5

Nutricionisti je strogo brane: 13 vrsta hrane koju nikako ne smete jesti za doručak

Postoji smo jedna stvar koja je gora od lošeg doručka, a to je njegovo preskakanje što može dovesti do sporijeg metabolizma i nedostatka koncentracije

kolači
Vrsta hrane koju nikako ne smete jesti za doručak Foto: Pixabay.com

Već ste milion puta čuli da je doručak najvažniji obrok tokom dana, a kad ste to već toliko puta čuli, sigurno da ima neke istine u tome. Doručkom pokrećete svoj metabolizam i uglavnom vam daje gorivo za funkcionisanje do ručka. Ali, tako lako možete pogrešiti u izboru namirnica za doručak, zato nutricionista Pipa Kempbel otkriva šta bi trebalo da se izbegava.

Agresivno ubija ćelije sa oštećenom DNK: "Zombi gen" je ponovo uskrsao i može biti najjači lek za lečenje raka

Nakon pravila "sve je u umerenosti" najbolji put ka zdravom načinu života je da pravilno odaberete namirnice koje unosite u organizam. Očigledno ne bi trebalo da jedete šta god vam padne na pamet u doba dana kada vam to padne na pamet. Pipa preporučuje da ne preterujete ni sa bilo kojom od navedenih namirnica i da ih izbegavate za doručak.

13 vrsta hrane koju nikako ne smete jesti za doručak:

1. Tost od belog hleba

Beli hleb će vas kraće držati sitim u poređenju sa hlebom od celih zrna žitarica. Beli hleb sadrži znatno niži udeo vlakana. Ishrana bogata vlaknima pomaže u održavanju zdravlja creva i može pomoći u smanjenju lošeg holesterola. Na hlebu, obavezno pročitajte etiketu, jer suprotno raširenom verovanju, crni hleb ne znači da je taj hleb 100 posto zdrav. Proverite da li na etiketi piše da je hleb napravljen od celih zrna žitarica, za razliku od "obogaćenog" on ima veći sadržaj hranljivih sastojaka.

Beli hleb će vas kraće držati sitim u poređenju sa hlebom od celih zrna žitarica Foto: Pixabay.com

2. Masna i pržena hrana

Ova opcija za doručak može biti preterano kalorična. Hrana pržena u biljnim uljima koja se zagrevaju, čine da doručak bude nezdrav. Na primer jajima i ostalim namirnicama, ulja dodaju više kalorija. Pečurke mogu biti odlične za doručak jer su bogate vlaknima i mogu da se prže u kokosovom ulju, tako da sadrže neke zdrave masnoće. Nutricionista,  Pipa Kempbel, predlaže i preskakanje kečapa tokom doručka, jer on sadrži puno šećera i masti.

Hrana pržena u biljnim uljima koja se zagrevaju, čine da doručak bude nezdrav Foto: Pixabay.com

3. Smuti (Smoothie)

Doručak ne bi trebalo da bude nešto što je puno šećera, tako da smuti nije najbolja opcija za prvi obrok tokom dana. Slobodni šećeri mogu biti štetni za zube, nivoe energije i u održavanju zdrave telesne težine. Čak i ako u smuti dodate kelj ili spanać, niste smanjili šećer iz voća. Zato, ujutro, pokušajte da držite voće na minimumu, a u ishranu dodajte više zelenila i hranu koja sadrži puno proteina, jer će vas proteini duže držati sitima.

Doručak ne bi trebalo da bude nešto što je puno šećera, tako da smuti nije najbolja opcija za prvi obrok tokom dana Foto: Pixabay.com

4. Zašećerene cerealije

Zdrav doručak treba da održava nivo šećera u krvi i može da smanji kasnije porive za grickanjem. On može da podstakne vaše telo da pravilno funkcioniše do kraja dana. Ako za doručak jedete zaslađene žitarice, to može povećati nivo glukoze u krvotoku, što može dovesti do kratkog naleta energije, ali i do njenog brzog pada. Kasnije ćete se samo osećati usporeno, a važno je istaći i veličinu porcije žitarica, posebno zašećerenih. Razmislite da li je veličina porcije predložena na kutiji, ista ona veličina koju vi pojedete. Ako nije, znači da jedete veću količinu kalorija i više ugljenih hidrata nego što je to predviđeno za dnevni unos.

Zdrav doručak treba da održava nivo šećera u krvi i može da smanji kasnije porive za grickanjem Foto: Pixabay.com

5. Kaše sa dodatim ukusima

Kaša može biti zdrav i hranljiv način za početak dana, ali ne i ako jedete instant, aromatizovane kaše. One obično sabotiraju vaš plan zdrave ishrane. Instant kaša je obično upakovana sa dosta šećera ili soli, jedna kesica može imati oko 29,5 grama šećera na 100 g kaše. Ako nemate vremena da kuvate kašu, spremite je veče pre nego što želite da je pojedete za doručak. Kašu možete ukrasiti borovnicama, koja će joj dati lepši ukus.

Kaša može biti zdrav i hranljiv način za početak dana, ali ne i ako jedete instant, aromatizovane kaše Foto: Pixabay.com

6. Bagel ili kifla sa krem sirom

Bagel, kifle i slična peciva su napravljena od rafinisanog pšeničnog brašna, iz kog su uklonjena vlakna i hranljive materije koje celovitom zrnu daju zdravstvene prednosti. Kako su ova testa jako gusta, ona imaju mnogo kalorija u poređenju sa većinom vazdušastog testa. Bolja opcija je ražani hleb, koji ima nizak glikemijski indeks, a manja je verovatnoća da će vam povećati nivo šećera u krvi. Krem sir je dobra opcija, ali sve dok nije mlečni, jer može biti pun masti i kalorija.

Bagel, kifle i slična peciva su napravljena od rafinisanog pšeničnog brašna, iz kog su uklonjena vlakna i hranljive materije Foto: Pixabay.com

7. Štanglice od žitarica

Prosečna "zdrava" štanglica od žitarica dolazi u pakovanju punom šećera i obično sadrži malo proteina, pa iako želite zdravu opciju za doručak, ovakav tip "čokoladica" nije preporučljiv. Neki šećeri u ovim barovima od žitarica mogu doći od voća, ali većina ima dodatak šećera. Previše šećera može povećati šećer u krvi, nivo insulina i upale.

Prosečna "zdrava" štanglica od žitarica dolazi u pakovanju punom šećera Foto: Pixabay.com

8. Kafa sa sirupom

Dodavanje aromatizovanog sirupa u kafu, bez obzira da li je to sirup tikve, vanile ili lešnika, podiže nivo šećera. Zaslađeni sirupi su puni kalorija, pa to nije dobar način za početak dana. Ako želite više ukusa, ali ne želite više glukoze, onda svojoj kafi dodajte cimet. Ako želite da vaša kafa ima ukus vanile, onda se odlučite za ekstrakt vanile, a ne za vanilin sirup, jer će vam to dati lep ukus bez preteranog nivoa šećera.

Dodavanje aromatizovanog sirupa u kafu, podiže nivo šećera Foto: Pixabay.com

9. Većina kupovnih granola

Većina kupovinih granola je izuzetno bogata šećerom, zbog toga što sadrži sladak sirup, ali i zbog toga što je puna čokoladnih mrvica i suvog voća. Čak i manje zašećerene opcije imaju tendenciju da sadrže malo proteina, sa malo vlakana i malom količinom vitamina i minerala. Ako volite granole, pokušajte da ih napravite sami, koristeći ksilitol ili malu količinu javorovog sirupa kao zaslađivača. Odlučite se za sveže voće, a ne za sušeno.

Većina kupovinih granola je izuzetno bogata šećerom Foto: Pixabay.com

10. Mafin od borovnica

Borovnice obezbeđuju veliku količinu antioksidanata i mogu smanjiti rizik od srčanih oboljenja, ali to na žalost ne znači da su mafini sa borovnicama zdravi. Ovi mafini obično ne sadrže mnogo borovnica i imaju tendenciju da budu puni masti i kalorija. Bolji izbor je lagani i svež kolač od borovnica, imajte na umu da neki brendovi koriste lažne borovnice.

Borovnice obezbeđuju veliku količinu antioksidanata i mogu smanjiti rizik od srčanih oboljenja Foto: Pixabay.com

11. Koncentrovani sok od pomorandže

Što se hrana više obrađuje, to je više potencijala za gubitak hranljivih materija. Koncetrisani sok od pomorandže je odličan primer, koncentrat soka sadrži manje vitamina od svežeg voća, uglavnom zbog tehnika isparavanja i filtracije, a ima mnogo fruktoze, što može dovesti do povećanja nivoa šećera u krvi. Umesto ispijanja koncentrovanog sok od pomorandže, pojedite celu pomorandžu.

Koncentrat soka sadrži manje vitamina od svežeg voća Foto: Pixabay.com

12. Gotovi sendvič

Kupovini sendviči mogu sadržati veliku količinu masti, šećera i soli, zbog čestog dodavanja majoneza kao nadeva. Zdraviji izbor su domaći sendviči, jer u njima sami birate namirnice koje vam odgovaraju. Većina kupovnih sendviča i ne sadrži najsvežije namirnice, a često se u njima korsite i najjeftiniji sirevi, meso i povrće koje je pred truljenjem. Takođe, mnogi već pakovani sendviči sadrže konzervanse i natrijum, da bi produžli svežinu. Iako kupovni sendvič može izgledati prelepo, najčešće to nije.

Sendviči mogu sadržati veliku količinu masti, šećera i soli, zbog čestog dodavanja majoneza kao nadev Foto: Pixabay.com

13. Preskakanje doručka

Pauza od hrane tokom spavanja ostavlja vašu probavu da se odmori, ali odlaganje unosa hrane može dovesti do prejedanja kada sledeći put jedete, a zauzvrat, izaziva to da više želite slatku hranu umesto izbalansiranih opcija, da biste povećali energiju. Možda ćete tako lakše da brojite kalorije, ali se može desiti da imate potrebu da jedete kasno noću, a to dovodi do skladištenja masti umesto da se one koriste za energiju.

Preskakanje unosa hrane može dovesti do prejedanja kada sledeći put jedete Foto-ilustracija: Profimedia

(Telegraf.rs / Izvor: cosmopolitan.com)

Tagovi: Borovnice, doručak, hranljive materije, minerali, Namirnice, smuti, Vitamini, zdravlje

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (5)
Poređaj komentare:
  • H
    He

    Pa ona nemora da zdere ovo ako nece...a svagla ,cvarci, pihtije, kavurma itd..moze za dorucak

  • '
    'rana

    Nek napisu sta bi trebalo da se jede. Ja volim mafine za dorucak... i jaja sa przenicama i krem sirom i paradajzom...

  • B
    Bv@

    Uh. Hvala bogu, uplašio sam se za slaninu i paradajz i dobro je nema ih na spisku.

Evo zašto nikada ne biste smeli da pijete kafu i čaj iz plastične čaše

Sve trudnice bi trebalo da imaju ultrazvuk u 36. nedelji trudnoće jer može da otkrije ovu anomaliju kod bebe i spreči hitan carski rez

Ona ima 2 vagine i 2 materice: Evo kako izgleda život sa ovim retkim medicinskim stanjem (FOTO)

Epidemija boginja se otima kontroli: Broj obolelih 4 puta veći nego prošle godine, na nekim mestima zabeležen rast i do 700 odsto

Ugojio se preko 30 kilograma kako bi mršavio zajedno sa svojim klijentom, a njihovi rezultati pokazuju da ništa nije nemoguće (FOTO)

I nepušači mogu da dobiju rak pluća, a prvi simptom je ova vrsta kašlja

Na ovoj slici je pravo medicinsko čudo: Naučnici su uspeli da odštampaju prvo 3D srce na svetu (FOTO)

Oni gmižu po vašoj hrani: Jedete ih svaki dan, a toga niste ni svesni (VIDEO)

Zbog jedne stvari koju mnogi od nas svakodnevno rade doživela je šlog i ostala paralisana

Kako da poseta zubaru ne bude najgora noćna mora

Test sa običnim stepenicima može da otkrije da li vam preti rak, srčani udar ili prerana smrt

3 znaka upozorenja u vašim očima koji otkrivaju da telu fali vitamin B

Evo kako da izbegnete grip i prehladu uz pomoć najobičnijeg jabukovog sirćeta

4 naučna dokaza da žvaka može da vam pomogne da smršate

Ela je imala 102 kilograma i uspela je da smrša 44 kilograma za 30 dana uz pomoć flastera za mršavljenje

10 ozbiljnih bolesti: Rani znaci koji vam mogu pomoći da otkrijete oboljenja na vreme i da ih možda izlečite

"Svi su mislili da sam trudna, a ja sam patila od jedne zaista teške bolesti i još uvek ne znam da li ću ikada moći da imam dete"

Danijela iz Vranja je mogla da umre jer joj je ostala posteljica nakon porođaja, a niko to nije primetio!

Paraplegičar prohodao zahvaljujući epiduralu: Ova metoda je nova nada za nepokretne ljude (FOTO)

Ako noću često idete u WC, verovatno imate ozbiljan zdravstveni problem koji odmah morate da rešite

Bakterije u piletini otporne na antibiotike: Sve je teže izlečiti ljude od trovanja mesom zaraženim smrtonosnim mikroorganizmima

Ljute papričice mogu da uspore napredovanje opasne bolesti koja odnosi na hiljade života svakoga dana

Pogledajte u nebo i saznajte da li vam je hitno potreban pregled kod oftalmologa

Živeo je kao plejboj i izlazio svako veče, a onda je preko noći postao pravi genijalac

Decu u Srbiji sve češće pogađa atopijski dermatitis, ako ne primetite prve simptome, pogoršaćete stanje!

Kada vam kod opuštene kože može biti od pomoći vežbanje, a kada vam je neophodna operacija

Jedite samo ovu vrstu hleba ako želite da smanjite svoj krvni pritisak

Evo šta vrsta kašlja koji imate otkriva o tome koliko vam je zaista ugroženo zdravlje i da li je u pitanju nešto mnogo opasnije od prehlade

Evo koliko kalorija morate da jedete ako imate 100 kila, a želite da smršate 50

Kako se borite sa stresom na poslu?

Trčaćemo da pomognemo deci ometenoj u razvoju: Humane kompanije "kupiće" kilometre svojih zaposlenih na predstojećem maratonu

"Moja deca su ozbiljno bolesna, a oni mi govore da im treba isterivač đavola": Bolna ispovest majke čija deca pate od Turetovog sindroma

Evo kako da samo jednim pogledom odmah otkrijete da li se neka hrana pokvarila

Probala sam sve moguće recepte da se otarasim bradavica, a rešenje sam pronašla u 5 potpuno prirodnih sastojaka koje svi imamo kod kuće

Srčani i moždani udari svake godine ubiju više od 55 hiljada ljudi u Srbiji - evo kako da se najlakše zaštitite

Dijabetičari, upozorenje: Evo koje namirnice nikako ne smete da jedete za doručak, ručak i večeru

Zbog opasnih supstanci pronađenih u dečijim igračkama deca teže progovore, a devojčice ranije ulaze u pubertet!

Medicinski fenomen: Živela je 99 godina sa svim organima na pogrešnim mestima (FOTO)

Telo žena koje lakše doživljavaju orgazam radi jednu veoma bitnu stvar tokom seksa koja im olakšava da brže zatrudne

Došla je na pregled zbog peckanja u oku, a kada su ga bolje pogledali, doktori su ostali u čudu jer su posmatrali nezabeleženo medicinsko čudo

"Probala sam pečeni beli luk, a mom telu se za samo 24 sata desilo nekoliko fascinantnih stvari"

Prolećne alergije: 7 stvari koje mogu da vam pogoršaju stanje, a mnoge nesvesno bukvalno radite svaki dan

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima