putu.
(Telegraf.rs)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
😂
Prije nego mile pocne fantazirat s njegovim lazima cisto da skrenem paznju na mileta koji stalno pise lazi 😂
Podelite komentar
Shandor
Jeftina varijanta ulja !? Ono na pumpama je znaci najkvalitetnije, jer je skuplje za bar 30%
Podelite komentar