Evo kako se koristi komplet za popravku probušene gume sa kojim dolazi sve više i više automobila

Mnogi novi automobili više ne dolaze sa rezervnom gumom

Foto: Shutterstock

Sve više i više novih autombila u gepeku nema rezervnu gumu, već poseban komplet za reparaciju postojeće gume u slučju da se ona probuši.

Komplet je dizajniran tako da se lako koristi i da vozač problem može da reši znatno brže nego da menja gumu.

U teoriji, što vozač manje vremena provede sa strane puta, to je bezbedniji.

Sa druge strane, ovaj komplet je za mnoge vozače i dalje misterija.

Zato ćemo probati da vam u kratkim crtama objasnimo kako se on koristi.

Kako prepoznati probušenu gumu

Foto: Flickr/James Fee

Većina novih automobila poseduje sistem koji upozorava na nizak pritisak u gumama.

Ako se na instrument tabli pojavi lampica upozorenja, najbolje bi bilo da zaustavite auto na bezbednom mestu i proverite da li je guma probušena.

U slučau da vaš automobil ne poseduje ovakav sistem, neki od znakova probušene gume uključuju vibracije i drmusanje preko cele površine volana.

Ako vam je guma zaista probušena, pokušajte da pronađete uzrok.

U slučaju da se u gumi nalazi oštar predmet, ostavite ga - uklanjanjem eksera ili drugih oštrih stvari iz gume možete da povećate rupu.

Ako je rupa veća od 4 milimetra u prečniku, onda komplet ne može puno toga da učini i najbolje je da pozovete stručnu pomoć.

Kako se koristi komplet za reparaciju gume

Foto: Wikipedia/Profimedia

Iz paketa, koji se najčešće nalazi u gepeku na mestu gde biste očekivali da je rezervna guma, izvadite bočicu sa sredstvom za zaptivanje i kompresor.

Sredstvo za zaptivanje će zatvoriti rupu na gumu, a kompresor će je ponovo naduvati.

U pakovanju bi takođe trebalo da se nalaze nalepnice koje se postavljaju na gumu i na neko vidljivo mesto u kabini kao podsetnik da je guma bila probušena i da vozač ne bi trebalo da premašuje maksimalnu dozvoljenu brzinu zbog svoje, i bezbednosti drugih u saobraćaju.

Sledeći korak jeste uklanjanja čepa sa gume i postavljanje kompresora na ventil gume. Potom na njega povežite bočicu sa smesom za zaptivanje i potom kompresor povežite na najbližu 12v utičnicu - možete da koristite i onu u automobilu.

Uključite motor auta i kompresor. Nakon 10 do 15 minuta guma bi trebalo da bude napumpana.

Nakon ovog vremena uklonite kompresor i zamenite poklopac ventila.

Nakon ovoga, trebalo bi da zamenite i pribor za reparaciju gume.

(Telegraf.rs)