10 jednostavnih trikova koji će vam omogućiti da spavate 30 minuta duže

Jedna studija je pokazala da su ljudi koji su promenili svoj ritam spavanja, imali 45 minuta više sna svake noći

Devojka spava sa telefonom, telefon, krevet
Jednostavni trikovi koji će vam omogućiti dodatnih 30 minuta spavanja Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

Koliko god da pokušavate da odspavate sedam do osam sati svake noći, istina je da vam ponekad treba bar još pola sata dremanja ujutru. Dobro spavanje je važno zbog bolje produktivnosti, smanjene želje za hranom, boljeg raspoloženja... Spavanje utiče na svaki aspekt naših života, zbog toga je jako važno da se uvek dobro naspavate.

Nauka tvrdi da je ovo ubedljivo najsrećnija pesma na svetu (VIDEO)

Naravno da je to lakše reći nego uraditi. Bilo da je to zbog posla, stresa ili jednostavne želje da noću gledate filmove, postoje stvari koje vas mogu držati budnima noću. Ipak, dobra vest je da uvek možete da se dobro naspavate, samo treba da znate ove trikove.

10 jednostavnih trikova koji će vam omogućiti dodatnih 30 minuta spavanja:

1. Ne koristite telefon pre spavanja

Pokušajte da isključite elektroniku najmanje sat vremena pre nego što krenete na spavanje. Prema istraživanju, plavo i belo svetlo koje gedžeti kao što su laptopovi, telefonski ekrani i tableti emituju, oslobađaju mozak od ipuštanja melatonina, što je hormon koji je odgovoran za spavanje.

2. Ne vežbajte noću

Vežbanje je ključni sastojak za mirnu noć, međutim, važno je uzeti u obzir u kom delu dana vežbate. Prema "Nacionalnoj fondaciji za spavanje", ako ste skloni inenzivnim treninzima, najbolje je da ih radite ujutru ili popodne, jer će naporno vežbanje uveče nastaviti da vas održava budnima. Intenzivni trening podiže telesnu temperaturu, povećava srčanu frekvenciju i stimuliše nervni sistem, a sve to vas sprečava da lako zaspite.

Naporno vežbanje uveče će nastaviti da vas održava budnima Foto: Pixabay.com

3. Užinajte

Ne osećajte se loše ako vam se kasno noću nešto jede. Potrudite se da umesto sladoleda, pojedete orahe ili badem. Prema istraživanju, orah sadrži sopstveni izvor melatonina, hormona koji je odgovoran za spavanje. Bademi su bogati magnezijumom, mineralom koji takođe pomaže da lakše zaspite.

4. Pročitajte pravu knjigu

Zaboravite na "Kindle" i umesto toga se odlučite za pravu knjigu. Prema klinici Mejo, stvarajući lepe navike za spavanje, vaše telo će početi da ih tretira kao rutinu za opuštanje koja signalizira da je vreme da odete u krevet.

Bademi su bogati magnezijumom, mineralom koji pomaže da lakše zaspite Foto: Pixabay.com

5. Izbegavajte popodnevne dremke

Ne samo da možete da se probudite preumorni ako previše spavate popodne, već će to uticati i na vašu sposobnost da zaspite i noću. Ako ste umorni, "Nacionalna fondacija za spavanje", preporučuje dremku od 20 minuta u toku dana, ali je ipak bolje da ih izbegnete ako možete.

6. Napišite listu obaveza pre spavanja

Zapisivanje liste obaveza pre spavanja je neverovatan način da ne opterećujete sami sebi, a to vam može pomoći da olakšate svoj um i da brže zaspite. Jedna nedavna studija na Univerzitetu "Bailor" je otkrila da su ljudi koji su napisali svoje zadatke pre spavanja bili u stanju da zaspe mnogo brže od ljudi koji to nisu uradili.

Izbegavajte popodnevne dremke da biste mogli da spavate noću Foto: Pixabay.com

7. Pijte čaj od kamilice

Čaj od kamilice ne samo da će primiriti vaš uznemireni um, već će ga i uspavati. Zato je šolja čaja pre spavanja savršena stvar koja vam može pomoći da brže zaspite. Prema istraživanju, antioksidansi zvani "apigenini" su uobičajeni sastojak kamilice, a "apigenin" se vezuje za specifične receptore u mozgu koji iniciraju spavanje.

8. Uvek idite na spavanje u isto vreme

Ako uvek idete na spavanje u isto vreme, možete stvoriti rutinu koja će vam pomoći sa spavanjem. Istraživanja pokazuju da održavanje rasporeda spavanja može znatno smanjiti vreme potrebno da zaspite. Jedna studija je pokazala da su ljudi koji su promenili svoj ritam spavanja, imali 45 minuta više sna svake noći. Druga studija, koja je ispitivala grupu studenata, dala je slične rezultate - studenti sa neregularnim obrascima spavanja su morali da skoro duplo više vremena provedu pokušavajući da zaspe.

Čaj od kamilice ne samo da će primiriti vaš uznemireni um, već će ga i uspavati Foto: Pixabay.com

9. Puno se smejte

Smeh nije povezan samo sa srećom, već je otkrivena i veza između smeha i sna. Jedna studija je otkrila da se, kada se ljudi smeju, povećava nivo melatonina, što olakšava proces uspavljivanja.

10. Nema više ljubimaca u krevetu

Možda je teško, ali vreme je da svom krznenom prijatelju kažete da se skloni iz vašeg kreveta. Prema istraživanju, ljubimac u krevetu otežava proces koji je potreban za uspavljivanje. To ne znači da morate da ga isterate iz kreveta u potpunosti. Zapravo, iste studije otkrivaju da vaš ljubimac treba da spava u istoj prostoriji kao i vi, samo ne u vašem krevetu.

Možda je teško, ali vreme je da svom krznenom prijatelju kažete da se skloni iz vašeg kreveta Foto: Pixabay.com

VIDEO: Sva pozitivna dejstva smeha

(Telegraf.rs / Izvor: msn.com)

Tagovi: čaj, Dremanje, Kamilica, Knjiga, Namirnice, San, Spavanje, Vežbanje

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (1)
Poređaj komentare:
  • M
    Mr

    Sve ja ovo znam samo treba promeniti. Ja spavam 6h maksimalno.Bar 7h bi bilo super ali ne ide...

Novo, neverovatno otkriće naučnika: Iza uzvika "jao" krije se novi organ za osećaj bola

Pušači ignorišu simptom koji može biti znak ozbiljne bolesti jer misle da je to "normalno"

Mislio je da je kašalj bio bezazlen, a preminuo je 16 dana nakon što je saznao da ima rak creva

Zabrinjavajući podaci: Građani Srbije godišnje popiju pet i po miliona kutija lekova za smirenje

Šta će da vam se desi ako ste pojeli meso od svinje koja je zaražena afričkom kugom?

Zdravog dvogodišnjeg sina uveče je smestila u krevet, ujutru je bio mrtav

Upozorenje stručnjaka za deo Srbije: Ne pijte vodu dok se ne utvrdi šteta, svi smo možda ugroženi

Pića koja pijete svakodnevno povećavaju rizik od srčanog i moždanog udara i demencije

Ostala je bez noge, ali je postala uspešni model: Devojka koja je bolest shvatila kao blagoslov

Majka četvoro dece osećala je umor i glavobolju, nakon 10 godina otkrila je da ima tumor na mozgu

Prepoznajte simptome pregrevanja organizma jer naročito po decu može imati fatalne posledice

Naučnici potvrdili: Ovo je najbolja aktivnost za ljude koji su skloni gojenju

Ovom mladiću je posao da slatko pipka i krcka kosti seksi devojkama (VIDEO)

Otkrivena vakcina koja leči alergiju na mačke

Marina, najmoćnija žena Velike Britanije: "Dva puta sam operisala rak, jer nisam obavila 1 pregled"

Prvo je bila umorna, a onda joj se zavrtelo u glavi: "Da nisam otišla doktoru, bila bih mrtva"

Kako da se ne oznojite po ovom vremenu: Šta da pijete i koje aparate da isključite jer zagrevaju

2 prirodne stvari za mršavljenje koje apoteke kriju od vas

Zadobio je malu posekotinu na plaži, nekoliko nedelja kasnije lekari su mu zbog nje amputirali nogu

Žena boluje od retkog poremećaja zbog kog može da joj otpadne glava svaki put kad pomeri vrat

Žena postaje spomenik: Mišići joj se pretvaraju u kosti, a život u pakao

Nova nada za obolele: Naučnici pretvorili ćelije raka dojke u masno tkivo i sprečili ih da se šire

Žena rođena bez vagine odlučna u želji da postane majka: "Odavno sam spremna za bebu"

Naučite da izračunate plodne dane i nećete dugo čekati na trudnoću

Naredna tri dana u Srbiji biće paklena, evo kako da olakšate sebi i mirno spavate noću

Fitnes trener tvrdi da možete da imate ravan stomak za 10 dana, ovo je prvo što treba da uradite

Kijanje može da bude pokazatelj ozbiljne bolesti, evo kada treba da se zabrinete

Rigoroznu dijetu Bijonse koja garantuje mršavljenje nakon 22 dana doktori ocenili kao vrlo opasnu

Novo istraživanje ruši sve zablude u koje smo verovali o večernjem konzumiranju kafe

Da li je stvarno neophodno da piškimo odmah nakon seksa i šta ako to ne uradimo?

Spirala smrti! Evo kako vrućina može da bude fatalna (VIDEO)

Da li imate neobjašnjivo lupanje srca i povremene nesvestice? Možda imate ovaj sindrom

Neverovatan razlog zbog kog žene ne idu u teretanu, a nije ni nedostatak vremena ni novca

Groznica Zapadnog Nila stigla u Srbiju, evo kada obavezno treba da se javite lekaru

Tradicionalna kineska medicina uskoro na VMA, srpski doktori će lečiti akupunkturom

Pušio je elektronske cigarete godinu dana, a sada ne može da trči, roni i leti avionom

Masne naslage na stomaku nemaju samo veze sa nezdravom ishranom, već i sa izlaganjem suncu

Dužina spavanja otkriva mnogo toga o vašem karakteru: Da li ste depresivni ili energični?

Nosila je kondom u sebi 24 časa posle seksa, a evo kako ga se rešila

Oprez! Infekcija koja najviše vlada leti i može pokvariti letovanje

Majka tvrdi kako joj je ćerka razvila jezivu fascinaciju smrću posle uzimanja ovih lekova

Zbog paklenih vrućina može doći do kolabiranja: Evo kako da preživite tropske dane u Srbiji

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima