• 16

Evo šta se sve dešava sa vašim telom nakon pomeranja sata

Zbog pomeranja časovnika na letnje računanje vremena može doći do neispavanosti i umora, ali postoji nekoliko načina da se brže vratite u normalan ritam spavanja

  • 16

Pomeranje časovnika na letnje računanje vremena obično donosi sa sobom neispavanost i umor. Ovo su neki od problema koje možete da primetite u narednom periodu.

Hladnoća
Kada je vašem telu neophodan san, ono se prirodno priprema za odmor, što znači da se hladi. Ako primetite da vam cvokoću zubi, bez nekog očiglednog razloga, verovatno vam nedostaje sna.

Veoma slaba koncentracija
Podaci pokazuju da se broj saobraćajnih nesreća povećava upravo u nedelji posle prelaska na letnje računanje vremena. Uvek se dobro razbudite pre nego što sednete za volan.

Mentalno zdravlje
Nedostatak sna se povezuje sa depresijom. Studije su pokazale da se posle pomeranja časovnika povećava čak i broj samoubistava, jer  ta promena može da poremeti biološki sat i pogorša simptome mentalnih problema.

Foto: Profimedia

Foto: Profimedia

Postoji nekoliko načina da se brže vratite u normalan ritam spavanja:

Nemojte nadoknađivati
Bez obzira na to što vam se možda duže ostaje u krevetu, probajte da ustajete u isto vreme, kao i pre pomeranja sata, jer ćete tako zadržati ritam.

Krećite se
Svež vazduh i prirodna svetlost su prirodan način da se razbudite. Biće vam korisna čak i vrlo kratka jutarnja šetnja.

Foto: Foter/Flickr/Pandora's Perspective

Foto: Foter/Flickr/Pandora's Perspective

Nema svrhe da ležete ranije ako vam se ne spava

Ako idete u krevet, iako znate da nećete zaspati, samo ćete biti još nervozniji. Ostanite budni još neko vreme, čitajte knjigu ili slušajte neku opuštajuću muziku.

Bez elektronike
Možda ćete pasti u iskušenje da "surfujete" internetom pre spavanja, ali je naučno dokazano da svetlost ekrana remeti prirodan san. Što pre usvojite zdravije navike kad je reč o pripremanju za spavanje.

Foto-ilustracija: FeeDigitalPhotos/bplanet

Foto-ilustracija: FeeDigitalPhotos/bplanet

Smanjite unos kafe

Stručnjaci kažu da poslednju kafu u toku dana možete popiti najmanje šest sati pre spavanja, jer vam može poremetiti san.

(Telegraf.rs / Izvor: Independent)

Komentari

  • Ivan Rakovac

    Ustao u 12h ili u 13h,meni je svejedno....

  • Vaše ime

    Dešava se to da ne mogu već 3h da zaspim

  • Jaaaaaaa

    Desava se to da uvece ne mogu da se uspavam a ujutru ne mogu da se probudim

Preporuka sa Weba

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima