• 0

Ubrzan puls opasan po život

Ubrzan puls prilikom mirovanja utrostručuje rizik od prerane smrti, a šanse su veće čak i ako je pojedinac u dobroj kondiciji i zdrav

  • 0

Ubrzan puls pri mirovanju, izmeren barem pet minuta po prestanku s aktivnostima, može čak da utrostruči šanse od prerane smrti, pokazalo je novo istraživanje danskih naučnika.
Iako se puls izmeren u mirovanju od 60 do 100 otkucaja u minuti smatra normalnim, studije su pokazale da se rizik od prerane smrti menja i unutar ovog raspona.

Foto-ilustracija: FreeDigitalPhotos/imagerymajestic

Foto-ilustracija: FreeDigitalPhotos/imagerymajestic


Puls izmeren pri mirovanju između 51 do 80 otkucaja u minuti povezan je s 40 do 50 posto povećanim rizikom od prerane smrti u poređenju s onima koji imaju 50 i manje otkucaja u minuti. Puls od 81 do 90 otkucaja u minuti udvostručuje rizik od prerane smrti, a onaj više od 90 otkucaja u minuti utrostručuje. Ranija istraživanja su ustanovila da sredovečni ljudi s ubrzanim pulsom verovatnije umiru od srčanih bolesti.
Foto-ilustracija: FreeDigitalPhotos/duron123

Foto-ilustracija: FreeDigitalPhotos/duron123


Redovno vežbanje uglavnom rezultira sporijim pulsom u mirovanju, ali je nova studija otkrila da su u slučaju da ipak imaju ubrzani puls ugroženi i oni čija je telesna kondicija iznad proseka, upozoravaju autori studije.
Foto-ilustracija: Foter/Shirin K. A. Winiger

Foto-ilustracija: Foter/Shirin K. A. Winiger


Danski naučnici merili su puls kod oko 3.000 sredovečnih muškaraca koje su o zdravstvenim navikama intervjuisali 1971. godine. Oni su još jednom pregledani u periodu od 1985. do 1986. godine, kada im je ponovo meren puls. Šesnaest godina kasnije naučnici su pregledali podatke s namerom da vide koliko njih je živo. Ispostavilo se da je oko 40 odsto umrlo do 2001. godine. Rezultat je, takođe, pokazao da su oni s najbržim pulsom imali i najveći rizik od prerane smrti, bez obzira na telesnu kondiciju.
Foto-ilustracija: Foter/El Payo

Foto-ilustracija: Foter/El Payo


Zbog toga lekari preporučuju preduzimanje mera prevencije, a to su pre svega dobra telesna kondicija, uravnotežena ishrana i prestanak pušenja.
(Tanjug)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima