Vreme čitanja: oko 1 min.

Na današnji dan: Poslednja "Buba" proizvedena u Nemačkoj

Vreme čitanja: oko 1 min.

Ovaj automobil nije bio samo sredstvo prevoza; bio je simbol pouzdanosti, jednostavnosti i prepoznatljivog dizajna

  • 4
VW buba 1967 Printscreen: YouTube/MotoeXotica Classic Cars

Na današnji dan, 19. januara 1978. godine, jedno poglavlje automobilske istorije je zatvoreno u fabrici Folkswagena u Emdenu. Poslednji model legendarnog automobila "Buba" (Volkswagen Beetle), koji je postao ikona globalne automobilske industrije, sišao je sa proizvodne trake u ovoj nemačkoj fabrici.

"Buba", zvanično poznata kao Volkswagen Type 1, započela je svoj životni put još 1938. godine. Ovaj automobil nije bio samo sredstvo prevoza; bio je simbol pouzdanosti, jednostavnosti i prepoznatljivog dizajna. Tokom godina, "Buba" se transformisala iz automobila masovne proizvodnje u pravi kolekcionarski predmet i kulturni fenomen.

Iako je proizvodnja u Nemačkoj završena 1978. godine, priča o "Bubi" nije stala. Proizvodnja se nastavila u Latinskoj Americi, gde je ovaj model bio proizvođen sve do 2003. godine. Ukupno je proizvedeno preko 21,5 miliona primeraka 'Bube' širom sveta, od čega je oko 16,25 miliona napravljeno u Nemačkoj, što 'Bubu' čini jednim od najpopularnijih automobila svih vremena.

VW buba 2000 Printscreen: YouTube/Valley Toyota

Danas, "Buba" nije samo automobil iz prošlosti, već i trajni simbol automobilske industrije koji nastavlja da inspiriše i oduševljava ljubitelje automobila širom sveta. Njen jedinstveni dizajn i istorijski značaj čine je trajnim delom svetske kulturne baštine.

Ovaj datum ostaje zabeležen kao kraj jedne ere u nemačkoj automobilskoj industriji, ali i kao početak nove ere za "Bubu", koja je nastavila da živi u srcima i na drumovima širom sveta. "Buba" nije samo automobil, ona je deo istorije, deo kulture i večni simbol jednostavnosti i pouzdanosti.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • srboje

    19. januar 2024 | 15:15

    Hitler je imao tri uslova pre mpocetka proizvodnje nacionalnog automobila prvi je bio da cena bude pristupacna, drugi da ima vazdusno hladjenje i treći da moze da povuce jedan manji top!!

  • max

    21. januar 2024 | 16:59

    Jova: Jel si pogledao bubu, jel si pogledao bubu! Aca: Ma pegla se nije nista strasno...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA