≫ 

Velika promena u Formuli 1: Uvodi se još jedan krug u kvalifikacijama?

Čelnici Formule jedan razmatraju uvođenje četvrtog kruga kako bi, po njihovim rečima, poboljšali uzbudljivost kvalifikacija. Pitanje je koliko gume mogu da izdrže takav ritam

  • 0

Čelnici Formule 1 izneli su predlog ekipama da se od sezone 2020. uvede dodatni krug kvalifikacija, da se umesto postojeća tri uvede i četvrti krug.

U tom poslednjem kvalifikacinom krugu vozilo bi osam vozača, a u svakom od predhodna tri završavalo bi po ćetiri bolida. Liberti medija (vlasnik F1) želi da uvede novi sistem, jer su uvereni da će to stvoriti dodatnu napetost, pošto će najbolji vozači morati da budu na najvišem nivou tri kruga zaredom kako bi došli do poslednjeg.

Istraživanjem tržišta ustanovilo se da većina gledalaca kvalifkacije počinje da prati upravo od poslednjeg dela, pa zbog toga mnogi emiteri imaju problem sa prenosom jer u sat vremena kvalifikacja gledanost im je u 10, 15 minuta.

Sa druge strane timovi nisu oduševljeni ovom idejom, pre svega zbog guma. Kako zvanični dobavljač Pireli ne želi, ali nije ni u mogućnosti da uvede nove setove guma, timovi ne žele da u trku uđu bez svežih pneumatika.

Foto: AP/Tanjug

Šef Red Bula Kristjan Horner kaže da trenutnih 13 setova po vozaču za celi vikend verovatno ne bi bilo dovoljno:

- Proverićemo sve. Ne želimo da bolidi u tom četvrtom krugu ostanu u garaži jer nemaju više setova guma. Da li je trenutnih 13 setova dovoljno da se ova ideja uspešno realizuje? Mi smo otvoreni za bilo kakve ideje, ali zaista morate obaviti domaći zadatak i osigurati da se promena ne događa samo zbog promene. Čini se da nam malo fali guma, ali videćemo šta će simulator da kaže - zaključuje Horner.

Izvori ukazuju da je samo jedan od 10 timova pokazao bilo kakvu podršku novom formatu. Konsenzus je bio da četvorodelni sistem neće poboljšati predstavu i da će uvođenje četvrtog kruga biti kontraproduktivno.

Gledano detaljnije, šest od osam vozača koji bi prošli do četvrtog kruga, gotovo sigurno bi bili iz tri najbolje ekipe, a da druga dva vozača ili ne bi bila konkurentna, ili bi samo napravila simboličan napredak, i popunila sedmu i osmu poziciju na gridu.

Foto:AP/Tanjug

Ferarijev šef Matia Binoto takođe napominje važnost simulatora oko ove promene formata:

- Već smo započeli simulacije, radimo na tome. Moramo osigurati da ne uvodimo nikakve probleme, a to ćemo napraviti preko propisnog testiranja na simulatoru. Očekujemo poslednju odluku o predlogu i onda ćemo to obaviti. - ističe Binoto.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA