Srbiji fali 10.000 ljudi da rade ovaj ODLIČNO PLAĆENI POSAO!

U Srbiji ima 100.000 privrednih vozila, od kojih je 10.000 u međunarodnom prevozu, a za njihovo korišćenje potrebno je 120.000 vozača i još oko 20.000 ljudi, koji će vozila održavati

  • 28

Kragujevački osnovac koji ne planira da studira, a želi da ga nakon završene srednje škole poslodavci "vuku za rukav" upisaće ove godine saobraćajni smer i postati vozač kamiona u međunarodnom saobraćaju.

Srbiji ovog trenutka fali 10.000 vozača, a ljudi iz branše tvrde da će taj trend vladati i naredne decenije.

PROTEST "STOP ANARHIJI" U PETAK U NOVOM SADU: Profesori fakulteta predvode nezadovoljne građane

Za one koji planiraju studije, najbolji su izbor smerovi iz sektora informacionih tehnologija.

Najtraženija zanimanja u Srbiji danas su iz sektora IT tehnologije, saobraćaja, a i dalje su traženi zavarivači, kuvari, metalci i medicinari.

Siniša Kojić, direktor kragujevačke Politehničke škole, kaže da se veliki broj šumadijskih firmi sa školama dogovara u vezi obrazovanja budućih kadrova koji im nedostaju. Tako se deca ne školuju na biro rada. Firme "Gorenje", "Rap marine" i "Alfa tehniks" sa rukovodstvom kragujevačke Politehničke škole dogovorile su školovanje učenika koji će im biti potrebni, uglavnom metalske struke. Oni posle završetka obrazovanja odmah mogu da zaposle.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

- Njima treba veliki broj školovanih radnika, uglavnom metalske struke. Zavarivači su kod nas godinama hit zanimanje i ono je veoma dobro plaćeno. Takođe, Namenska fabrika je naš partner godinama i veliki broj učenika, kada završe školovanje, odmah kod njih dobiju posao. Školujemo i tako preko potrebne vozače za međunarodni saobraćaj - kaže Siniša Kojić, direktor Politehničke škole.

OVA DECA IMAJU NAJVEĆA SRCA U SRBIJI: Sakupili 100.000 dinara za BOLESNE i SIROMAŠNE!

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

U Srbiji ima 100.000 privrednih vozila, od kojih je 10.000 u međunarodnom prevozu, a za njihovo korišćenje potrebno je 120.000 vozača i još oko 20.000 ljudi, koji će vozila održavati.

MALA MATURA U SRBIJI: Testove nadzirala BIA, a do škole ih prati - POLICIJA!

- Naš školski sistem nije prilagođen potrebama privrede i ako se ovako nastavi, nećemo moći da obezbedimo 140.000 ljudi koji će raditi u transportu robe i putnika - rekao je pre mesec dana za "Dnevnik" Dušan Nikolić, predsednik Poslovnog udruženja u drumskom saobraćaju "Međunarodni transport".

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

U Kragujevcu je već tradicionalna navalica na Medicinsku školu, u koju se upisuju deca iz mnogo okolnih gradova. Ipak, mnoga ovu školu 2016. neće uspeti da upišu. Od sedam zanimanja, koja su postojala do pre par godina, izbačeni su farmaceuti i ginekološko - akušerski smer, iako Kliničkom centru Kragujevac nedostaju medicinske sestre. Nedostaju, jer država nema para da ih plati. U isto vreme, na kragujevačkom birou rada oko 500 medicinskih tehnničara čeka posao.

Iza ove na prvi pogled obične poruke SRPSKIH ĐAKA krije se nešto što će vas RASPLAKATI! (FOTO)

U Prvoj kragujevačkoj gimnaziji ove godine je ponovo uvedeno pet, umesto četiri odeljenja prirodno - matematičkog smera. Od pre tri godine postoji, osim odeljenja obdarenih učenika matematičke gimnazije i odeljenje računarske gimnazije, za čiji upis je porebno, osim završnog i naknadni ispit.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Pejzažna arhitektura u Drugoj tehničkoj školi je takođe poslednjih godina veoma atraktivno zanimanje, dok za stolare nije navalica, mada se radnici u malim kragujevačkim firmama za proizvodnju pločastog nameštaja stalno traže.

Evo kako najbolje da se pripremite za malu maturu iz matematike

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Razlog za to što u Kragujevcu konkretno, godinama nema dovoljno radnika u tekstilnoj industriji i proizvodnji nameštaja, a deca neće u te škole-su plate. Kada je reč o vozačima, zarade su nešto veće, ali je radno vreme "od jutra do sutra".

Podelite sa nama u komentarima šta mislite u kojoj profesiji u Srbiji je budućnost.

(Marija Raca)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Radoje

    14. jun 2016 | 19:14

    Ja sam vozač autobusa od kamiona sam digo ruke jer tu tek pogotovo hljeba nema,boli me ova politika....zaduzis autobus od 240.000e i za vratom imaš 50 putnika i kroz cg ih voziš za 30-40e a ona vodičkinja (popišulja) drži mikrofon i sere ko foka i na kraju ona uzme 100e dnevnicu i nema nikakve odgovornosti...pa gdje je tu pravda ima li kakvog zakona???

  • Poznato najblizima

    14. jun 2016 | 18:49

    Vozim 5400milja nedeljno u timu. Sada zaradim 1200$ nedeljno kada platim poreze i sve ostalo. Posle 6 meseci sam trazio povisicu i ocekujem je na sledecem ceku. Na kraju godine kada se urade porezi ima da dobijem povrat poreza jer sam u kompaniji prijavio da sam samo ozenjen a zapravo imam i decu pa je porez nizi. Puno Srba radi ovaj posao i jedan od glavnih razloga su pare. Platite zaposlene i u Srbiji pa nece biti nestasice radnika. Inace znam dok sam bio tamo da dosta nasih ide da radi za madjarske i slovenacke kompanije, tako da vozaca ima, samo para nema!

  • Đuka

    14. jun 2016 | 19:12

    Pa normalno da nema vozaca ja sam pre 10 godina ima platu kao vozac slepera 900 evra . A sad vozaci slepera imaju 400 evra platu . A da odgovornost i ne spominjemo . Normalno da nema vozaca . Ja prvi sam dozvolu okacio o civiluk .

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA