5

Nutricionisti je strogo brane: 13 vrsta hrane koju nikako ne smete jesti za doručak

Postoji smo jedna stvar koja je gora od lošeg doručka, a to je njegovo preskakanje što može dovesti do sporijeg metabolizma i nedostatka koncentracije

kolači
Vrsta hrane koju nikako ne smete jesti za doručak Foto: Pixabay.com

Već ste milion puta čuli da je doručak najvažniji obrok tokom dana, a kad ste to već toliko puta čuli, sigurno da ima neke istine u tome. Doručkom pokrećete svoj metabolizam i uglavnom vam daje gorivo za funkcionisanje do ručka. Ali, tako lako možete pogrešiti u izboru namirnica za doručak, zato nutricionista Pipa Kempbel otkriva šta bi trebalo da se izbegava.

Agresivno ubija ćelije sa oštećenom DNK: "Zombi gen" je ponovo uskrsao i može biti najjači lek za lečenje raka

Nakon pravila "sve je u umerenosti" najbolji put ka zdravom načinu života je da pravilno odaberete namirnice koje unosite u organizam. Očigledno ne bi trebalo da jedete šta god vam padne na pamet u doba dana kada vam to padne na pamet. Pipa preporučuje da ne preterujete ni sa bilo kojom od navedenih namirnica i da ih izbegavate za doručak.

13 vrsta hrane koju nikako ne smete jesti za doručak:

1. Tost od belog hleba

Beli hleb će vas kraće držati sitim u poređenju sa hlebom od celih zrna žitarica. Beli hleb sadrži znatno niži udeo vlakana. Ishrana bogata vlaknima pomaže u održavanju zdravlja creva i može pomoći u smanjenju lošeg holesterola. Na hlebu, obavezno pročitajte etiketu, jer suprotno raširenom verovanju, crni hleb ne znači da je taj hleb 100 posto zdrav. Proverite da li na etiketi piše da je hleb napravljen od celih zrna žitarica, za razliku od "obogaćenog" on ima veći sadržaj hranljivih sastojaka.

Beli hleb će vas kraće držati sitim u poređenju sa hlebom od celih zrna žitarica Foto: Pixabay.com

2. Masna i pržena hrana

Ova opcija za doručak može biti preterano kalorična. Hrana pržena u biljnim uljima koja se zagrevaju, čine da doručak bude nezdrav. Na primer jajima i ostalim namirnicama, ulja dodaju više kalorija. Pečurke mogu biti odlične za doručak jer su bogate vlaknima i mogu da se prže u kokosovom ulju, tako da sadrže neke zdrave masnoće. Nutricionista,  Pipa Kempbel, predlaže i preskakanje kečapa tokom doručka, jer on sadrži puno šećera i masti.

Hrana pržena u biljnim uljima koja se zagrevaju, čine da doručak bude nezdrav Foto: Pixabay.com

3. Smuti (Smoothie)

Doručak ne bi trebalo da bude nešto što je puno šećera, tako da smuti nije najbolja opcija za prvi obrok tokom dana. Slobodni šećeri mogu biti štetni za zube, nivoe energije i u održavanju zdrave telesne težine. Čak i ako u smuti dodate kelj ili spanać, niste smanjili šećer iz voća. Zato, ujutro, pokušajte da držite voće na minimumu, a u ishranu dodajte više zelenila i hranu koja sadrži puno proteina, jer će vas proteini duže držati sitima.

Doručak ne bi trebalo da bude nešto što je puno šećera, tako da smuti nije najbolja opcija za prvi obrok tokom dana Foto: Pixabay.com

4. Zašećerene cerealije

Zdrav doručak treba da održava nivo šećera u krvi i može da smanji kasnije porive za grickanjem. On može da podstakne vaše telo da pravilno funkcioniše do kraja dana. Ako za doručak jedete zaslađene žitarice, to može povećati nivo glukoze u krvotoku, što može dovesti do kratkog naleta energije, ali i do njenog brzog pada. Kasnije ćete se samo osećati usporeno, a važno je istaći i veličinu porcije žitarica, posebno zašećerenih. Razmislite da li je veličina porcije predložena na kutiji, ista ona veličina koju vi pojedete. Ako nije, znači da jedete veću količinu kalorija i više ugljenih hidrata nego što je to predviđeno za dnevni unos.

Zdrav doručak treba da održava nivo šećera u krvi i može da smanji kasnije porive za grickanjem Foto: Pixabay.com

5. Kaše sa dodatim ukusima

Kaša može biti zdrav i hranljiv način za početak dana, ali ne i ako jedete instant, aromatizovane kaše. One obično sabotiraju vaš plan zdrave ishrane. Instant kaša je obično upakovana sa dosta šećera ili soli, jedna kesica može imati oko 29,5 grama šećera na 100 g kaše. Ako nemate vremena da kuvate kašu, spremite je veče pre nego što želite da je pojedete za doručak. Kašu možete ukrasiti borovnicama, koja će joj dati lepši ukus.

Kaša može biti zdrav i hranljiv način za početak dana, ali ne i ako jedete instant, aromatizovane kaše Foto: Pixabay.com

6. Bagel ili kifla sa krem sirom

Bagel, kifle i slična peciva su napravljena od rafinisanog pšeničnog brašna, iz kog su uklonjena vlakna i hranljive materije koje celovitom zrnu daju zdravstvene prednosti. Kako su ova testa jako gusta, ona imaju mnogo kalorija u poređenju sa većinom vazdušastog testa. Bolja opcija je ražani hleb, koji ima nizak glikemijski indeks, a manja je verovatnoća da će vam povećati nivo šećera u krvi. Krem sir je dobra opcija, ali sve dok nije mlečni, jer može biti pun masti i kalorija.

Bagel, kifle i slična peciva su napravljena od rafinisanog pšeničnog brašna, iz kog su uklonjena vlakna i hranljive materije Foto: Pixabay.com

7. Štanglice od žitarica

Prosečna "zdrava" štanglica od žitarica dolazi u pakovanju punom šećera i obično sadrži malo proteina, pa iako želite zdravu opciju za doručak, ovakav tip "čokoladica" nije preporučljiv. Neki šećeri u ovim barovima od žitarica mogu doći od voća, ali većina ima dodatak šećera. Previše šećera može povećati šećer u krvi, nivo insulina i upale.

Prosečna "zdrava" štanglica od žitarica dolazi u pakovanju punom šećera Foto: Pixabay.com

8. Kafa sa sirupom

Dodavanje aromatizovanog sirupa u kafu, bez obzira da li je to sirup tikve, vanile ili lešnika, podiže nivo šećera. Zaslađeni sirupi su puni kalorija, pa to nije dobar način za početak dana. Ako želite više ukusa, ali ne želite više glukoze, onda svojoj kafi dodajte cimet. Ako želite da vaša kafa ima ukus vanile, onda se odlučite za ekstrakt vanile, a ne za vanilin sirup, jer će vam to dati lep ukus bez preteranog nivoa šećera.

Dodavanje aromatizovanog sirupa u kafu, podiže nivo šećera Foto: Pixabay.com

9. Većina kupovnih granola

Većina kupovinih granola je izuzetno bogata šećerom, zbog toga što sadrži sladak sirup, ali i zbog toga što je puna čokoladnih mrvica i suvog voća. Čak i manje zašećerene opcije imaju tendenciju da sadrže malo proteina, sa malo vlakana i malom količinom vitamina i minerala. Ako volite granole, pokušajte da ih napravite sami, koristeći ksilitol ili malu količinu javorovog sirupa kao zaslađivača. Odlučite se za sveže voće, a ne za sušeno.

Većina kupovinih granola je izuzetno bogata šećerom Foto: Pixabay.com

10. Mafin od borovnica

Borovnice obezbeđuju veliku količinu antioksidanata i mogu smanjiti rizik od srčanih oboljenja, ali to na žalost ne znači da su mafini sa borovnicama zdravi. Ovi mafini obično ne sadrže mnogo borovnica i imaju tendenciju da budu puni masti i kalorija. Bolji izbor je lagani i svež kolač od borovnica, imajte na umu da neki brendovi koriste lažne borovnice.

Borovnice obezbeđuju veliku količinu antioksidanata i mogu smanjiti rizik od srčanih oboljenja Foto: Pixabay.com

11. Koncentrovani sok od pomorandže

Što se hrana više obrađuje, to je više potencijala za gubitak hranljivih materija. Koncetrisani sok od pomorandže je odličan primer, koncentrat soka sadrži manje vitamina od svežeg voća, uglavnom zbog tehnika isparavanja i filtracije, a ima mnogo fruktoze, što može dovesti do povećanja nivoa šećera u krvi. Umesto ispijanja koncentrovanog sok od pomorandže, pojedite celu pomorandžu.

Koncentrat soka sadrži manje vitamina od svežeg voća Foto: Pixabay.com

12. Gotovi sendvič

Kupovini sendviči mogu sadržati veliku količinu masti, šećera i soli, zbog čestog dodavanja majoneza kao nadeva. Zdraviji izbor su domaći sendviči, jer u njima sami birate namirnice koje vam odgovaraju. Većina kupovnih sendviča i ne sadrži najsvežije namirnice, a često se u njima korsite i najjeftiniji sirevi, meso i povrće koje je pred truljenjem. Takođe, mnogi već pakovani sendviči sadrže konzervanse i natrijum, da bi produžli svežinu. Iako kupovni sendvič može izgledati prelepo, najčešće to nije.

Sendviči mogu sadržati veliku količinu masti, šećera i soli, zbog čestog dodavanja majoneza kao nadev Foto: Pixabay.com

13. Preskakanje doručka

Pauza od hrane tokom spavanja ostavlja vašu probavu da se odmori, ali odlaganje unosa hrane može dovesti do prejedanja kada sledeći put jedete, a zauzvrat, izaziva to da više želite slatku hranu umesto izbalansiranih opcija, da biste povećali energiju. Možda ćete tako lakše da brojite kalorije, ali se može desiti da imate potrebu da jedete kasno noću, a to dovodi do skladištenja masti umesto da se one koriste za energiju.

Preskakanje unosa hrane može dovesti do prejedanja kada sledeći put jedete Foto-ilustracija: Profimedia

(Telegraf.rs / Izvor: cosmopolitan.com)

Tagovi: Borovnice, doručak, hranljive materije, minerali, Namirnice, smuti, Vitamini, zdravlje

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (5)
Poređaj komentare:
  • H
    He

    Pa ona nemora da zdere ovo ako nece...a svagla ,cvarci, pihtije, kavurma itd..moze za dorucak

  • '
    'rana

    Nek napisu sta bi trebalo da se jede. Ja volim mafine za dorucak... i jaja sa przenicama i krem sirom i paradajzom...

  • B
    Bv@

    Uh. Hvala bogu, uplašio sam se za slaninu i paradajz i dobro je nema ih na spisku.

Uz pomoć samo jedne proste vežbe možete da ublažite, pa čak i da izlečite dijabetes tipa 2

Spremanje hrane može da bude opasnije od zagađenog vazduha, a prženje ovog povrća je kao da udišete otrovna isparenja

10 potpuno prirodnih načina da regulišete svoje hormone i rešite veoma ozbiljne zdravstvene probleme

Zaboravite sve što znate o mršavljenju – i pročitajte ovo ako želite da se ZAUVEK REŠITE viška kilograma

5 neočekivanih stvari zbog kojih je sanjanje toliko dobro

Muškarci koji ne mogu da urade 10 sklekova odjednom imaju veći rizik da obole od ove teške bolesti

Jednostavan način da proverite zdravlje srca i budete sigurni da vam ne preti infarkt

"Ljudi me sada vole, ali rođena deca više ne žele da me zagrle": Gubitak kilograma promenio im je život iz korena

Šetnja nakon večere može da vas zaštiti od ove opasne bolesti

Samo ovakav toalet papir je dobar po naše zdravlje i može da spreči zarazu opasnim bakterijama

Ovaj mineral može da vam pomogne kod PMS-a i olakša vam menstrualne tegobe

Bebe koje piju ovakvo mleko mogu da obole od astme

12 vežbi koje će vam pomoći da prevaziđete glad u roku od 5 minuta

Naučnici su otkrili drugi biološki sat u našem telu koji može da uspori starenje

Ostala je u invalidskim kolicima doživotno jer nije obratila pažnju na veoma važan signal koji joj je telo slalo posle pirsinga nosa (FOTO)

Evo šta mesto na kom imate glavobolju otkriva - i kako se ona leči

6 opasnih simptoma koji otkrivaju da vam je jetra prepuna otrova

Beba rođena u "balonu": Ova beba jedna je u 100.000 koje se ovako rode, a lekari nemaju objašnjenje kako do toga uopšte dolazi (FOTO)

Otkrivamo da li smo zaista cele godine zaštićeni od gripa ako smo ga jednom dobili

Dobila je rak sa 18 godina, a uzrok je nešto što sve žene rade barem jednom mesečno

Izračunajte plodne dane na osnovu ciklusa i saznajte kada je najbolje vreme da ostanete trudni

Naučnici na korak od leka za bolest koja u Srbiji odnese 470 života godišnje

Izgleda kao i svaka druga devojka, ima visoko obrazovanje, ali su je zbog skrivenog problema odbili za posao čak 1.000 puta za 18 meseci

Ljudi otkrivaju 10 iznenađujućih simptoma za koje se ispostavilo da su rak

Svi svetski modeli se kunu u ovih 10 trikova za zdrava i bezbolna stopala

Da li je moguće biti bolestan od gripa i prehlade u isto vreme - i kako bi to moglo da izgleda?

5 zdravih navika koje iz vaših tela isisavaju vitamine i minerale

10 minuta ove vežbe menja 44 minuta spavanja - tvrde stručnjaci

Kako da odaberete pravi probiotik i sprečite neželjena dejstva antibiotika

Evo zašto je 100 koraka kojih treba da napravite u samo 1 minuti dobro za vas, a 130 još bolje

Evo koji su simptomi konjskog gripa koji hara Evropom i da li ga mogu dobiti ljudi

Dijabetes tipa 2: Jednostavan trik u ishrani smanjuje nivo šećera u krvi i može dovesti do izlečenja

Sada je pik sezone aktivnosti virusa gripa: Srpski epidemiolog upozorava na porast obolelih i veće komplikacije, a ovo su mere prevencije

Neki ljudi stvaraju super-lekoviti izmet koji može da izleči neke ozbiljne bolesti

Uzvratite udarac gripu i prehladi: Ovu biljku su za lečenje koristili i Indijanci

Ako ne možete da zaspite za 20 minuta, možda vam preti neka od ovih 9 bolesti

Zagađen vazduh gori od duvanskog dima: Prisutnost štetnih materija u vazduhu povećava rizik od pobačaja

10 potpuno prirodnih načina da ojačate vaš imunitet i izbegnete smrtonosni grip i prehladu

Rešite se neprijatnog mirisa znoja i zadaha uz pomoć ovih fantastičnih namirnica

Evo koje delove tela je moguće ponovo "prišiti" nakon što ostanemo bez njih - i 10 najfascinantnijih operacija njihovog vraćanja na telo

Može li glava zaista da nas boli zato što nismo popili kafu i kada je bol simptom opasne bolesti

Rođen je bez ruku i nogu, roditelji su ga se odrekli, ali to ga ne sprečava da vodi svoj život iz snova (FOTO) (VIDEO)

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima